Het verwijderen van die units is inderdaad redelijk simpel, maar toch wel ietsje complexer dan in de video hierboven. Een paar extra aandachtspunten.
- Het is dus WEL mogelijk je spiegelglas te beschadigen/breken als je het glas eruit wipt. Ik heb het vanaf de buitenzijde gedaan en dat ging dus mis. Volgende keer vanaf de binnenkant (autozijde), ondanks dat je daar een fractie minder ruimte hebt voor je vingers.
- Wanneer je de eerste ring weghaalt, zorg dat je de binnenzijde (autozijde) eerst naar je toe scharniert, en dan pas die ring weghaalt. Anders breek je namelijk de indicator van je richtingaanwijzer af.
- Bij mij zaten die ring en overige onderdelen met T20 schroeven vast, niet met T10 zoals in de video beweerd wordt.
De unit zelf zit in de onderschaal met twee schroeven vast. Plus een connector. Foto's van de unit zelf:
Ik heb geprobeerd de unit open te krijgen, maar da's niet gelukt. Het deksel zit echt goed vast. Volgende stap is hem een uurtje in de oven op 110 graden te doen - kijken of dat helpt. En ik ga shoppen voor spiegelglas en een richtingaanwijzer
Ter referentie:
- Puddle lights unit links: 5LA 945 301 C
- Puddle lights unit rechts: 5LA 945 302 C
- Spiegelglas links: 11B 857 521
- Spiegelglas rechts: 11B 857 522
- Richtingaanwijzer unit links: 11B 949 101
- Richtingaanwijzer unit rechts: 11B 949 102