advies kleurkeuze in combinatie met leder...

stefansmits

Nieuw lid
Hallo,

Mijn octavia combi 1.4 tsi DSG 7 staat op het punt om besteld te worden.
Mijn eerst keuze was platin grey met achteraf zwart lederen bekleding.

Platin Grey is niet meer leveraar, dus op zoek naar een nieuwe kleur...
keuze is gevallen op op Topaz brown metallic....

Maar nu...welke kleur interieur in combinatie met lederen bekleding.

Licht interier met zelfde kleur lederen bekleding kan, maar met twee kinderen weet ik niet of dat verstandig is....

Zwart interieur met zwart leer is denk ik toch wat saai (maar goed dat plating grey niet meer leverbaar is)

Nu zit ik te denken aan zwart interieur met bruin lederen bekleding (cognac of iets dergelijks)
Wat vinden jullie van deze combinatie???

Of zijn er nog meet mooie combinaties die jullie willen prijsgeven?

Bedankt!

Gr

RayDelft

Forumguru
Ik ken de kleur Topaz brown niet. Zelf heb ik Magnetic brown.
Ik ga ervan uit dat jouw kleur een bruintint is, en alles is een kwestie van smaak, maar zwart lijkt me GEEN optie.
Je komt dan vanzelf in de beige / bruintinten uit.
Ik heb Ivory en in vorige autos,s had ik ook soortgelijke kleuren, ook met kleine kinderen.
Eigenlijk heb ik er nooit problemen mee gehad, maar viltstiften zijn verboden ondeweg, evenals balpennen als de kinderen nog erg klein en onhandig zijn. Voor de rest is er in de loop der jaren in de diverse autos heel wat chocola, drop en ijsjes over de bekleding gegaan. Een sopje met een beetje groene zeep (dat is niet zo aggressief) doet wonderen. Nieuwe blauwe spijkerbroeken zijn scahdlikjker dan kinderen. Overigens zijn er veel leer verzegelingsmiddelen en schoonmaakmiddelen in de handel, maar die heb ik nooit gebruikt.

Pablos

Senior Member
@stefansmits deze topic ga ik in de gaten houden, ik sta voor een zelfde soort keuze met dezelfde twijfels....Ik nijg naar een mooie lichte kleur. Antraciet of een creme. Op mijn lijstje staat ook nog een meer choco bruin, maar dat zou ik bij jou niet doen. Voordeel van een lichte kleur (vind ik) is dat de binnenruimte groter wordt en het een luxere uitstraling heeft.

@RayDelft goede reactie waar je mijn vragen (die ik niet gesteld heb:) ) deels beantwoord. Mijn grootste angst zit hem deels in de tekenwaren van de kleinste en de voeten tegen de rugleuningen aan, maar de grootste zorg is idd de spijkerbroek. Een mooie lichte bekleding en dan met een spijkerbroek deze blauw maken :(:( Mss zijn de huidige lederrijders bereidt om tips en truc af te geven aan deze en ongetwijfeld meerdere first-time-leder-guys/girls :):):)

rudolfi

Forumguru
Ik zou chocobruin nemen staat er denk ik het mooiste bij. Ik heb zelf een zwart stoffen interieur, maar als ik leer zou nemen dat de eerste keuze zijn.

Herman Janssens

Senior Member
Beige zetels zijn inderdaad kleurgevoelig. Jeans zou spoedig het mooie van de eerste dagen kunnen verpesten. Daarom heb ik ook voor het donkere interieur gekozen alhoewel het beige zonder nadenken mijn eerste keuze zou geweest zijn.

Gieliovd

Forumguru
Beige/crème/ivoor zou ik never nooit willen hebben. Veel te kwetsbaar.

Ik vind persoonlijk cognac erg mooi. Zoek anders eens een album op van member Wasmachineman. Die had volgens mij de kleur Rosso Brunello met Cognac leder. Erg chic.

Audi heeft deze kleur bruin leder ook vaak, ik ben er echt gek op. Heel luxe uitstraling.

Flem_nl

Forumguru
Heb zelf Brilliant silver - metallic / Black interieur / achteraf Lederen bekleding Zwart (A0500) besteld. Persoonlijk een mooie combi. Zwart (A0500) is niet echt pikzwart, eerder heel donker grijs. Straks in de winter heerlijk ivm stoelverwarming op mijn sportstoelen.......

stefansmits

Nieuw lid
Ik zou chocobruin nemen staat er denk ik het mooiste bij. Ik heb zelf een zwart stoffen interieur, maar als ik leer zou nemen dat de eerste keuze zijn.

Ik neig nu zelf ook naar een bruin kleur (choco, cognac of iets dergelijks).
uit ervaring weet ik dat het een hele mooi combinatie is met een zwart of wit gekleurde auto......
Maar zou dit ook mooi zijn op een auto met Topas Brown....

stefansmits

Nieuw lid

CoesDoes

Forumguru
Persoonlijk zou ik sowieso voor het donkere interieur gaan en bij leer voor een donkere bruintint kiezen.

