Mijn Felicia

Desperado

Forumguru
Hierbij dan de fotos van de verlaging.
Eerste indruk is zeer goed, het comfort is natuurlijk wat minder, maar absoluut niet stuiterend over de weg.
Drempels zijn prima te nemen, niet te idioot hard natuurlijk.

Bijlagen

• Afbeelding016.jpg
    Afbeelding016.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 184
  • Afbeelding015.jpg
    Afbeelding015.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 190
  • Afbeelding013.jpg
    Afbeelding013.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 185
  • Afbeelding011.jpg
    Afbeelding011.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 185
  • Afbeelding010.jpg
    Afbeelding010.jpg
    25 KB · Weergaven: 186

Desperado

Forumguru
Niet de duidelijkste fotos, maar zoals wel duidelijk mag zijn was het al avond.
Grotere fotos kan ik niet plaatsen.

Desperado

Forumguru
skoda2-1.jpg

Voor verlaging.
Afbeelding016-1.jpg

Afbeelding015-1.jpg

Na verlaging.

Enig testwerk en toch groter gekregen. :super:
Er volgt nog een vergelijkfoto van mijn auto en die van mijn zwager.
En interieur ook als dat klaar is.

Hetzer

Forumguru
Hey erg goed geslaagd!! heb je het helemaal alleen gedaan??, en wat voor merk zijn de veren van intrax??

Desperado

Forumguru
Het merk veren is mij totaal onbekend.
Ze waren goedkoper als "merkveren" omdat er een neutrale doos omheen zat, maar de veren zijn precies hetzelfde.
Ik heb het samen met de buurman gedaan(ex-automonteur)

Sportline

Senior Member
Dat ziet er strak uit! Ik hoop dat het er bij mij ook mooi uit komt te zien. Ze liggen nu boven in men kamer met ook een neutrale doos er om heen. Ik denk dat we dezelfde veren hebben gekocht want bij mij is er ook geen merknaam te vinden. Dinsdag krijgt de auto een grote beurt en de verlagingsveren komen er dan onder dus dan is de auto weer helemaal op en top. Foto's van mij zullen ook wel snel volgen.

Desperado

Forumguru
Maandag krijg ik mijn alu interieurdelen en slotknopjes.
De motortjes voor de c.v heb ik inmiddels ook, dus ik verveel me nog niet de komende tijd.
Fotos volgen weer natuurlijk.

Sportline

Senior Member
Hoi hoi net men auto opgehaald van de dealer, paar kleine reparaties maar auto is er zonder problemen doorgekomen. Ook de verlagingsveren zitten er eindelijk onder. Mijn eerste ervaring:
Het ziet er strak en laag uit vind ik, het rijden gaat prima. Ligt goed strak op de weg en met bochten nemen hel je niet tot nauwelijks over. Alleen een groot nadeel van Nederland en van de verlagingsveren dat zijn die verschrikkelijke drempels! Ik mag eigenlijk niet klagen want ik heb er zelf voor gekozen maar toch. Verder rijd het prima! Binnenkort zal ik foto's maken als de auto mooi schoon is en als het eindelijk eens droog is.

Sportline

Senior Member
Nee dat gelukkig niet, ik heb nu nog genoeg bodemvrijheid en dan wil ik ook zo houden. Hij moet niet te laag worden want dat is ook niet handig. Ik wou er eerst nog een RS bumper onder laten zetten maar aangezien dat tie nu al vrij laag ligt en dat die RS bumper groter is laat ik het maar bij mijn mooie orginele bumper.

Desperado

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de fotos.
Ik hoop dit weekend het alu erin te krijgen en de tuinslang er over en dan fotos te maken.

Sportline

Senior Member
Dat moet ik ook nog een keer doen maar als het dan goed weer is en blijft! Maar dat kan ik wel op men buik schruiven denk ik (naast al die andere woorden die ik van men ouders er op moest zetten)

Sportline

Senior Member
Klein vraagje, de veer die bij het rechter voorwiel zit kraakt als je over een drempel heen gaat. De andere veren doen dat niet. Hoe kan dat? Kan de veer er op de kop opzitten? Donderdag heb ik school en dan wou ik even langs de garage voor het geval dat..

Sportline

Senior Member
Vandaag langs de dealer geweest en volgens hem zijn het waarschijnlijk de lager's die versleten zijn. Volgende week kan mijn auto er heen brengen en dan maar hopen dat het metaal geluid weg is. Ook heb ik vandaag toch nog ff de auto gewassen en natuurlijk een paar foto's gemaakt. Foto's zijn niet echt van goede kwaliteit omdat ze met men mobiel zijn gemaakt. Mijn eigen camera is uit de vrachtwagen gevallen. Het schermpje kon daar niet tegen. Helaas.

Bijlagen

• 013108154718.jpg
    013108154718.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 25
  • 013108154738.jpg
    013108154738.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 28

Desperado

Forumguru
Ziet er prima uit.
Hier nog steeds geen fotos bij gebrek aan tijd.....
Het aluminium zit er inmiddels wel in, en ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht.
Nu blijkt dus dat er ook een 12 delige set is(niet meer leverbaar)en ik heb de 7 delige set waarvan deel 7 niet past omdat dat voor de Felicia 1 is.
Nu staat in de planning om de omlijsting van de klokken nog in aluminium over te spuiten.

Sportline

Senior Member
Nu staat in de planning om de omlijsting van de klokken nog in aluminium over te spuiten.
Dat heb ik ook gedaan alleen dan in het zwart. Het dashboard uit elkaar halen is niet zo'n probleem alleen het in elkaar zetten is minder leuk. Ik had toen een probleem met men snelheidskabel die je aan de achterkant in het midden moet in klikken. Ik kon er niet goed bij komen vanwege te grote handen of een te kleine ruimte. Mijn buurjongetje kon er wel bij en heeft mij toen geholpen. Het eindresultaat is wel mooi geworden. De gele klokken springen er nu echt uit. (foto staat op de site 'Bekijk Sportline's Auto) Ik ben benieuwd hoe dat bij er uit komt te zien.

Sportline

Senior Member
Vanmiddag zijn we ff naar het bos geweest met 2 auto's want de groene Felicia word als honden auto gebruikt. Je kunt er maar met 2 personen in zitten. Maar dat vind ik niet erg. Hier een foto van de de Felicia's.

To Felicia Peter: heb jij ook last van gekraak bij de veren?

Bijlagen

• DSC_0245 (Small).JPG
    DSC_0245 (Small).JPG
    67,6 KB · Weergaven: 27
  • DSC_0249.JPG
    DSC_0249.JPG
    96,1 KB · Weergaven: 25
Bovenaan Onderaan