Yeti

Captain Hook

Forumguru
Wat me wel opviel (bij nadere inspectie) van de duitse prijzen, is dat de Yeti nog duurder is dan een vergelijkbare O2 combi 4x4 of de O2 Scout modellen. :confused:

Toch wel een beetje vreemd. Een iets kleinere auto kost meer dan z'n broertje die nog ruimer is.
Ze delen dezelfde technologie, motoren, opties e.d. Maar door de veel betere stroomlijn van de O2, is de O2 een stuk sneller. En zuiniger bij hogere snelheden!

Enige voordeel bij de Yeti is dan weer dat je daar al de nieuwe 2.0 CR diesels kunt krijgen, terwijl de Scout het nog met 2.0 PD diesel moet doen.
Maar als je de 1.8 TSI vergelijkt, dan is er technisch eigenlijk geen verschil (ja, de carosserievorm)

:confused:
 

LenK

Forumguru
Wat me wel opviel (bij nadere inspectie) van de duitse prijzen, is dat de Yeti nog duurder is dan een vergelijkbare O2 combi 4x4 of de O2 Scout modellen. :confused:
Een nieuw model is meestal duurder toch? Weet je nog toen de Roomster kwam? Ook duur. Is later wel wat bijgesteld via rookgordijn met modellen/uitrusting.
 

sador

Donateur
Wat ik jammer vind is dat men een model in het 2e, 3e modeljaar wat uitkleed om de prijzen een beetje bij te stellen.

Als men bijvoorbeeld een Fabia of Roomster weer op het oorspronkelijke uitrustingsniveau wil hebben, men een hoop extra geld kwijt is.

Dit is mij nu al een paar keer opgevallen, ik weet niet of voor alle merken geldt.
 

Roel

Lid
In de nieuwste Topgear staat ook een review van de Yeti 1.8TSI. De auto komt er goed uit, maar wordt wel neergezet voor de doelgroep 50+.
Ik ben toch bang dat de leuke Yeti's (1.8 4x4 DSG Experience) toch ver boven de €30K uit gaan komen.....
 

Captain Hook

Forumguru
In de nieuwste Topgear staat ook een review van de Yeti 1.8TSI. De auto komt er goed uit, maar wordt wel neergezet voor de doelgroep 50+.
Ik ben toch bang dat de leuke Yeti's (1.8 4x4 DSG Experience) toch ver boven de €30K uit gaan komen.....
Ik snap dat niet, waarom zou die auto 50+ als doelgroep hebben?
Zijn praktische en handige auto's dan verboden voor mensen jonger dan 50 jaar? :confused:
 

bluskabouter

Forumguru
soms is het makkelijk om dicht bij de duitse grens te wonen.
vlak over de grens in gronau zit een skoda dealer en hij heeft er een yeti staan.
wel in een kleur {grijs} die mij niet 1,2,3 kan bekoren maar toch, je kunt de auto in het eggie zien.
wat mij gelijk op viel, en waar ik een beetje op afknapte was de hoge ruimte tussen wielen en wielkast.
verder een leuke auto, volgende week even een proefrit maken.

p.s. was trouwens een 2.o tdi 4x4 met een prijskaartje van € 29990,=
 

LenK

Forumguru
waar ik een beetje op afknapte was de hoge ruimte tussen wielen en wielkast.
Dat hoort nu eenmaal bij dit soort auto's. Als je hem koopt zul je het ermee moeten doen. Net als bijvoorbeeld begrafenisbeugels bij een combi.
Doet de fabrikant er niet aan mee dan is het ook niet goed bij het gros van de potentiele klanten.
:crazy: En hij moet toch in het terrein kunnen? Dan heb je grote bodemspeling nodig en dat bereik je oa door hoog op de poten.
 

van_der_P

Senior Member
Een nieuw model is meestal duurder toch? Weet je nog toen de Roomster kwam? Ook duur. Is later wel wat bijgesteld via rookgordijn met modellen/uitrusting.

Als het met de Yeti prijstechnisch dezelfde kant op gaat dan de Roomster, dan heb je als fabrikant de eerste slag al verloren. En dat haal je bijna nooit meer in.
De auto moet kloppen maar de prijs die daar bij hoort ook.
 

antonis

Nieuw lid
Load speed Index

Even iets anders.

weet iemand van jullie de snelheidsindicatie van de Yeti.
Hij komt op 17 inch Dolimiti-velgen en heb deze waarde nodig om winterbanden te regelen.

Bij voorbaat dank
 

antonis

Nieuw lid
Voor de liefhebbers:
De 16inch wielen: 215-60-R16 95H
De 17 inch wielen: 225-50-R17 94W

94 komt overeen met een belastbaarheid van 670kg, bij de 95 is dat 690 kg.

H = tot maximaal 210 km/uur
W = tot maximaal 270 km/uur

Denk dat mijn 1.2. TSI dat net niet gaat halen..... Mocht je het nodig hebben, bij deze.

Oh ja, in Amsterdam bij S-point staat inmiddels ook een 1.2 TSI klaar voor proefritten.
 

Aiii

Lid
Let wel op, dat de Octavia (en dus de Yeti vast ook wel) veel lekkerder rijdt op de 225 banden dan op de 215'ers. ;)

Ook iets om rekening mee te houden imo.
 
Bovenaan Onderaan