Yeti

sitechris

Donateur
leuke auto ook. Ik vind de Yeti wel een geinig ding. Een echte Skoda. Beter dan VW, maar wel betaalbaarder :)

cvegreen

Forumguru
Dacht , snel ff gaan kijken of er nog niets nieuws valt te beleven over de Yeti , maar neen . Inderdaad Marco nog geen werkend logootje , maar dat komt wel . die site is inderdaad heel mooi in elkaar gestoken.

EdK

Forumguru
Dacht , snel ff gaan kijken of er nog niets nieuws valt te beleven over de Yeti , maar neen . Inderdaad Marco nog geen werkend logootje , maar dat komt wel . die site is inderdaad heel mooi in elkaar gestoken.

wel cvegreen, nu gauw weer sparen en over 2 jaar een zwarte 2e hands Yeti voor de deur zetten ! Inruil heb je niet dus kun je ook weer op afdingen !
En de scooter gaat zeker passen in de Yeti, mits je de stoelen thuis laat !

LenK

Forumguru
Waarom staat er onder de titel "De kleine funcar". Zo klein is ie toch niet? Ja, misschien als een Touareg er naast zet....

Vacaro

Senior Member
4m23 is nu niet bepaald groot voor een SUV, een O2 combi meet ook al 4m54, en dat is toch het onderstel waar ze op staat.
Een Tiguan 4m42, een Kuga 4m44 dat scheelt toch +/- een 20cm, dus toch wel klein in zijn klasse.

Vacaro

Senior Member
Qua prijs zit de Yeti mss wel een klasse lager, Fiat Sedici, Suzuki SX4,Daihatsu Terios.
Maar is da niet juist de marktstrategie van Skoda, grotere auto voor de prijs van een kleinere?

Captain Hook

Forumguru
... dus toch wel klein in zijn klasse.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Kijk je naar de buitenmaten of de nuttige binnenmaten?

Zo zijn vele auto's groter dan een O2 (aan de buitenzijde), maar de binnenruimte is onovertroffen in z'n klasse.
Kijk maar eens in de specificaties van zo'n enorme VW Touareg; die kofferbak is helemaal niet zo groot... (555/1570L)
En een Ford Kuga lijkt helemaal nergens op. (bagageruimte 410/1405L)
Met andere woorden, je krijgt weinig lucht voor je vele geld. ;)

Ter vergelijking, een O2 combi: 580/1620L.

En dat is iets wat ik de afgelopen jaren enorm ben gaan waarderen, alles past er gewoon in. Bovendien is het een praktisch vierkant gat, waar je ook grote spullen zo inschuift. Dat is voor mij een van de grote plusplunten.
Kijk, sommigen zijn alleen maar geïnteresseerd in hoever ze kunnen tunen c.q. of er een ander differentieel onder past. Maar dat interesseert me werkelijk geen lor. Voor mij is een auto al duur genoeg, en dan wil ik gewoon een praktisch, (enigszins) betaalbaar, comfortabel en veilig vervoermiddel.

deusjevo

Forumguru
M'n ondertussen al ruim 4 jaar oude O1 leasert wordt in januari 2009 vervangen.
Ik ga voor de Yeti denk ik, alleen nog even afwachten of ze de 1.4 TSI er nog in gaan lepelen voor die tijd.

Van de 1.2 TSI betwijfel ik vooralsnog of die m'n caravan van 1200 kilo gaat trekken.

Bovenaan Onderaan