Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
net mailtje ontvangen dat de combinatie goedgekeurd is. Ondertussen staat de nummerplaat effectief gereserveerd (en betaald ... ging nog veel vlotter dan het reserveren) :D
 

leon-cupra

Forumguru
Ik vroeg mij nog even af...als je de wagen ooit :shutup: weer inruilt. Wie betaald dan die terug ombouw naar "normale" auto?
Of drukt dit zwaar op de inruil prijs?
Is maar hoe je overeenkomt. Ombouwen houdt niet veel in hoor. Achterbank eruit , plank erin en klaar is Kees. Het ongedaan maken is dan ook twee keer niets.
Papieren bekomen duurt nog langer dan de ombouw zelf. Ombouw naar lichte vracht kost 1500€ en dat is dan incl de papiermolen.

En M3 tweedehands verkopen in BE heb je een grotere kans als lichte vracht dan als personenwagen. Gaat de wagen naar het buitenland bouw je de wagen gewoon terug om. 1500€ is niets vergelijken met het voordeel dat ik nu doe.
 

leon-cupra

Forumguru
Net weesten gaan zien … spijtig dat hij zo vuil stond. Precies een jaar buiten gestaan in de Sahara. Foto’s genomen maar de M3 komt er echt niet tot zijn recht door de vuiligheid.

Eerste indrukken:
* Op de transporthoogte trekt het echt op niets. Precies een SUV terwijl een M enorm laag ligt.
* het blauw maakt de M3 redelijk ingetogen. Komt helemaal niet schreeuwerig over.
* startte de wagen even om hem vooruit te zetten … dat geluid van de uitlaten en de motor … earporn. En dat zelfs nog gewoon in de transportstand waar alles uitgeschakeld staat (kleppen toe)
* dat volleder (extra leder op dashboard + deurpannelen) tartuffo … 100 keer zijn geld waard. Zo een sjieke uitstraling.

Morgen gaat hij naar de ombouw. Hopelijk heb ik tegen dinsdag de correcte papieren en dan hopelijk vrijdag er achter.
:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: IMG_4520.jpeg IMG_4523.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Je hebt de voorkant dan nog niet gezien :bloos::bloos:
Als hem ooit zo komt te staan, ga ik mij toch hard schamen hoor.
IMG_4521.jpeg
Wat ik mij wel afvroeg, wordt er quasi niets meer van bescherming aangebracht voor transport?? Vroeger hing een wagen toch vol met beschermstickers of ben ik verkeerd ?
 

EdK

Forumguru
En nu maar hopen dat ze hem eerst afspoelen en daarna pas een spons gebruiken....
Maar ja een scholiertje zal hem wel mogen reinigen................. eerste een emmer met spons dus... :nailbiting:
:nailbiting:
Maar van de week nog een stuk of wat trucks met nieuwe wagens er op en netjes met een witte plastic beschermlaag over grote delen van de wagen...
 

leon-cupra

Forumguru
Je gaat mij niet ongerust maken hoor @EdK :tongue:
Wagens worden gewassen door een klant van mijn madam. Uiteraard niet top, maar zal wel in orde komen. Mijn broer gaat hem binnenkort toch compleet onder handen nemen. Polieren/waxen/coating en hij zal blinken zoals een spiegeltje.
 

DiVini76

Forumguru
Je hebt de voorkant dan nog niet gezien :bloos::bloos:
Als hem ooit zo komt te staan, ga ik mij toch hard schamen hoor.
Bekijk bijlage 115904
Wat ik mij wel afvroeg, wordt er quasi niets meer van bescherming aangebracht voor transport?? Vroeger hing een wagen toch vol met beschermstickers of ben ik verkeerd ?

Werkelijk ongelofelijk dat men zo met een nieuwe auto omgaat.
Alsof er mee door de zand en stof gereden is, ook als je naar de banden kijkt. Echt schandalig!

Hier had echt wel de nodige beschermfolie/-stickers op mogen (en moeten) zitten...
 
Laatst bewerkt:

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Dat is een beetje hetzelfde als vragen wat het verschil is tussen een Bugatti en een Citroën C3. Hoe meer je betaalt, hoe meer je verwacht.
 

EdK

Forumguru
Zie dat toch iets anders @GeeVeeDeeVee , een ieder koopt een wagen naar wat hij kan betalen !
En maw die Dacia of Audi heeft voor jou net zo veel waarde als die bugatti van die persoon die dat kan betalen..
En ik verwacht dus in beide gevallen hetzelfde behandeld te worden ( de wagen )
 

JeSko

Forumguru
Helemaal eens met @EdK , de effectiever geldwaarde van de auto doet er niet toe, het is de waarde die de wagen voor zijn koper vertegenwoordigd, die er toe doet. Die nieuwe Dacia dient ook met respect afgeleverd te worden, net zoals een M.
 

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Tot op zekere hoogte mee eens, wat betreft waarde voor de koper. Anderzijds wbt de service voor een (bijvoorbeeld een doek aftrekken in de dealership) Bugatti tov een C3, mag je enigszins verschil verwachten.
Het zou mij, in dit specifieke geval, minder pijn doen om een vieze C3 te zien, dan een vieze M3. Maar dat heeft nogmaals verder niets te maken met de waarde die een persoon er aan hecht.
 
Bovenaan Onderaan