IJs bikken van de voorruit;

serum

Forumguru
Zijn er meer mensen die moeite hebben om de voorruit ijsvrij te krijgen?*

Bij alle auto's die ik tot nu toe gereden heb (en dat is een redelijke lijst verdeeld over dito jaren) heb ik niet zoveel moeite hoeven doen om de voorruit ijsvrij te krijgen als bij deze OIII. Of het aan de structuur van het glas ligt of het soort ruitensproeiervloeistof, ik weet het niet, het is echt een straf. Alle overige ruiten zijn perfect ijsvrij te krijgen, maar die voorruit. Brrrrr..

Of hebben ze die ruit alleen bij greenlines erin gezet? Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, moet je uiteindelijk toch op de blaren zitten.. Hij heeft lane-assist, dus een cameraatje. Zouden ze in Tsjechie een film-marathon houden van bikkende en woest kijkende greenline rijders?

*mensen met een voorruitverwaming, standkachel, garage en dekzeil daargelaten :)

Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Ik gebruik altijd ruiten ontdooi middel(spray) van de Shell. 1x Sprayen en werkt snel en zonder krabben;)

Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
Bij -5 gaat die ruitontdooier ook weer bevriezen, een goede ijskrabber kan trouwens echt verschil maken. Wat ik weleens doe is de ruitenontdooier en beetje spuiten op het uiteinde van de krabber, gaat dan net iets fijner en je hebt daarna geen bevriezing.

canth

Actief lid
Met de verwarmde voorruit (volgens mij vanaf MY15 te bestellen) nog geen problemen met krabben gehad. Bij de vorige octavia's altijd gebruik gemaakt van zo'n alu folie voor de voorruit. 3 euro bij de Action en ook geen krab problemen. Enige is dat je vaak vergeet dit schermpje aan te brengen.
Waar ik overigens vroeger de meeste ergernis van had was niet het krabben zelf, maar het beslaan van de voorruit na het krabben. Ik moest soms tot 5 minuten wachten voordat ik weg kon rijden. Schoonmaken van de binnnenkant van de voorruit loste dit probleem (gedeeltelijk) op.
Nu dus geen centje pijn meer met de verwarmde voorruit.

Rosinfield

† In Memoriam
Krabber kan idd veel verschil maken. Bij mij vliegt het ijs er af met zo'n simpel vierkant dingetje met een gat in het midden (met ook nog aan 1 kant een handig rubber stripje)

Mettes

Forumguru
Daarom zit er een ijskrabber in de tankdop.;)
Het is niet simply clever,maar pure noodzaak dus.:arghh:
De verwarmde vooruit is de beste optie die ik genomen heb,alle andere luxe-opties ten spijt.

serum

Forumguru
Veel reacties! Ik gebruik met veel plezier een stuk plexiglas met geslepen randen. Dit is verreweg de beste krabber die ik ken. (haal normaal probleemloos een baan van 12-15cm breed ineens weg, en op de korte kant een cm of 8)

Die schone ruit, denk ik dat misschien juist het probleem door ontstaat. Ruiten zijn brandschoon. De zijruiten zijn smeriger dan de voorruit, en daar gaat het juist wel makkelijk vanaf. (in ieder geval zo makkelijk als ik gewoon ben)

Die bijgeleverde ruitenkrabber is waardeloos in verhouding tot het plexiglas exemplaar dat ik heb.

Maar Rosinfeld, ik had voorheen nooit problemen, alleen de voorruit van deze specifieke octavia (en vele, vele auto's hebben hier de winter-revu gepasseerd) Maar deze OIII spant de kroon.

Renzo4000

Forumguru
Kleine tip mijnerzijds... behandel je ramen met rain-x of soortgelijk product. Naast het feit dat dit erg prettig werkt tegen de regen bouwt dit ook een buffer op tegen bevriezing. Mochten de ramen toch bevroren zijn dan is dit peanuts om weg te krabben. Vanmorgen waren alle auto's bevroren behalve de mijne :)

Iets duurdere oplossing is een webasto... gegarandeerd ijsvrije ramen ;)

Bovenaan Onderaan