Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Centreerringen bij originele naafkappen?? Dat zijn toch 2 verschillende dingen? Ene kant ander kant van de velg.
Zelf heb ik winterwielen die op een Mercedes zaten en heb daarvoor kunststof centreerringen (bij Ali) gekocht en die passen goed.
Ik bedoel ook niet de naafkappen maar de wielnaven…
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn dit Audi velgen en die willen nog wel eens een grotere naafdiameter hebben, zodat je net als bij de door jou genoemde Mercedes velgen centreerringen nodig hebt voor een passende montage.
Voor de passing van de velg op de naaf zijn geen centreerringen nodig, deze zijn ook 57,1mm. De ringen die ik bedoel zijn om de standaard naafkapjes met skodalogo te kunnen gebruiken, zonder gedoe met stickers o.i.d. Er zaten 60mm Audi naafkapjes in.
Enkel velgennieuws hier. En dat is goed nieuws, na acht jaar en 190.000km rondtuffen zitten we nu op 270.000km.
Na de mazzel met de Audi RS-velgen liep ik geheel toevallig op Marktplaats tegen een zeer knappe Sirius (origineel L&K) aan. Na de lekke band afgelopen zomer moet ik sowieso twee nieuwe banden halen, dus mooie kans om de meest bekraste Sirius om te wisselen. De Bridgestone Potenza (met een hapje eruit) heeft met de zomer prima doorgeholpen, fijne band.
Met de centreerringen had ik wat ruzie. Eén kreeg ik er onbeschadigd op, twee braken op één stukje en met de laatste liep het, euhmm… nogal gefragmenteerd af. Jammer van de €36 voor dit matige te harde plastic.
Maar dan het mooiste nieuwe: ik vind de velgen erg goed staan, lekker dik klassiek . De RS6 (C5 maar vooral C6) was altijd mijn droomauto twintig jaar terug, dus leuk dat ik daar een elementje van heb nu!
PS: ik hoef geen discussie over de timing van mijn bandenwissel . Ik had nu tijd en zin en het was lekker weer. De komende weken rijden we amper met de auto en ik wou vooral zeker weten dat alles ok is vóór ik weer naar CZ of D ga. En de Bridgestone-met-een-hapje-eruit zat me ook niet echt lekker.
De (eveneens al 5/6 jaar oude) winterbanden bevallen tot nu toe prima en ik word elke keer als ik de auto zie blij van de velgen. Ik merk dat ik weer vaker foto's maak van de auto die intussen al bijna negen jaar bij ons is .
Binnenkort tripjes naar München en met kerst een rondje familie Tsjechië-Oostenrijk-Zwitserland, daarna meer terugkoppeling (hopelijk) over eigenschappen op sneeuw . Ik kom van Michelins Alpin 5/6 en deze heeft Alpin 4 banden. Bij twijfel komen er volgend jaar nieuwe op.
Verder nog een leuke observatie, sinds de vervanging van beide thermostaten lijkt het verbruik wezenlijk lager. Ik denk dat ik echt al dik zeven jaar met een kapotte DSG-thermostaat reed. Voor de liefhebbers:
Data gedownload vanuit mijn Spritmonitor-account en bewerkt om jaargemiddelden te kunnen zien.
Maar hoe zit het dan in 2016?
Je hebt gewoon wat ouder geworden en in 2024 de zachtste voet gehad.... Of het was te druk op de Autobahn om hard te rijden.
Een 100 km lange rit laatst waar ik in NL niet veel harder reed dan 90-95 km/u vanwege het verkeer (zonder veel stil te staaan) scheelde ook al fors op het verbruik.
2016 en 2018 weken wat af door vakantie met fikse caravan. Sinds een paar jaar reis ik vooral ‘s nachts naar schoonfamilie, dus op de Autobahn nog steeds vaak kruissnelheid 140-160kmh. Dat is, op wat uitspattingen na, niet wezenlijk veranderd. Wellicht ben ik wel wat ouder en wijzer, al verschillen de meningen over dat laatste nogal.
Tja, ik weet niet hoe vaak jij door D kruist, maar als ik 2x per jaar 3000 km een verbruik heb van 1:16-17, dan doet dat niet zoveel op het gemiddelde overall verbruik van 1:19 met >25dkm/jaar.
Haha ik denk dat ik nog geen kwart van de kilometers in Nederland afleg. En korte ritjes doen we eigenlijk zelden. Dus heel veel Autobahnkilometers
Zoals in het tabelletje te zien deden we, toen we nog op een flatje woonden, dik 30.000km per jaar. Intussen zo rond de 15.000-20.000, de familie komt nu ook geregeld hierheen.
Ik blijf het gewoon bijhouden, we gaan het zien of het structureel is. In ieder geval leuk dat het verbruik lager lijkt, ongeacht de oorzaak.
Ja ik zie het, Eext ben ik afgelopen donderdag nog komen langsrijden vanuit Farmsum.
Daarheen rijdt ik overdag ook wel heen met 103 km/uur, een stukje van 312 km - binnen NL!
In D en PL houd ik bij 143 km/u wel voor gezien. Die kleine rotstukjes in D dat je harder mag zijn steeds korter en dat je het kan zonder elke keer op de rem te trappen is ook gering. Ik rij dan ook overdag en 's avonds en 1450 km totaal is sowieso zo lang dat de heenweg met overnachting gaat om niet midden in de nacht bij schoonmoeder aan te komen.
Ha, de laatste keer had mijn vrouw die niet rijdt het eerder gehad dan ik.
Ik ben ook benieuwd hoe je verbruik verder ontwikkeld.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.