Nieuwe Kodiaq II PHEV ophalen

In 2021 'kocht' ik een Kodiaq (pre-facelift model) als firmawagen.... Eind 2023 besloten bij die werkgever te stoppen, dus ook de Kodiaq moeten afgeven :cry:

Na wat omzwervingen bij een werkgever uitgekomen waar ik geen firmawagen meer ter beschikking heb, dus even gekeken om een eigen wagen te kopen.... Ik miste de Kodiaq echt wel. Aangezien ik dringend een wagen nodig had, was een nieuwe wagen bestellen en dan een half jaar liggen wachten ook niet echt een optie..... En toen kwam de dealer af met de melding dat hij een nieuwe Skoda Kodiaq "Urban Explorer Edition" op transport had zitten voor hun showroom... Dit bleek een lanceringsmodel te zijn, nogal goed uitgerust (Pack Assisted Drive, Pack Convenience, Technology 13" pack, elektrisch inklapbare trekhaak, 7 zitplaatsen, 18" Soira velgen, gratis Dakrails + dakkoffer en 2 reistassen) voor een wel erg scherpe introductieprijs.... ik was meteen verkocht... en die Kodiaq dus ook :LOL:

Dit was 2 weken geleden.... en morgen 28/6 mag ik hem afhalen in de garage!!
 

Herperduin

Forumguru
Congratulations! Ik heb tijdje per ongeluk een filmpje gekeken van hoe deze geassembleerd werd in de fabriek. Schitterend om dat te zien maar het eindresultaat maakte mij echt enthousiast. Uiterlijk echt een hele mooie auto naar mijn mening en levend bewijs dat Skoda echt schitterende auto’s kan maken.
Veel plezier ermee.
 

johnboy

Donateur
Toevallig was dat ook 5 juli. Maar, met de nodige voorbehouden...
Mijn eerdere auto's Enyaq en Kodiaq hadden een langere tijd nodig (half jaar iig).
 

RikBee

Nieuw lid
Dan liggen ze op schema bij ons is leverdatum nu 16 augustus, hoop stiekem iets eerder zodat we ermee op vakantie kunnen . Hoe bevallen de eerste meters?
 

johnboy

Donateur
Gisteren ochtend opgehaald. 1 van de eerste PHEV's in NL. Rijdt formidabel. Soepel, minder stug afgeveerd dan de Enyaq.

Eerste acculading opgebruikt (99 km). Kon tijdens rijden niet 123 optie vinden om minimum acculading in te stellen.
Ik had ergens gelezen dat motor ook kon "bijladen" naast regeneren maar kan bericht niet terug vinden.

Auto is mooi stil, extra geluidswering help i.d.d.

Hybride rijden geen voelbare overgang van elektrisch naar brandstof.
Nu 80% geladen en bijna volle tank geeft range van 880 km.

Bij instappen en contact aan gelijk naar mijn profiel, geen ok meer nodig in scherm. Telefoon koppelt zeer snel, was bij Enyaq veel trager, valt op.
Myskoda app koppelen zonder problemen, echter nu geen gegevens op te halen, kan ook aan Skoda servers liggen.

Zitcomfort prima met mijn 202 cm...

Slim laden apps kennen de Kodiaq nog niet.
Vandaag al kentekenbewijspasje in de post van RDW.

Al met al ben ik zeer positief.
 

Bijlagen

  • 20240706_192028_resized.jpg
    20240706_192028_resized.jpg
    1.000,8 KB · Weergaven: 162
  • 20240706_192042_resized.jpg
    20240706_192042_resized.jpg
    1.011,5 KB · Weergaven: 156

johnboy

Donateur
Vandaag viel me op, dat na een paar ritten de "auto hold" uit stond. Nu weer aangezet, kijken of het er op blijft staan.
 
Gisteren ochtend opgehaald. 1 van de eerste PHEV's in NL. Rijdt formidabel. Soepel, minder stug afgeveerd dan de Enyaq.

Eerste acculading opgebruikt (99 km). Kon tijdens rijden niet 123 optie vinden om minimum acculading in te stellen.
Ik had ergens gelezen dat motor ook kon "bijladen" naast regeneren maar kan bericht niet terug vinden.

Auto is mooi stil, extra geluidswering help i.d.d.
.....
Ziet er goed uit en dank voor het delen, die van mij wordt hopelijk mid september geleverd. Kan jij een foto delen van de binnenkant? HEb zelf ook de loft als bekleding en zie op de site, dat stiksels groen zijn, op andere youtube reviews weer geel.
 

Antera

Donateur
Deze auto (MQB Evo) draait software matig op op hele andere software dan de Enyaq ( MEB). Ander platform. Goed om te horen dat het naar tevredenheid is.
 

johnboy

Donateur
Ziet er goed uit en dank voor het delen, die van mij wordt hopelijk mid september geleverd. Kan jij een foto delen van de binnenkant? HEb zelf ook de loft als bekleding en zie op de site, dat stiksels groen zijn, op andere youtube reviews weer geel.
Hier de foto's...loft (meer grijs) met licht(er) stiksel
 

Bijlagen

  • 20240710_100310_resized.jpg
    20240710_100310_resized.jpg
    829,2 KB · Weergaven: 134
  • 20240710_100304_resized.jpg
    20240710_100304_resized.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 133
  • 20240710_100253_resized.jpg
    20240710_100253_resized.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 129
  • 20240710_100316_resized.jpg
    20240710_100316_resized.jpg
    1 MB · Weergaven: 121
Super dankjewel. :) Op de configurator van skoda zelf komen de stikels op groen uit en zag dat in geen enkele review terugkomen. Dus dank voor het bevestigen. Ziet er goed uit!
 

johnboy

Donateur
Van de week bij wegrijden 1x een korte "fluittoon" uit het vooronder. Ook 1x bij remmen. Na enige kilometers niet meer.
Ik kan het geluid niet thuisbrengen nog. Wel gemeld bij dealer (die belde gisteren voor de ervaring met de nieuwe auto), even in de gaten houden. Iemand anders met de nieuwe Kodiaq ook gehad?
 
Bovenaan Onderaan