MarsMars
Senior Member
De CO2 regeling maakt geen verschil tussen privé of lease, de eigenaar krijgt domweg de naheffingMijn auto is inderdaad nu gechipt!
Maar ik ben priverijder dus kan doen en laten wat ik wil natuurlijk.

En dat het nauw luistert zie ja al aan de Superb 2.0TDI die met 18/19" velgen al een extra CO2 heffing krijgt!
Maar goed. Ik had ook nog nooit van iemand gehoord die een naheffing (+ boete) voor zijn kiezen heeft gekregen.
Ik weet wel dat bijv. Athlon voor de CO2 heffing nooit problemen had met chippen (behalve dan het verhogen van het ROB cijfer), maar sinds die heffing geven ze geen toestemming meer.
Mijn baas zal het worst zijn. Die hebben in de voorwaarden gewoon gezet dat financiële/wettelijke gevolgen van modificaties aan de auto volledig aan de berijder zullen worden doorberekend.
Voorheen waren al mijn auto's gechipt maar sinds het NEE van de LM doe ik dat niet meer.
Bij collega's is sinds het verbod ECM tuning erg populair geworden: die halen het kastje er bij elke beurt even tussenuit. Geen idee of dat bij de Superb ook zo eenvoudig kan, want dan valt dat nog te overwegen