Heb zelf Brilliant silver - metallic / Black interieur / achteraf Lederen bekleding Zwart (A0500) besteld. Persoonlijk een mooie combi. Zwart (A0500) is niet echt pikzwart, eerder heel donker grijs. Straks in de winter heerlijk ivm stoelverwarming op mijn sportstoelen.......
Waar heb jij het leer op de sportstoelen besteld? Voor zover ik weet is leer namelijk niet leverbaar icm de sportsoelen. Daarnaast vraag ik me af wat leer achteraf op de sportstoelen zou kosten aangezien er volgens mij een stuk minder leer nodig is dan bij de standaard stoelen (geen leer op het middenstuk van de achterbank en ik volgens mij ook niet op de achterzijde van de voorstoelen).

Flem_nl

Forumguru
Persoonlijk zou ik sowieso voor het donkere interieur gaan en bij leer voor een donkere bruintint kiezen.

Waar heb jij het leer op de sportstoelen besteld? Voor zover ik weet is leer namelijk niet leverbaar icm de sportsoelen. Daarnaast vraag ik me af wat leer achteraf op de sportstoelen zou kosten aangezien er volgens mij een stuk minder leer nodig is dan bij de standaard stoelen (geen leer op het middenstuk van de achterbank en ik volgens mij ook niet op de achterzijde van de voorstoelen).

Heb dit gewoon besteld bij de dealer als een accessoire. Telt dan ook niet mee voor mij bijtelling (nee geen lease vs. prive rijder discussie aub!!!). Heb dan ook een ruime keuze aan kleuren en leer soorten. Wordt door PON zelf gedaan direct na binnenkomst in NL. Dus voordat de auto naar de dealer gaat!

TedVlemmings

Forumguru
Ikzelf heb Topaz besteld met Ivory Alcantara. Niet kiezen dus die combinatie anders vind ik mezelf niet meer uniek genoeg :). Nee zonder gein, ik zou Topaz wel kiezen met lichte bekleding maar (donker) bruin lijkt me geen mooie combinatie, dan is je auto namelijk wel een enorme bruine bende. Ik denk overigens dat Cognac net zo besmettelijk is met kinderen dan gewoon de crème kleuren. Kijk voor een beeld eens op een site als deze, waar kleurpaletten op zichtbaar zijn: http://www.colorcombos.com/brown-color-schemes.html

stefansmits

Nieuw lid
Ikzelf heb Topaz besteld met Ivory Alcantara. Niet kiezen dus die combinatie anders vind ik mezelf niet meer uniek genoeg :). Nee zonder gein, ik zou Topaz wel kiezen met lichte bekleding maar (donker) bruin lijkt me geen mooie combinatie, dan is je auto namelijk wel een enorme bruine bende. Ik denk overigens dat Cognac net zo besmettelijk is met kinderen dan gewoon de crème kleuren. Kijk voor een beeld eens op een site als deze, waar kleurpaletten op zichtbaar zijn: http://www.colorcombos.com/brown-color-schemes.html

Haha...alcantara wordt het sowieso niet....ben bang dat het "fluwelen/Suède" gedeelte niet bestand is tegen mijn kids....

Ik ben ook bang dat het een bruine bende word, vandaar dit forum..
Ondertussen op zoek naar foto's van bruine auto's met bruin lederen bekleding
Op de foto staat een mini cabrio (niet helemaal te vergelijken met een octavia combi maar goed)

wat vinden we hiervan?

Bijlagen

• 126650492_1_large.jpg
    126650492_1_large.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 38

Flem_nl

Forumguru
Heb zelf nog getwijfeld om een zwarte O3 combi te nemen met cognac kleurig leer. Heeft mijn broer in z'n S60, erg sjiek! Maar wilde geen zwarte.....

Oogje

Senior Member
Euhm, of je nu Platin Grey met zwart leer hebt of Topaz Brown met zwart leer, van binnen ziet het er beiden het zelfde uit...

Ik had in eerste instantie Platin Grey met Chestnut Brown leer, maar ben ook na het schrappen van Platin Grey nu overgestapt naar Topaz Brown. Met zwart leer :)

Flem_nl

Forumguru
Euhm, of je nu Platin Grey met zwart leer hebt of Topaz Brown met zwart leer, van binnen ziet het er beiden het zelfde uit...

Ik had in eerste instantie Platin Grey met Chestnut Brown leer, maar ben ook na het schrappen van Platin Grey nu overgestapt naar Topaz Brown. Met zwart leer :)

Welke kleur code? Ook de A0500?

stefansmits

Nieuw lid

Klopt dat het interieur dan hetzelfde blijft...
Zwart interieur met Zwart leer is de meest veilige keuze, maar wellicht ook een beetje saai..??
Alhoewel dat voor Topaz brown in cobinatie met zwart leer miscchien niet op gaat..

rudolfi

Forumguru
Ik neig nu zelf ook naar een bruin kleur (choco, cognac of iets dergelijks).
uit ervaring weet ik dat het een hele mooi combinatie is met een zwart of wit gekleurde auto......
Maar zou dit ook mooi zijn op een auto met Topas Brown....

Collega heeft een vergelijkbare kleur als topaz brown op zijn passat station zitten en ook chocalde kleur leer.
Vind het zelf een chique combi.

Bovenaan Onderaan