EdK

Forumguru
Misschien kunnen jullie hier wat mee ? :koffie::arghh:

Bijlagen

• 200929_SKODA_Infotainment_Apps_EN.pdf
    313,2 KB · Weergaven: 37

Tom D

Actief lid
@Rallye: ik zou het echt niet weten. Mijn Octavia was een Octavia 3 uit nov 2016 en daar werkte de MijnSkoda app vlekkeloos. Vooral het terugkijken kunnen kijken van de gereden ritten was soms erg handig, en ik vond de app ook veel meer mogelijkheden hebben dan de huidige. Toen ik twee weken geleden mijn nieuwe Sup in gebruik nam heb ik de app
geprobeerd werkend te krijgen op de Superb, maar krijg de melding "geen connected voertuig". Dat zal dan wel met de Pon module die ontbreekt te maken hebben begrijp ik nu. Weer wat geleerd:jaja:

Tom D

Actief lid
@EdK : dank. Deze apps werken inderdaad, maar het probleem is zoals eerder door mij beschreven, dat je voordat je wegrijdt op je tel. de hotspot handmatig uit en weer aan moet zetten om de Skoda Connect tegel op de Columbus werkend te krijgen, want anders ontvang ik de melding dat er geen internetverbinding is. Zinloze exercitie dus.
Wellicht dat dit met een simkaart voor data op te lossen is, maar daarover lees ik ook wisselende geluiden i.v.m. storingen met je eigen simkaart in de telefoon.

hvana

Lid
Maar wat een geklooi idd met de Skoda Connect app. Los van dat ie rete traag is, ververst ie ook moeizaam. De functies waarbij de dealer moest autoriseren krijg ik niet aan de gang. Via website aanloggen zie ik dat het geactiveerd is maar 'app says no'.
Ook de Mijn Skoda app krijg ik niet meer geconfigureerd. Dat was iig minder beroerd dan Skoda Connect. Heb mijn oude octavia ontkoppeld (kon dus de opvolgende eigenaar blijven volgen...) maar als ik mijn kenteken invul, zegt ie dat ie geen 'geschikte auto' kan vinden. Wachtwoord lijkt ook maar 1 dag te werken..
Herkenbaar?

Laatst bewerkt door een moderator:

CharlesTucker

Forumguru
@Tom D , mocht je een android telefoon hebben dan kan de "Tasker" app je misschien helpen. Ik heb daar een simpel scriptje gemaakt wat herkent dat de telefoon via bluetooth verbinding maakt met de auto, en dan de hotspot aanzet. Werkt perfect, terwijl m'n telefoon gewoon in m'n tas blijft zitten. Het is niet heel snel, de hele procedure wil wel eens een minuutje of zo duren, maar dan is de auto volledig on-line zonder dat ik zelf iets heb hoeven doen.

Ik gebruik het niet om tankstations op te zoeken (enkele keer op vakantie), maar ben erg blij met de verkeersinformatie die op die manier binnen komt. Wel volledig met je eens verder dat het hele on-line en app gebeuren van Skoda nogal rammelt, maar er zijn workarounds (zou niet nodig moeten zijn, maar als het niet kan zoals het moet moet het maar zoals het kan). Op sommige telefoons kun je trouwens ook met rSAP iets regelen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Nee ik moest volgends de instructie die ik had gekregen eerst op mijn laptop of pc een 6 cijferige identificatiecode krijgen en dit in de auto gebruiken.. Realiteit was echter dat ik de app op de telefoon op moest starten en hierna mij als hoofdgebruiker aan moest melden in de multimedia in de auto. Ik moest mij dan verifieren door met 2 auto sleutels in de auto te gaan zitten en eerst bij sleutel 1 de portieren open te doen en daarna bij sleutel 2. Compleet anders dus ...:wavecry:

Kwam er uiteindelijk zelf wel uit, maar kwam door de uitgebreide toegestuurde instructie van Skoda op een compleet dwaalspoor.

My Skoda app ben ik momenteel mee bezig maar weet eigenlijk niet welke van de 3 opties ik nu moet kiezen. Enig idee?:pieker:

IMG_8415.PNG

Laatst bewerkt:

hvana

Lid
Ja die stappen die jij noemt in de auto met 2 sleutels moest ik ook doen. Dit lukt pas na een linkje van de dealer naar een pdf'je. So far so good... Pffffff.
Die app die jij nu stuurt is volgens mij weer een app in een app. Die herkend mijn VIN code weer niet. Dus die kreeg ik sowieso niet aan de gang. Nee de apps is treurige rommel.
Mijn skoda nog de minst beroerde maar die krijg ik ook niet meer aan de gang dus

Vinny

Forumguru
Sinds gisteren kan ik de app niet meer opstarten. Deze loopt vast en er is enkel het Skoda logo te zien. Nog mensen met dit probleem.

Ik heb de app nog niet verwijderd, omdat ik denk dat ik alles dan opnieuw zal moeten connecteren en dit bracht ook de nodige problemen met zich mee

DommelBelgium

Forumguru
Nee hoor, werkt nog prima .. zowel op Samsung S8+ als op pc ...

upload_2020-10-3_22-6-40.png

upload_2020-10-3_22-8-14.png

Bijlagen

• upload_2020-10-3_22-2-35.png
    upload_2020-10-3_22-2-35.png
    59,9 KB · Weergaven: 21

hvana

Lid
Ik denk dat het probleem van toepassing is op zeer recente nwe autos.
Zoals gezegd, de Mijn Skoda app vraagt om het kenteken in te geven. Daarna komt de melding: ' er kan geen voertuig connected worden'.

hvana

Lid
Fijn dat Pon dat zo helder communiceert.... Nu dus alleen nog de beroerde Skoda Connect waarbij ik constant moet inloggen

E.T.

Lid
Ik vind mijn Superb een fantastische auto maar die Skoda connect app is echt waardeloze prul... ruim de helft van de tijd wil de app gewoon niet opstarten, laat staan inloggen. Bovendien zijn de functies - mocht het ding toch nog werken - zeer beperkt. Mijn jongste dochter heeft een Volvo V60 plug-in hybride en die app is wel van een ander niveau... helaas.

Vinny

Forumguru
bij mij werkt de app al zeker 3 weken niet meer. ik moet steeds opnieuw mijn chassisnr. ingeven (foto) nemen en daarna blijft de app hangen.
Ik geef het op, wel erg dat ze voor zo een app na 1 jaar gratis gebruik geld zouden vragen.

EdK

Forumguru
Tsja die aps van Skoda en PON zijn zo goed dat er hierdoor op het forum een echte soap is ontstaan waar ik elke keer weer de tranen van in me ogen krijg !
En mijn tranen zijn van plezier , die van jullie waarschijnlijk van ellende !!?

En ja het is inderdaad triest voor woorden

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan