Het hele online gebeuren van Skoda is één grote giller: Met mijn twee weken gelden ingeleverde O3 style Bussiness werkte tenminste de Mijn Skoda app nog, nu niet meer, en ook niet meer aan de praat te krijgen icm met mijn nieuwe Superb. De huidige Skoda apps zijn gewoon ruk...Online WLAN met hotspot; laat me niet lachen. Ik moet telkens als ik in de auto stap op mijn telefoon de hotspot uitzetten en weer aanzetten voordat het systeem deze weer ziet en ik Skoda Connect kan gebruiken. In die tussentijd heb ik allang op mijn telefoon het dichtstbijzijnde tankstation gevonden.
Dan de navigatie update (Columbus touch 9.2 inch): Online (die enkele keer dat het wel lukte) heeft het systeem NL geinstalleerd. Europa ging niet over de wifi, maar alleen over de hotspot van mijn telefoon in 4G: 20 gig data, ja daaaag...
Toen maar offline kaarten gedownload via Skoda: 1e keer :kan usb niet lezen. Verwijderd, en opnieuw naar sd-card gekopieerd met exfat format: zelfde euvel. Andere 32 GB sd-kaart. Same problem. Discover pro update bij Volkswagen gedownload, weer hetzelfde. Netjes alles met 7zip vanuit de hoofdmap rechtstreeks naar vers geformatteerde 64Gb sd-kaart gezet... weer foutmelding.
Nu de software maar weer bij Skoda gedownload en met 7zip rechtreeks uitgepakt naar SHDC 32G card. Is nu al vijf uur bezig, en nog geen 70% (PC: Pentium 7 quadcore usb3, Samsung EVO860 SSD, 32GB geheugen, dat moet toch snel genoeg zijn?)
Over de auto tot nu toe niks dan lof, maar over de online diensten: Skoda moet zich schamen! Dit moet en kán veel gemakkelijker. Zet dan i.i.g. een fatsoenlijke handleiding op het portal hoe het dan wél zou moeten lukken.
Virtual cockpit i.v.m. kaartweergave is leuk en mooi om te zien, maar dan maar weer Apple Carplay met Waze navigatie gebruiken. Als ik dit had geweten dan had ik een uitvoering met een Amundsen en zonder VC genomen. voor het verschil had ik dan de hele voorruit vol kunnen hangen met losse systemen die veel beter werken dan de navigatie op de Columbus
Kwalitatief Uiterst teleurstellend dus