@Vlaming toen mijn S2 geleverd werd zat daar standaard een Amundsen+ in met een phone knop. Die knop deed echt helemaal niets, totdat je een bluetooth carkit inbouwt.
Zo is het ook met de nieuwe Amundsen. Het apparaat wordt universeel gemaakt (dat kan ook niet anders) en via het apparaat kun je meerdere modules bedienen in je auto. Bijvoorbeeld het licht en dergelijke. Met de komst van Can-bus zijn alle systemen in je auto verweven met elkaar.
Het kan dus zijn dat er knoppen opzitten zonder functie.
Ik heb me nog nooit verdiept in de prijslijsten van de Yeti, maar als daar staat dat je voice control zou moeten hebben, dan heb je uiteraard een punt. Anders denk ik dat het gewoon een universeel knopje is.
Om je vergelijk met het toetsenbord in dezelfde lijn door te trekken, een apple toetsenbord werkt prima op een Windows systeem, alleen heeft de command toets van het Apple toetsenbord dan geen functie. Zo zit het ook met de Amundsen in jouw Yeti.
Wat google werk leert verder dat het een bekend issue is en dat het tegenwoordig als optie besteld kan worden.
Maar ter afsluiting, persoonlijk vind ik de voice control in mijn Passat om te janken. Het duurt een eeuwigheid voordat je iets voor elkaar hebt, nog even los van alle frustraties doordat je 3x opnieuw moet beginnen omdat de auto je niet verstaan heeft.
Geniet gewoon lekker van je Yeti zoals die is, plaats een paar favoriete contacten in het Phone scherm en de noodzaak voor voice control is mogelijk al weg.