Het grote Superb III COMBI topic

MarsMars

Senior Member
Mijn auto is inderdaad nu gechipt!
Maar ik ben priverijder dus kan doen en laten wat ik wil natuurlijk.
De CO2 regeling maakt geen verschil tussen privé of lease, de eigenaar krijgt domweg de naheffing:shutup:

En dat het nauw luistert zie ja al aan de Superb 2.0TDI die met 18/19" velgen al een extra CO2 heffing krijgt!

Maar goed. Ik had ook nog nooit van iemand gehoord die een naheffing (+ boete) voor zijn kiezen heeft gekregen.
Ik weet wel dat bijv. Athlon voor de CO2 heffing nooit problemen had met chippen (behalve dan het verhogen van het ROB cijfer), maar sinds die heffing geven ze geen toestemming meer.
Mijn baas zal het worst zijn. Die hebben in de voorwaarden gewoon gezet dat financiële/wettelijke gevolgen van modificaties aan de auto volledig aan de berijder zullen worden doorberekend.

Voorheen waren al mijn auto's gechipt maar sinds het NEE van de LM doe ik dat niet meer.
Bij collega's is sinds het verbod ECM tuning erg populair geworden: die halen het kastje er bij elke beurt even tussenuit. Geen idee of dat bij de Superb ook zo eenvoudig kan, want dan valt dat nog te overwegen:D

peterrapid

Forumguru
Wow als ik dit hier allemaal lees denk ik dat ik in Fantasialand zit :deuk:
Wat een gelul allemaal, als er een correcte tuning is dan gaat die CO2 meting echt bijna niks verschillen hoor en de marges (althans nog in België) zijn heeeel ruim zelfs in veel gevallen juist het tegenovergestelde. Daarbij zit er op alle nieuwe VAG producten een beveiliging dat als ze de motor in stilstand vol belasten die tot een max. aantal toeren gaat bij de diesels, waardoor de Belgische keuringsstations zelfs nu de moeite niet doen om een roettest uit te voeren op de nieuwe VAG's.

Ome Peek

Actief lid
Rijd nu ruim twee weken in de SIII. Alles bevalt prima, op één klein dingetje na:

Tussen de 2000 en 2500 toeren ervaar ik SOMS een brom vanuit het dashboard. Een soort trilling die zich ongeveer één op de vier ritten voordoet. Duidelijk te horen bij accelereren en aangezien ik op de snelweg vrijwel altijd in dit toerengebied rijd op cruise control, is dit behoorlijk vervelend. Omdat het zich niet altijd voordoet, ben ik nog niet bij de dealer geweest want als ik daar aankom zul je net zien dat het zich niet openbaart. Ik heb overal op het dashboard geklopt en gevoeld, maar kan zelf niets vinden. Ik heb het vermoeden dat het ergens onder de centrale Canton speaker (die boven op het dashboard zit) vandaan komt, dus diep "in" het dash. Maar het is lastig luisteren als je ook op de weg moet letten. Airco aan/uit of harder/zachter heeft geen effect. Heeft iemand ditzelfde probleem of wellicht tips waarmee ik verder kan?

MarsMars

Senior Member
@MarsMars ik wil eerst eens die link eff lezen dus post die maar en hoe gaat die belastingsdienst dit proberen te bewijze ?

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...pm/bpm_berekenen_en_betalen/naheffingsaanslag

Geen idee hoe ze eea gemeten hebben. Ik begreep met een steekproef bij een grote beurt, maar hoe ze dat dan hebben vastgesteld weet hij ook niet. Hij kon echter niet ontkennen dat hij zonder de toestemming of eigenlijk ondanks een expliciet verbod van de LM de auto had laten chippen.

Maar nogmaals, ik had hier nog nooit van gehoord, en volgens mij is deze regeling er al vanaf 2009.

DavidV

Forumguru
Heb met 2 verschillende testwagens gereden en 1 ervan had ook de rammel/resonantie in het dashboard

Herken de brom. Met name bij koude moter en ook in de wat lagere toeren. Binnenkort terug naar dealer met lijstje aan stekeligheden waaronder deze

Vandaag dealer gesproken, auto heeft nu chassisnummer eb is geproduceerd, het is afwachten wanneer deze op transport gaat richting Pon. Kan ook al zijn dat ie al op transport is. Verwachting is dat levering binnen 1-2 weken plaatsvindt. Gaat nu echt kriebelen.

Feo

Actief lid
Lekker @simfrantzen !! Succes met de laatste weekjes. Ik heb vandaag gehoord dat mijn productieweek definitief is, week 47. Het komt nu steeds dichterbij :)

Dealer belde zojuist auto wordt 20 november afgeleverd, dat zal dan wel de eerste Lava Blue combi worden nog 14 dagen geduld hebben

coreza01

Forumguru
@simfrantzen , volgens mij zullen onze beide auto's op hetzelfde transport zitten. mijn dealer belde mij ook vandaag dat mijn auto ook geproduceerd is en dat ze heb in de loop van volgende week verwachten en ook, net als jij in de week van 20 november afgeleverd zal worden :tegek::tegek:

Bovenaan Onderaan