Over het algemeen is een nieuwe auto invoeren duurder dan een zelfde uitvoering in NL te kopen. Wat je moet vergelijken zijn de kale prijzen zonder de toeslagen als BTW en de BPM. Dat zelfde doe je met die buitenlandse auto. Als deze lager is dan in NL is de invoer ook goedkoper.
Als je zoiets wil en het is technisch mogelijk haal je de spullen die de prijs opdrijven ervoor invoer uit. Als die dan ingevoerd is plaats je deze weer terug. Je voert dan eigenlijk een goedkopere versie in dan je gekocht hebt. Er zijn misschien afspraken over te maken met de verkoper in het buitenland.
Dit heeft geen zin meer, want voor nieuwe auto's wordt de BPM alleen nog berekend a.d.h.v. de CO2 uitstoot en die staat gewoon in de bij de het voertuig behorende CVC document. Opties uit je auto slopen hoeft dus niet meer.Als je zoiets wil en het is technisch mogelijk haal je de spullen die de prijs opdrijven ervoor invoer uit. Als die dan ingevoerd is plaats je deze weer terug. Je voert dan eigenlijk een goedkopere versie in dan je gekocht hebt.
Door eht vin nummer in toe voeren weet de belastingdienst welke opties op de auto behoren te zitten. Maar ze mogen alleen maar BTW en BPM heffen over de spullen welke aanwezig zijn in de auto.
Indien de auto geheel nieuw is is dit natuurlijk niet te verklaren. Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat een auto van nog geen maand oud wel essentiele dingen mist. Dit wordt dan gelijk gezien als schade aan een auto waardoor de BPM ook lager wordt.
Mbt de afleverkosten, ja deze mag je gewoon aan PON overmaken. De auto wordt idd namelijk met een NL kenteken afgeleverd en dit wordt dan geregeld door de firma.
Ahaaaa, we hebben hier dus met een ervaringsdeskundige te maken!Sorry hoor, maar hier klopt echt helemaal niets van:
- (bijvoorbeeld in 2011, toen ik mijn auto invoerde).
Zelf gedaan. En ja, het scheelde een paar duizend euro. Maar belangrijker nog: ik heb nu opties en combinaties van opties die ik in NL niet had kunnen krijgen. Overigens moet je voor het prijsvoordeel niet bij de Duitse dealers shoppen, maar bij handelaren.Ahaaaa, we hebben hier dus met een ervaringsdeskundige te maken!
Kun je zeggen of dat nu veel scheelt, een auto invoeren?
En, zelf gedaan of door bedrijf of zo uit laten voeren (is misschien moeilijk?).
Uit Duitsland ingevoerd of België ( goedkoopste?).
In tegenstelling tot de meeste (alle?) andere goederen betaal je binnen de EU bij de aankoop van een nieuwe auto de BTW in het land waarin je woont (en niet in het land waar je de auto koopt). Dus die BTW mag je ook nog aftikken. Jammer, want het verschil met Dld is toch weer 2%.Wat mij opviel is dat je €4500 moet bijrekenen aan bpm bij bijvoorbeeld 1.8 tsi met DSG want ook deze auto is daar 131gr/km en meer komt er volgens mij niet bij omdat je de belasting binnen de Europese unie al betaald hebt.
Dus als ik het goed bekijk gaat het me dit kosten.
Dus hier tel ik dan 21% bij op dat is dus €37.462,10 + €4500 Co2 tax
=€ 41962,11 Totaal zal mij dan benieuwen wat dit in Nederland moet kosten met al die opties.....
Ik vind deze test echt BS..., de kwaliteit van een Octavia is veel minder dan de Volkswagen