madpilot
Senior Member
Na 15 jaar lease moest er weer een eigen auto komen, vanwege nieuwe baan zonder leaseauto. Om wat te sparen halfjaartje in een Corolla uit 2004 gereden, an sich niet eens zo verkeerd voor een auto van 20 jaar oud. Vorige week maar eens een zoekopdracht in gaspedaal aangemaakt want was die Corolla ook wel weer zat
In de eerste resultaten stond ook een Octavia Combi First Edition uit 2020. Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de Octavia III omdat ik niet verwachtte dat de IV al binnen m'n budget paste. Lang verhaal kort een paar uur later de auto al gekocht. Het is een 1.5 TSI met 150 pk en een handbak, dat wilde ik allebei sowieso (geen driecilinder en geen DSG want duur als stuk). Oja en een trekhaak
Verder blijft er bij zo'n First Edition weinig te wensen over, zelfs t.o.v. mijn laatste lease Octavia III (EBL dus lekker vol). Wat me opvalt is de mooiere afwerking van het interieur en minder geluiden van buiten. Motor is ook prima bij de les en lekker op de achtergrond. Las ook wel hoopgevende berichten dat die 1.5TSI een goede doorontwikkeling is en betrouwbaar(der) zou moeten zijn dan de 1.4. Ik heb nog niet teveel durven googelen om te kijken of dat echt zo is, haha.
Klein dingetje, waarom nou niet óók in de achterportieren zo'n LED stripje, Skoda. En geen olietemperatuurmeter? Goed, kleinigheidjes natuurlijk. Voelt verder echt als een upgrade en ik vond de III al zo fijn. Vraagje: heeft ie nu dynamische dempers want die kan je in het menu wel op Sport zetten? Moet de dealer die em geleverd heeft maar eens vragen naar de optielijst.
Ik hoop er veel probleemloze kilometers mee te kunnen rijden :-)

Klein dingetje, waarom nou niet óók in de achterportieren zo'n LED stripje, Skoda. En geen olietemperatuurmeter? Goed, kleinigheidjes natuurlijk. Voelt verder echt als een upgrade en ik vond de III al zo fijn. Vraagje: heeft ie nu dynamische dempers want die kan je in het menu wel op Sport zetten? Moet de dealer die em geleverd heeft maar eens vragen naar de optielijst.
Ik hoop er veel probleemloze kilometers mee te kunnen rijden :-)
Bijlagen
Laatst bewerkt: