Venster voorlampen weer helder krijgen

ronald_j

Actief lid
Ik dacht wat anders. Elk jaar 50 (per kant) euro lappen en een hoop gedoe om die lamp-unit uit te wisselen...

Eerst maar eens kijken wat dat Plast-x doet.
 

roykamerman

Nieuw lid
heb mijn doffe koplamp veelvuldig gepolijst, heeft echter niet veel geholpen. Wil kijken om de gehele koplamp te vervangen of van binnen te polijsten. Maar hoe krijg ik de koplamp van de skoda fabia I comfort ervanaf? Heb in de workshop manual gekeken maar hierover staat volgens mij niets
 

Steve

Senior Member
Ja, die polijstpasta heet PlastX geloof ik en schijnt een duur goedje te zijn....

Valt op zich wel mee.
We verkopen het voor 12,99 per fles.

Zelf heb ik erg goede ervaringen met het waterproof schuren en naderhand polijsten.
Wij hebben dit al diverse malen gedaan bij verschillende auto`s en het resultaat is altijd weer geweldig.
 

Antera

Donateur
heb mijn doffe koplamp veelvuldig gepolijst, heeft echter niet veel geholpen. Wil kijken om de gehele koplamp te vervangen of van binnen te polijsten. Maar hoe krijg ik de koplamp van de skoda fabia I comfort ervanaf? Heb in de workshop manual gekeken maar hierover staat volgens mij niets

bij deze geplaatst:

linkje
 

Steve

Senior Member
@turboturbo ik breng een laagje sealant aan met UV werende middelen.
Dit is dezelfde sealant die ik ook op een lak aanbreng en aangezien ik dan toch bezig ben zijn die 2 lamp units een kleine moeite om mee te pakken elke 4 tot 6 maanden.
 

Steve

Senior Member
Plast-X laat ook niets blijvend achter dus snap niet helemaal wat die persoon er mee bedoeld.
Het is een polijst middel wat iets weghaalt en er niet voor zorgt dat iets weer dof word.

Wat ik vermoed is dat de persoon op dat forum niet alles heeft weg gehaald met waterproof schuurpapier waardoor de lampen weer dof zijn geworden.

Je ontkomt bijna niet aan schuren anders heb je de kans dat het inderdaad weer terug komt na verloop van tijd.
 

ovaal

Lid
Wat late reactie, maar ja...

Ik heb net (ook ivm de apk) een nieuw goedje van Turtle wax besteld. Op Amazon zijn ze er erg positief over. Het is ook in Nederland te koop: Linkje
Op Youtube staat ook een filmpje : Linkje
Kost maar iets van 12.50 Euro.
Als het niet te koud is wil ik dit weekend aan de slag, zal wel wat foto's nemen.
 

ronald_j

Actief lid
Ah, is Plast-X een polijstmiddel? Interessant. Ik vond de handleiding bijzonder onduidelijk. Ik dacht dat het een soort schoenpoets was. Ik heb het dus goed ingewreven, een tijd laten staan, en daarna met een handoek uitgepoetst.

Het resultaat was niet "als nieuw", maar het werd wel beter. Ik had me voorgenomen om het later nog eens te doen.
 
Bovenaan Onderaan