Voorspatborden niet gespoten

s-line

Forumguru
Misschien een beetje off topic maar mijn ervaring na 1,5 jaar (30000km)met de octi is dat de voorruit toch iets krasgevoeliger is. Ik heb toch al enkele kleine krasjes van het krabben tijdens de winter. Dit had ik toch niet met m'n vorige auto, een Audi a4 ( en bij gebruik van dezelfde krabber).

Zeker off-topic,maar een krabber maakt zeker krassen in welk raam dan ook, maar af en toe een nieuwe kan zeker geen kwaad,want er komen toch een soort braampjes aan met de tijd.
 

dirkie996

Forumguru
Zeker off-topic,maar een krabber maakt zeker krassen in welk raam dan ook, maar af en toe een nieuwe kan zeker geen kwaad,want er komen toch een soort braampjes aan met de tijd.
Ok, nieuwe krabber zal het worden. Nog iets om op m'n lijstje voor de Sint te plaatsen:D Nu on topic: Maar dat die deursponningen niet in de carosseriekleur zijn, bij een Rapid,(is blijkbaar meer regel dan uitzondering), en bij een Octavia of Superb wel, wil dus wel degelijk zeggen dat dit bewust achterwege is gelaten uit kostenbesparing?
 

s-line

Forumguru
Volgens mij is dit steeds vaker het geval ja, misschien kosten besparing.
Vandaag is even opgelet en vooral bij Japanse merken is dit heel erg en de wat kleinere (lees goedkopere) duitse types gebeurd dit wel regelmatig.
 
E

Ex-lid 2926

In 1996 kocht ik een nieuwe Suzuki Baleno. Ook bij deze auto was de binnenzijde (duidelijk te zien bij motorkap en kofferruimte) niet meegespoten. De buitenkant was mica rood, de binnenzijde mat rood. Ik heb mij er niet aan gestoord.
De spuitrobot bij de Rapid is dus ook duidelijk "RAP(id)" geprogrammeerd.
 

Cordoba

Forumguru
Verschil tussen mat en glanzend heeft niet te maken met niet spuiten, maar met ruwheid van het oppervlak (voorbewerking). En niet netjes voorbewerken zodat je een ruwe (matte) laag krijgt, in plaats van glanzend is natuurlijk ook kostenbesparing.
 

s-line

Forumguru
Misschien zijn er verschillende fabrieken waar de rapid gebouwd word.
Dat had je vroeger met de polo 6N ook, je had Spaanse en Duitse, de Spaanse rotte ook echt veel eerder!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Dat snap ik maar het kunnen verschillende fabrieken zijn dus dat kan verschillen. Maar nogmaals ik denk dat je er weinig aan kan doen. Want het zal niet gaan roesten!
 

staal

Actief lid
Nee, roesten zal het niet, maar gisteren bij de dealer geweest en die gaven mij gelijk; ze hebben foto's gemaakt en komen er binnen 6 weken op terug.
 

michelover

Forumguru
Kijk daar wordt de Skoda rijder blij van, er wordt naar ons geluisterd. Jammer dat het niet vaker gebeurd PON !!!
 

staal

Actief lid
Ik heb antwoord gekregen vanuit Skoda;

"Helaas is dit de normale toestand van de productie. Onvoldoende verf toepassing op bepaalde schaduwpartijen zijn onvermijdelijk en dus geen reden voor een lakclaim"

Jammer dat ik niet van te voren wist dat dit slechte spuitwerk schijnbaar standaard is bij de denim-blauwe kleur. :cry:

Vincent
 

Cordoba

Forumguru
Misschien even deze reactie doorsturen naar de Telegraaf en andere media?
Het feit dat men aangeeft dat er wel primer, maar geen kleurlak zit, moet toch duidelijk genoeg zijn.:banghead:
 

paultie

Forumguru
Wat een bullshit reactie van SKODA of PON?????
Voor de grap zou je eens naar Duindam in den haag moeten gaan. Die hebben een rapid spaceback staan in jouw denim blauwe kleur. Ik verwacht dat daar wel alles netjes afgelakt is.
En aangezien hier nog meer rapid rijders zijn en jij de enige bent waarbij deze klacht voorkomt. Klopt deze reactie gewoon niet.
 
Bovenaan Onderaan