Het grote Superb III COMBI topic

Migliore

Senior Member
Nee, niet elke combi heeft ze. Mijn gisteren afgeleverde combi heeft ze niet.
Zie foto's op blz 34.
Ik weet eigenlijk niet waarom ze er niet op zitten. Het was me al wel opgevallen. Vind het niet verkeerd staan.

Het was mij helemaal niet opgevallen... Die kapjes bij sommige uitvoeringen.
Nu ik het weet, zie ik het ook, en vind ik het echt lelijk als ze er wél opzitten...

barthoefs

Senior Member
Die kapjes maakt het iets sportiever voor mij. Zonder kapjes is het zakelijker. Heeft beide iets, maar ik hoop toch dat ze er bij mij gaan opzitten. Of misschien is die stock ook uitgeput ;)

DavidV

Forumguru
Toen ik mijn wagen bestelde, heeft de dealer het voor mij nog bij de Belgische importeur nagevraagd. De kapjes zouden op elke versie zitten. Nu heb ik wel een diesel besteld, misschien dat dat het antwoord voor diesel was ?? Weet het nu ook niet meer :fool:

DavidV

Forumguru
Nog eens rondgekeken op buitenlandse fora enzo, en lijkt me dat alle diesels ze hebben, en de benzines niet, maar durf het niet zeker meer zeggen :pardon: iemand die dit kan bevestigen of weerleggen ?

Sommige opties blijven soms toch een beetje een raadsel precies, zoals de chroom sleutel, brandende wimpers in de koplampen,... Goed opletten wat waarbij hoort, en de verschillen per land helpen soms ook niet...

barthoefs

Senior Member
Nog eens rondgekeken op buitenlandse fora enzo, en lijkt me dat alle diesels ze hebben, en de benzines niet, maar durf het niet zeker meer zeggen :pardon: iemand die dit kan bevestigen of weerleggen ?

Sommige opties blijven soms toch een beetje een raadsel precies, zoals de chroom sleutel, brandende wimpers in de koplampen,... Goed opletten wat waarbij hoort, en de verschillen per land helpen soms ook niet...
Brandende wimpers is alleen bij Smart Light Assist (dus niet bij gewone grootlicht assist)

Vandaag eerste 500 km gereden met de nieuwe Superb, moet zeggen het was heerlijk comfortabel rijden, enige minpuntje wat opviel de bandendruk van de voorbanden was volgens mij te laag, dus ff terug naar dealer, volgende week komen sowieso winterbanden erop dusssss.... geen big issue. Wat mij wel opviel bij Columbus, na update kaarten naar laatste update, als je adres instelt en navigatie start geen probleem, als je echter tijdens rit in of uitzoomt bevriest het scherm, terwijl de route in maxi-dot wel nog goed weergegeven wordt, ff puntje om in de gaten te houden. Verder super tevreden over auto, zeker met DCC lekker gereden.

Er is trouwens een kaart update voor de Columbus... Nu stond er bij mij 2015-2016 al op, maar kennelijk is er een nieuwe namelijk 2016. Te vinden op de skoda update site, is wel 22Gb om te downloaden. Mocht je nou geen sdkaart hebben is het ook wel via een externe hardeschijf te doen. VOorwaarde is wel dat je FAT32 hebt en je moet de tool Universal Extractor hebben om de zip-file uiteindelijk uit te kunnen pakken. Net gedaan en binnen 3 kwartier was de update voltooid :yeehaa:

barthoefs

Senior Member
Er is trouwens een kaart update voor de Columbus... Nu stond er bij mij 2015-2016 al op, maar kennelijk is er een nieuwe namelijk 2016. Te vinden op de skoda update site, is wel 22Gb om te downloaden. Mocht je nou geen sdkaart hebben is het ook wel via een externe hardeschijf te doen. VOorwaarde is wel dat je FAT32 hebt en je moet de tool Universal Extractor hebben om de zip-file uiteindelijk uit te kunnen pakken. Net gedaan en binnen 3 kwartier was de update voltooid :yeehaa:
Dus als ik het goed begrijp zijn kaart updates gratis??

Bovenaan Onderaan