MarkvdD
Forumguru
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een Octavia met panoramadak. Ik heb dit topic al gevonden met een prachtige handleiding over onderhoud van het pano-dak. Dit wil ik binnenkort eens gaan doen als 0-meting maar ook omdat het dak niet goed sluit. Bij sluiten gaat hij weer terug open op het moment dat de voorkant tegen de windvanger aan komt. Ook als ik het dak bij het sluiten een beetje mee duw sluit hij niet en gaat terug open. Met de hand gaat de windvanger wel soepel omlaag, daar lijkt geen blokkade of zwaar punt te zitten.
Nu heb ik twee vraagjes :
- Waarom moet speciaal dit Krytox vet gebruikt worden? Als ik de eigenschappen lees van het vet lees ik weinig raakvlakken met een pano-dak, toch?
- Het andere wat ik me afvraag, kan het issue met het sluiten komen door achterstallig/slecht onderhoud? Zou je dan niet verwachten dat het dak alsnog zou sluiten als je iets mee duwt?
En ik weet het, je zou denken dat dit nog garantie is na de aanschaf van de auto. Ik heb echter bewust gekozen voor alleen 12 maanden wettelijke garantie en geen Bovag-garantie. Ik ga het wel bespreken met de garage maar kan me voorstellen dat dat een discussie zal worden.
Nu heb ik twee vraagjes :
- Waarom moet speciaal dit Krytox vet gebruikt worden? Als ik de eigenschappen lees van het vet lees ik weinig raakvlakken met een pano-dak, toch?

- Het andere wat ik me afvraag, kan het issue met het sluiten komen door achterstallig/slecht onderhoud? Zou je dan niet verwachten dat het dak alsnog zou sluiten als je iets mee duwt?
En ik weet het, je zou denken dat dit nog garantie is na de aanschaf van de auto. Ik heb echter bewust gekozen voor alleen 12 maanden wettelijke garantie en geen Bovag-garantie. Ik ga het wel bespreken met de garage maar kan me voorstellen dat dat een discussie zal worden.