Fean
Forumguru
Nu moet je de octavia qua prijs met de Golf vergelijken en als je daar de deur dichtgooit of aan de middenconsole voelt, is dat echt niet anders dan bij de Octavia. De nieuwe Octavia, Leon en Golf zijn een stuk lichter dan de voorganger, dunner (plaatmateriaal) klinkt nu eenmaal wat blikkeriger als een zwaardere auto.
Er wordt hier gesuggereerd dat de kwaliteit gelijk is. Dat is gewoon absoluut niet zo. Zelfs de verkopers roepen dit. Ik heb een proefrit gemaakt met de Octavia en de nieuwe Golf, ik was verbouwereerd dat ik het console met m'n knie zonder weinig kracht naar links en rechts kon duwen bij de Octavia. Dat gebeurd echt niet bij een Golf, idem deur dicht gooien, bij Octavia klinkt het mischien niet blikkerig maar zo voelt het wel. Bij Golf is dat beide niet het geval, deur valt echt dicht en voelt niet blikkering aan. De Seat weet ik niet.
Ik ben Audi rijder en dan let je juist op deze verschillen bij aankoop ander merk, bij Audi is het net een kluisdeur die je dicht gooit. Dit verschil in kwaliteit is een van de dingen wat mij in de toekomst enorm gaat tegen staan. Octavia goede auto hoor maar kwalitatief legt ie het zekers af met de Golf/Passat. Het is erg jammer dat de Golf station geen 1.8 verkoopt...