Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Mijn maat heeft sporadisch het volgende waarschuwingslampje branden in zijn TSI VRS van 2015-16, soms begint het te branden om een poos aan te blijven, waarop het dan weer enkele dagen, weken, weg kan blijven, om dan weer op willekeurige momenten terug te gaan branden en een poos te blijven branden. Hij merkt niets aan zijn remmen, die remmen gewoon goed zoals het hoort. Iemand een idee?

IMG-20250301-WA0019.jpg

JeSko

Forumguru
Nee dat zal moeten gebeuren, hij laat me morgen weten of het remvloeistof reservoir eventueel net iets te laag staat, dat zou ook het één en ander kunnen verklaren.

JeSko

Forumguru
Auto heeft nieuwe draagarmen zitten nu, nieuwe verstelbouten, en heb hem gisteren laten uitlijnen, alles viel netjes binnen de juiste waardes. De auto is recht volgens de uitlijner en hij verwacht geen problemen, dinsdag in alle vroegte word ik om half 8 op de keuring verwacht, gelukkig moet ik enkel nog een keuring geometrie laten doen, aangezien de gewone keuring al oké was voor hen, en zo'n tijdelijk attest voor de keuring zelf 2 maanden geldig is, in tegenstelling tot de twee weken vermeld op het tijdelijke bewijs, die twee weken is enkel voor politie en verzekering. Dus gaat de auto aan de kant tot dinsdag, hopelijk dan eindelijk alles in orde, en dan zsm alle onderdelen er terug op.

JeSko

Forumguru
voetbalscheidsrechter-die-groene-kaart-tonen-bij-stadion-132765566.jpg

Na heel veel Belgische vijven en zessen, dan toch, omdat crauwels mijn voorkant omhoog had gedraaid om de wagen goed uit te kunnen lijnen, klopte de hoogte niet meer met het verlagingsattest, dus wilde ze hem niet keuren. Gelukkig was er één jongere kerel aanwezig die me nog kende van laatst, die zei dat hij hem ging keuren voor ongeval maar dat ik wel zsm een nieuw overeenstemmend verlagingsattest moest kunnen voorleggen. Op de uitlijn brug gaf de auto echter enorm veel problemen, hij wilde maar niet binnen de toleranties vallen :( ik zag dus de bui en de financiële KATER van formaat al hangen, uiteindelijk na 1 uur kregen ze het voor elkaar en gaf de brug aan dat de auto recht was. OEF! 120 euro betaald, en meteen doorgereden naar Crauwels, daar hebben ze dan het attest ingevuld, waarna ik weer terug kon aanschuiven (+1uur) om hem met de meetlat na te meten, waarna ik na 3 maanden en 4500 euro eindelijk met een volwaardige groene kaart de baan op kan.

JeSko

Forumguru
Vanmorgen weer extra vroeg uit de veren en de auto eens goed aangepakt vanbinnen, en wat "aanpassingen" gedaan. Doet deugd zeg!

Matjes afgespoten met HD en goed gereinigd, voordeel van zulke wintermatten is dat je ze altijd makkelijk als nieuw krijgt :)

20250312_075340.jpg 20250312_081659.jpg

Dorpelbeschermende strips van Ali, goed naar de reviews gekeken en deze gevonden, extra dik en stevig, geen typische rommel maar echt een deftig product. Blij mee! Niet letten op de "plak" op de afdichtrubbers, dat is nog voor de koude zodat de rubbers niet blijven plakken als het nog zou vriezen ;)

20250312_080830.jpg 20250312_080822.jpg

En ten slotte stuurwiel opzetstukken, was even hard duwen om ze erop te krijgen maar het zit echt als gegoten. Mijn stuurwiel was beschadigd aan de zijkanten door een ring ( die is nu weg :tongue: maar de krassen bleven natuurlijk ), dit is gewoon weer netter en mettertijd komt er dan wel een ander stuurtje in, iets met een platte onderkant bv. Voor nu, blij mee.

20250312_082255.jpg 20250312_081722.jpg

Zaterdag doe ik hem naar mijn garagist en gaan we samen de onderdelen verwisselen en de wagen iets lager leggen, niets gek, maar gewoon sportief laag. En wie weet kan ik nog ergens een setje velgen scoren :D

To be continued....

20250312_081840.jpg

MarcoO2

Forumguru
Lekker bezig, ziet er goed uit!

Wat ik me wel afvraag bij die opzetstukken op het stuur: wat doet dat met de grip? Ik vind een leren stuurtje altijd lekker beethouden én goede grip geven. Dit maakt het dikker en gladder: wordt je daar blij van?

Bovenaan Onderaan