Mijn Felicia

Sportline

Senior Member
Vanmiddag zijn we ff naar het bos geweest met 2 auto's want de groene Felicia word als honden auto gebruikt. Je kunt er maar met 2 personen in zitten.quote]
:shocked:

Sinds wanneer kun je met 2 mensen in een hond zitten?????

:1761:

haha goed lezen :1761: in een honden-auto. Niet in een hond ;P

Morgen is het weer schooldag dus dan kan ik weer naar de garage. Er word dan een één of andere kogel vervangen. We zullen zien... Als het metaal gekraak dan nog niet weg is wat zou ik dan doen? Of wat zouden jullie doen?

Sportline

Senior Member
Gister naar de garage geweest voor men veren. Wat bleek nou, er zitten 2 schotels op elkaar waar tussen nog een rubber zit die moet in en uitveren of zo iets. Nou bleek dat het rubber niet meer uitveerde zodat er speling ontstond tussen de schotels zodat er een metaal geluid onstaat. Gelukkig zit er nu 2 nieuwe schotels onder en ook nog een nieuwe rubberen ring. Na een kleine proefrit merkte ik al gouw dat het probleem was verholpen. Ik heb de bon nog niet thuis gekregen maar ik zach al wel op de verpakking dat dat setje €54,- kost. Daar boven op komen nog kosten voor de brug en kosten voor de monteur. Dat word weer een leuke rekening. Auto rijden blijft een duur geintje merk ik al wel...

Sportline

Senior Member
helaas 2 dagen later kreeg ik een rekening. Weet niet wat ik er van moet vinden. uurtje werk, €123,61

Gieliovd

Forumguru
Alles wat je moet betalen is altijd te veel geld. Maar 100 euro betaal ik met alle liefde tegenover mijn rekening van het tienvoudige.

Tallguy

Forumguru
helpt dit nog?
even uit Etka gehaald voor je.
voorasfeliciaoi6.jpg

Sportline

Senior Member
Dat ziet er strak en netjes uit! Was het eigenlijk makkelijk met die plak strips in je interieur? Laat dat neit gouw los? Mij lijkt het als het wat warmer word dat ze dan een voor een er af vallen.

Desperado

Forumguru
Nee, het was zelfs een makkie om ze erop te maken mits je de gebruiksaanwijzing goed volgt.Het zijn ook geen dunne stickertjes, maar behoolijk dikke strips, dus ze vouwen niet wat het plakken en stuk makkelijker maakt.En ze geven garantie op de plaklaag!Mijn zwager heeft een Felicia van 1999 en daar zit al vanaf het begin een houtlook plakset in zonder problemen.Mocht je nog zoiets zoeken dan zou ik eens kijken op de site van auto revista.Bij Milotec hadden ze nog 2 setjes toen ik bestelde en dat is de 7 delige set, waarvan je maar 6 delen kunt gebruiken in de Felicia II.De 12 delige set hebben ze helemaal niet meer.

Sportline

Senior Member
Ik zit er nog wel aan te denken om zo iets te kopen maar dan wou ik alle delen zwart spuiten wat ik ook met sommige delen van men dashboard heb gedaan. Heb al op een foto gezien dat dat kan.

Bijlagen

• 23062007-tuning-party-2007-041 (Medium).jpg
    23062007-tuning-party-2007-041 (Medium).jpg
    76,2 KB · Weergaven: 29

Desperado

Forumguru
Dat spuiten is niet zo'n groot probleem.
Beetje schuren, primer, kleurlaag en blanke lak erover.
Meer werk is het demonteren en monteren van de onderdelen denk ik.
Ik zou aan de bijrijderskant nog wel wat spuitwerk willen doen, maar om daar de airbag uit te pulken lijkt me geen goed idee.Dat zal dus afplakken worden in de auto.Misschien een leuk klusje om in de zomer te gaan doen als het wat droger en warmer is.

Sportline

Senior Member
Ik ben dan wel benieuwd hoe dat er uit komt te zien. Als het resultaat mooi is dan wil ik dat ook nog doen.

skodaboy

Forumguru
Dat ziet er strak uit! Ik hoop dat het er bij mij ook mooi uit komt te zien. Ze liggen nu boven in men kamer met ook een neutrale doos er om heen. Ik denk dat we dezelfde veren hebben gekocht want bij mij is er ook geen merknaam te vinden. Dinsdag krijgt de auto een grote beurt en de verlagingsveren komen er dan onder dus dan is de auto weer helemaal op en top. Foto's van mij zullen ook wel snel volgen.

hey sportline,een vraagje over je 15" velgen he
welke steekmaat is dat bij een felicia,en heeft een felicia 4 of 5 wielbouten?
is dat 4X100 of 5X100 of is het totaal iets anders? :crazy:

thx,mvg skodaboy

Sportline

Senior Member
Ik weet zo uit men hoofd dat de ET waarde 38 is en de steekmaat is 4x100. Op http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/ kun je dat heel makkelijk vinden. In de toekomst wil ik velgen verwisselen voor 16' BBS velgen met een zwart hart en een chromen rand er om heen. Alleen dat is in de toekomst, nu eerst de achterklep. Hopelijk heb je trouwens genoeg informatie anders zie ik het wel.

Sportline

Senior Member
Deze week heb ik een probleem gekregen met men electrische raam aan de rechterkant naast de bijrijders stoel. Deze gaat makkelijk open, totdat je hem dicht doet en dan stopt tie halverwegen. Toen heb ik de ruit helemaal naar beneden gedaan en toen weer omhoog. Dat was een poging want verder dan 2 cm omhoog wou die niet meer. Ik heb hem toen maar met men handen omhoog gedrukt en nu gebuirk ik hem neit meer. Heeft hier iemand daar ook last van gehad? Ik heb wel sinds eenhalf jaar windschermen (van Skoda) er op zitten en daar lopen de ruiten ook moeilijker door.

Sportline

Senior Member
Vandaag was het zo ver, ook men linker raam gaat niet meer normaal open. Ben bang dat de motortjes niet meer goed functioneren door de windgeleiders die het de ramen erg moeilijk maakt om omhoog te komen. Met siliconenspray werkt het helaas niet. Iemand tips of foto's van het loshalen van de deur panelen?

Desperado

Forumguru
Nieuwe fotos met 15" lmv staan weer in mijn garage.
Helaas moets het natuurlijk net weer regenen toen ik fots nam, maar al met al zijn ze toch aardig gelukt.

Bovenaan Onderaan