Alpha

Donateur
Ja, gehad. De eerste e-mail heb ik aantal weken terug ook al eens gehad. Je merkt er eigenlijk niks van eerlijk gezegd.

Wel benieuwd naar de nieuwe app.

AvB

Senior Member
Ik begrijp de zin "Om ervoor te zorgen dat na het serveronderhoud al je gegevens weer worden bijgewerkt (in de app en op de portal), moet het contact van je auto minimaal één minuut worden ingeschakeld en daarna weer worden uitgeschakeld" niet.

Ik heb dat vanmorgen gedaan.

Waar kan ik zien of de gegevens zijn bijgewerkt?

En wat betreft de huidige ŠKODA Connect app, die werkt voor geen meter meer.
Ik kan 'm openen, maar daar houdt het dan ook mee op.
Hopelijk werkt de nieuwe app wel, maar ik denk 't niet...

JeSko

Forumguru
@hemi24

Telkens ik de vin wilde ingeven kwam er de melding op dat dit voertuig al in een garage geparkeerd stond ( ofzoiets ), dus hij is al aangemeld voor zo'n app.

Brutus12

Actief lid
Misschien off topic.
In de telegraaf:
’Autofabrikanten verkopen data bestuurder voor prikkie door aan derden’

25 gigabyte per uur. Dat is de hoeveelheid data die een auto verzamelt via de sensoren en informatica software in het dashboard. Autofabrikanten verkopen die verzamelde data vervolgens voor zo’n 2 euro per maand door aan derden. Dat blijkt uit onderzoek van het journalistieke platform Pointer.

Dat zal Skoda toch niet doen?

Herre

Senior Member
Geen mail ontvangen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal snap wat er staat. Er een SkodaConnect app, wordt die vervangen door een nieuwe app? of moet je zelf een nieuwe app downloaden. Er is namlijk in de applestore ook al een mySkoda app (maar die doet neit zo veel).

Alpha

Donateur
@Herre gewoon zorgen dat je de ŠkodaConnect app geïnstalleerd hebt. Deze wordt automatisch geüpdatet naar de nieuwe app.

JeSko

Forumguru
Waardeloos voor mezelf, eerst kreeg ik nog de melding dat de auto al "virtueel geparkeerd stond" ofzoiets, nu komt er de melding dat mijn S2 niet connected is. Doeme!

Screenshot_20201204-162044_KODA Connect.jpg

JeSko

Forumguru
@AvB

Volgens de site moet het werken op mijne, mijne is een Facelift S2 van midden 2014, maar ik heb geen abonnement, misschien daardoor? Wel bizar dat hij dan specifiek aangeeft dat mijn Auto niet is uitgerust met de nodige technologie.

Rallye

Forumguru
Daar staat iets over MijnSkoda, niet over MySkoda. MijnSkoda was van Pon, de Nederlandse Skoda-importeur, en had een ingebouwde module nodig. Ik kan me niet voorstellen dat jij die hebt......

AvB

Senior Member
@Herre gewoon zorgen dat je de ŠkodaConnect app geïnstalleerd hebt. Deze wordt automatisch geüpdatet naar de nieuwe app.

@Alpha: graag jouw mening!

Ik heb zowel de ŠkodaConnect app als de MyŠkoda app (met het oude logo) op mijn telefoon staan.
De ŠkodaConnect app werkt voor geen meter en de "oude" MyŠkoda app (met het oude logo) doet het redelijk.
Moet ik nu wachten op een update of eerst de "oude" MyŠkoda app (met het oude logo) verwijderen en daarna de "nieuwe" MyŠkoda app installeren? Als ik nu probeer om de "nieuwe" MyŠkoda app te installeren, zegt ie dat die al geïnstalleerd is!

Alpha

Donateur
@AvB het klopt inderdaad dat de huidige ŠkodaConnect de laatste weken (misschien inmiddels al maanden) niet meer stabiel is en regelmatig crashed. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de ontwikkelaars even gestopt zijn met problemen oplossen van de huidige versie omdat er de nieuwe versie aankomt.

Ik heb gewoon nog beide apps op mijn telefoon staan. Zowel ŠkodaConnect als MyŠkoda app (oud). Ik wacht gewoon tot 10 december (want ik heb iOS) tot de ŠkodaConnect zijn update heeft ontvangen en vanaf dan MyŠkoda app heet (met nieuwe logo). Als die dan werkt dan gooi ik de oude MyŠkoda app weg.

Meer kan ik er ook niet van maken. