Nieuwe Amundsen in mijn yeti

• Onderwerp starter bijbeuner
  • Startdatum

AndreM

Forumguru
1x per jaar een update @Vlaming?

De Amundsen in mijn O3 heb je 2x per jaar een nieuwe update, namelijk in juni en november.
Welke versie heb jij nu op je navi staan?

B

bijbeuner

@ Vlaming
Er is een bepaalde reeks amundsen in de omloop waar de voice niet werkt,helaas bij mij ook niet want ik hen er zo ééntje.
Maar dat er geen enkele in een yeti werkt is flauwe kul, dit is een foefje van je dealer om je niet verder te helpen.
Ter compensatie heb ik van skoda dieteren een waardebon gekregen, het zal voor hun goedkoper geweest zijn dan
bij mij een andere amundsen in te bouwen.

@AndreM
Ik heb natuurlijk nog maar één update kunnen installeren en dat is die van november 2015. Een maal per was was wat de dealer mij bij de verkoop meedeelde. In juni ga ik nog wel eens kijken. Bedankt

@bijbeuner
Of ik tevreden ga zijn met een waardebon weet ik nog zo niet.
Ik vind het ronduit consumentenbedrog, de Volkswagengroep heeft daar blijkbaar een patent op. Ergens op dit forum heb ik gelezen dat, het prijsverschil voor aankoop, tussen een Yeti zonder VOICE en een Yeti met VOICE 20 euro is en het al of niet plaatsen van een kruisje op een bestelformulier...

AndreM

Forumguru
Ach @Vlaming het is toch niet eerlijk verdeeld in Europa.
Xenon verlichting voor een O3 is in België een slordige 1000,- euro goedkoper als in Nederland.
En dan hebben we het nog niet eens over een verzekering of wegenbelasting, daar lachen jullie ons 3x in de rondte over uit.

B

bijbeuner

Tevreden was ik ook niet met de waardebon, maar het was dit of helemaal niks.
En inderdaad het kost maar een 20€ om kruisje te plaatsen op de bestelbon maar dit was bij mij niet van toepassing toen ik mijn yeti besteld had, toen hadden ze nog de "oude" amundsen waar je niets extra hoefde aan te vinken, maar bij de levering zat er toen de nieuwere versie in.

EdK

Forumguru
ach voor die 20 euri heb je dan wel een knoppie gekregen, dus is niet zo dat je niets hebt gehad voor je geld....... toch ???

De wagen is heel goed daar niet van, maar ik rij al sinds mijn 18 jaar en ik heb nog nooit een 'knopje' in de wagen gehad dat er alleen maar voor de show inzit. Anderzijds, de boordcomputer van een auto kost meer dan 2000 euro, voor die prijs mag je toch verwachten dat alle ' 8 knopjes' werken. Als je een computer koopt van 2000 euro verwacht te ook dat alle 102 toetsen werken of niet soms?

Bakkertje

Forumguru
@Vlaming toen mijn S2 geleverd werd zat daar standaard een Amundsen+ in met een phone knop. Die knop deed echt helemaal niets, totdat je een bluetooth carkit inbouwt.
Zo is het ook met de nieuwe Amundsen. Het apparaat wordt universeel gemaakt (dat kan ook niet anders) en via het apparaat kun je meerdere modules bedienen in je auto. Bijvoorbeeld het licht en dergelijke. Met de komst van Can-bus zijn alle systemen in je auto verweven met elkaar.
Het kan dus zijn dat er knoppen opzitten zonder functie.

Ik heb me nog nooit verdiept in de prijslijsten van de Yeti, maar als daar staat dat je voice control zou moeten hebben, dan heb je uiteraard een punt. Anders denk ik dat het gewoon een universeel knopje is.

Om je vergelijk met het toetsenbord in dezelfde lijn door te trekken, een apple toetsenbord werkt prima op een Windows systeem, alleen heeft de command toets van het Apple toetsenbord dan geen functie. Zo zit het ook met de Amundsen in jouw Yeti.

Wat google werk leert verder dat het een bekend issue is en dat het tegenwoordig als optie besteld kan worden.

Maar ter afsluiting, persoonlijk vind ik de voice control in mijn Passat om te janken. Het duurt een eeuwigheid voordat je iets voor elkaar hebt, nog even los van alle frustraties doordat je 3x opnieuw moet beginnen omdat de auto je niet verstaan heeft.

Geniet gewoon lekker van je Yeti zoals die is, plaats een paar favoriete contacten in het Phone scherm en de noodzaak voor voice control is mogelijk al weg.

@Fucky
Hartelijk bedankt voor de bestanden maar spijtig genoeg is het origineel en beveiligd sd-kaartje (16Gb) van Skoda te klein en een ander kaartje wordt herkent. Bij Skoda hebben ze mij, zoals verwacht, beleefd wandelen gestuurd.

AndreM

Forumguru
@Fucky
Hartelijk bedankt voor de bestanden maar spijtig genoeg is het origineel en beveiligd sd-kaartje (16Gb) van Skoda te klein en een ander kaartje wordt herkent. Bij Skoda hebben ze mij, zoals verwacht, beleefd wandelen gestuurd.

Hieruit blijkt dat jij een ander Amundsen systeem hebt als in de O3.
Daar zit namelijk een 8Gb kaartje in.

Bakkertje

Forumguru
Je kunt de vw discover media kaarten proberen (de mijne is 14,9 gb). Moet je even de updates zoeken van een passat na 2014. Dat is mib2.

Skoda-MAN

Forumguru
@Vlaming Die beveiliging van het kaartje is toch het schuifje aan de zijkant?
Als je die omzet moet je het SD kaartje gewoon kunnen beschrijven en het bestand er bij plaatsen.
Als je een update uit moet voeren moet je ook de beveiliging omzetten anders gaat het niet.

Op het schijfje is maar 0.4GB vrij. De bestanden voor de VOICE zijn 1.5Gb groot... Toch bedankt voor mee te denken.

Bovenaan Onderaan