Problemen O3 Greenline

DJ'83

Lid
Waar heb je dat laten doen en tegen welke kosten? ( Als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?)

Ik heb het laten doen bij Bever in Andelst, kostte €50 ex BTW. Ik neem aan dat ieder bedrijf dat autoaanpassingen doet dit kan. Wel even de originele schroeven meevragen voor als je de auto weer moet inleveren!
 

Jstruijk

Senior Member
Of wat ik nu ga beschrijven een probleem is of gewoon een producteigenschap weet ik niet, maar vandaar dat ik het even vraag. Als ik in de auto zit, deze op contact staat met de radio uit en het dus helemaal stil is dan hoor ik geluiden welke achter de radio uit lijken te komen. Alsof er motortjes/servo's regelmatig aan het bewegen zijn. Iemand die dit ook gehoord heeft of eens zou willen proberen of dat bij jou ook zo is.
Het zal mij niets verbazen als dit inderdaad gewoon "normaal" is, maar het viel mij gisteren ineens op.
 

Joske

Forumguru
euhm, misschien je A/C die je hoort regelen op temperatuur?
anders die even uitschakelen en fans op nul zetten, hoor je het dan nog?
 

Jstruijk

Senior Member
Is een goede ja, zal straks eens proberen. Was gisteren erg vermoeid en er niet aan gedacht de ventilatie uit te zetten.
Mijn A4 had erg veel last van haperende en tikkende stelmotoren voor de ventilatiekleppen en ik had al het idee dat het met die kleppen te maken zou kunnen hebben.
 

intruder1400

Actief lid
Ik heb het laten doen bij Bever in Andelst, kostte €50 ex BTW. Ik neem aan dat ieder bedrijf dat autoaanpassingen doet dit kan. Wel even de originele schroeven meevragen voor als je de auto weer moet inleveren!
Begrijp ik het goed dat de autostoel zelf niet is aangepast, maar dat hij wat schuiner met de bovenkant omhoog is gemonteerd?
 

DJ'83

Lid
Begrijp ik het goed dat de autostoel zelf niet is aangepast, maar dat hij wat schuiner met de bovenkant omhoog is gemonteerd?

Klopt, en is inderdaad een simpele klus. Ik heb het bewust bij een erkend bedrijf laten doen om "gezeik" te voorkomen mocht er een keer iets aan de hand zijn.
 

Remakil

Forumguru
Hmm, klinkt aantrekkelijk....

edit:


Weet jij toevallig ook welke maat speakers er gebruikt is? Ik kan dit nergens vinden (handleiding/pioneer site/andere forums). Het zou me een boel schelen (deur openhalen) als je de formaten weet...
Verder nog tips voor de upgrade?
Ik weet dat er 165 mm in is gegaan, maar wat er uit komt? Dan zou ik de originele er bij moeten pakken volgende week. Die liggen op de zaak en daar kom ik deze week niet meer...

Ps... je kan het beste ook je deuren isoleren met vibraflex of iets dergelijks. Dat verbetert het geluid aanzienlijk in combi met andere speakers...
 

intruder1400

Actief lid
Thanks. Op een ander draadje las ik dat ik geen hoge verwachting moet hebben met een speaker upgrade. Dit wegens de radio die niet de beste output heeft.
Heb jij het geluid ook gehoord met nieuwe speakers maar zonder versterker?
 

Remakil

Forumguru
Nee...

Wil je een goed geluid hebben, dan moet je er gewoon een versterker achter zetten...

Er is wel een systeem waarbij je alle speakers vervangt voor 30 wat exemplaren ipv de 20 watt standaard en er een bescheiden sub bij legt op de plek van get reserve wiel. Kost ca. 350 euro ex inbouw dacht ik. Dan verbetert het geluid wel volgens de verkoper, maar ik heb bewust voor een betere kwaliteit gekozen...
 
Is een goede ja, zal straks eens proberen. Was gisteren erg vermoeid en er niet aan gedacht de ventilatie uit te zetten.
Mijn A4 had erg veel last van haperende en tikkende stelmotoren voor de ventilatiekleppen en ik had al het idee dat het met die kleppen te maken zou kunnen hebben.

Dat geluidje wat jij bedoelt heb ik ook al meerdere malen gehoord. Het stopt in elk geval niet als ik de AC helemaal uit zet.
Ik heb het zelfs opgenomen met m'n iPhone echter kan ik geen mp3 bestand bijvoegen.
 
Vanochtend rustig naar het werk gereden, kleine 65 km... zette de O3 op de parkeerplaats staat me dat ding toch te loeien, de koelventilator draaide op volle toeren, vreemd nog niet gehad en heb rustig gereden.
 

Jstruijk

Senior Member
Ik ga morgen toch naar de skoda werkplaats om iets na te laten kijk, zal meteen vragen of die geluidjes bekend zijn en wat het is.
 

Remakil

Forumguru
Vanochtend rustig naar het werk gereden, kleine 65 km... zette de O3 op de parkeerplaats staat me dat ding toch te loeien, de koelventilator draaide op volle toeren, vreemd nog niet gehad en heb rustig gereden.
Zoals eerder gezegd, regeneratie van je roetfilter...

Juist na een rustig ritje gebeurd het vaker dat hij staat te loeien na de rit... Beter een beetje doorrijden... ;)
 

intruder1400

Actief lid
Vanochtend rustig naar het werk gereden, kleine 65 km... zette de O3 op de parkeerplaats staat me dat ding toch te loeien, de koelventilator draaide op volle toeren, vreemd nog niet gehad en heb rustig gereden.
Heb ik ook al eens gehad. Geloof niet dat er iets aan de hand is. Idd roetfilter, dat moet je maar vanuit gaan.
 

intruder1400

Actief lid
Nee...

Wil je een goed geluid hebben, dan moet je er gewoon een versterker achter zetten...

Er is wel een systeem waarbij je alle speakers vervangt voor 30 wat exemplaren ipv de 20 watt standaard en er een bescheiden sub bij legt op de plek van get reserve wiel. Kost ca. 350 euro ex inbouw dacht ik. Dan verbetert het geluid wel volgens de verkoper, maar ik heb bewust voor een betere kwaliteit gekozen...
Dat betekent idd minimaal een versterker en een stel knappe speakers.... Dat moet maar op m'n verlanglijstje.
 

O3-Rider

Senior Member
Het is echt regeneratie. Al een aantal keer gehad. En inderdaad klinkt het behoorlijk hard en duurt maar zo 5 min. bij uitgeschakelde motor.
 
Bovenaan Onderaan