Skoda Enyaq led logo in spiegels (vocht?)

Nedje

Senior Member
Ik stel allang geen vragen meer, ik knik instemmend en laat het maar gewoon uitvoeren. Nog 2 jaar doorrijden met de Enyaq en dan kijken we wel weer of het financieel Ok is om het contract te verlengen of dat we toch iets van een Octavia gaan rijden.

Een firmware update om de inferieure kwaliteit van de bedrukking van een lampje te voorkomen. Die snap ik niet helemaal…
Er doen twee verhalen de ronde.

Verhaal 1: Op dit forum en op een UK forum is het verhaal dat het komt door water wat (bv. door een hogedrukspuit of wasstraat) in de behuizing van dat lampje terecht is gekomen.

Verhaal 2: Mijn dealer heeft mij - en kennelijk anderen - verteld dat het komt omdat het lampje te fel is afgesteld waardoor het sjabloontje te warm wordt en verschrompelt. Een firmware update stelt het lampje wat minder fel af waardoor het sjabloon minder heet wordt.

Persoonlijk vind ik dat verhaal van dat schrompelende sjabloontje onder invloed van warmte een vergezocht verhaal. Van de andere kant heb ik vandaag het lampje echt heel goed bekeken en ik kan geen water in de lens oid. ontdekken, en ook niet zien hoe er water in de behuizing zou kunnen komen. Het lampje een uur op 105 graden in de oven heeft ook niet geholpen.

Ik heb een serie onderdelen in bestelling en als die binnen & gemonteerd zijn, ga ik mijn huidige lampje eens open slopen om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Met name of er sporen van water in de behuizing te vinden zijn. Of een verschrompeld sjabloontje.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan