Voorspatborden niet gespoten

staal

Actief lid
Hallo,

Net na de oplevering was mij opgevallen dat de binnenkant van de twee voorspatborden niet meegespoten zijn. Dit is zichtbaar als je de deur opendoet. Hebben meer mensen met een Rapid ditzelfde euvel?

De dealer heeft me verteld dat zijn Rapid's die hij op voorraad heeft staan hetzelfde hebben. En volgende week ga ik er even langs.

Vincent 20130924_103413.jpg 20130924_103408.jpg 20130924_103327.jpg

michelover

Forumguru
Vorige weekend proef gereden in en een Rapid en een Toledo en deze waren beide keurig afgewerkt.
Beide hadden een donkere kleur, zwart en lavablauw dus dan valt het meteen op als je deur open doet.
Dus dit lijkt mij inderdaad ook niet zoals het hoort.

Blacky

Forumguru
@staal . Sowieso mee terug naar de dealer. Heb dat zelfde gehad bij mijn Passat. De verfrobot was ook een gedeelte vergeten te spuiten en is later door de dealer gedaan.

MaRco2

Forumguru
Bij de Aygo drieling (ook made in CZ) is de binnenkant van de motorkap niet in kleur gespoten (alleen een soort antraciet grondlaag), maar dat is nog meer een budgetauto.

Ziet er wel armoedig uit.

s-line

Forumguru
Dit is een normaal verschijnsel hoor, bij veel auto zijn de sponningen niet gedekt of goed geraakt.
Ik denk dat de dealer er niets mee kan hoor,bij de ene kleur valt het meer op als de andere en de ene kleur dekt ook beter als de andere. In de fabriek wordt de auto ook gespoten door een robot en de binnenkanten gaan nog meestal met de hand,dus net voor hij de lakstraat in gaat of aan het begin van de lakstraat.
Maar op zich kan het geen kwaad want er zit wel een primer op, alleen staat het misschien wat minder mooi!

s-line

Forumguru
Dat mag je wel verwachten, maar dat gebeurd niet en ik denk dat de meeste rapid's het dus zullen hebben. En wij Nederlanders willen allemaal top kwaliteit voor weinig,sorry maar zo is het nu eenmaal.

dirkie996

Forumguru
@s-line : Zelfs m'n auto's uit de jaren '70 waren netjes gepoten hoor. Zelfs een, ik durf het bijna niet zeggen, Fiat 131 Supermirafiore was overal voorzien van verf zoals het moet. Precies of de rapid gespoten is met deuren reeds gemonteerd en dichtgeklapt;)

Cordoba

Forumguru
Als ik de foto's bekijk gaat het niet om de binnenkant van het spatbord, maar om de deursponning/A-stijl. Niet alleen de grijze kleur ziet er eigenaardig uit, maar de hele deurophanging komt mij wat typisch voor. (eigenlijk nooit eerder op gelet bij de Rapid)

s-line

Forumguru
@s-line : Zelfs m'n auto's uit de jaren '70 waren netjes gepoten hoor. Zelfs een, ik durf het bijna niet zeggen, Fiat 131 Supermirafiore was overal voorzien van verf zoals het moet. Precies of de rapid gespoten is met deuren reeds gemonteerd en dichtgeklapt;)
Precies, wat denk jij dan dat ze eerst alles los spuiten en dan in elkaar gaan zetten en vroeger zat de verf er ook veel dikker op als tegenwoordig! De moderne auto zijn amper gedekt,zeker bepaalde kleuren! En ik weet echt wel waar ik over praat hoor!;)

dirkie996

Forumguru
Precies, wat denk jij dan dat ze eerst alles los spuiten en dan in elkaar gaan zetten en vroeger zat de verf er ook veel dikker op als tegenwoordig! De moderne auto zijn amper gedekt,zeker bepaalde kleuren! En ik weet echt wel waar ik over praat hoor!;)
Dus toch een kwaliteitsverschil tussen VW en de nevenmerken? De euro's moeten dus toch ergens uitgespaard worden?

Noord26

Forumguru
Dat denk ik niet. Wat ik heb vernomen is dat er in totaal ongeveer slechts 2kg aan verf/lak op een auto zit.

dirkie996

Forumguru
Misschien een beetje off topic maar mijn ervaring na 1,5 jaar (30000km)met de octi is dat de voorruit toch iets krasgevoeliger is. Ik heb toch al enkele kleine krasjes van het krabben tijdens de winter. Dit had ik toch niet met m'n vorige auto, een Audi a4 ( en bij gebruik van dezelfde krabber).

Bovenaan Onderaan