peperskoda
Forumguru

Ik las net de AutoBild die vandaag in de winkel ligt en daar stond een leuke vergelijkingstest in tussen de O3 en de VW Passat. De O3 is net zo ruim maar lichter, sneller, zuiniger en minstens net zo goed afgewerkt. Kost daar ook nog eens 4000 euro minder dan een Passat. Als een Duits blad(en zeker AutoBild) schrijft VW het aflegt tegen Skoda dan kun je ervan op aan dat ze dat pijn doet(echt objectief zijn ze daar in Hamburg niet...)
Overigens stond in het bewuste artikel ook dat de dieselmotoren van de Octavia nieuw zijn. Slechts de cilinderinhoud zou overeen komen. De O3 was wel ontzettend zuinig, een testverbruik van 4,5l/100km vonden de scribenten toch iets om over naar huis te schrijven. Verder beschreven ze de motor als krachtig vanwege het hoge koppel vanaf bijna stationair en het maximum vermogen dat veel eerder vrij komt. De O3 is met deze motor, ondanks 20NM minder koppel, veel sneller als de Passat. Na lezing van het artikel vraag ik me af waarom je nu nog een Passat zou willen......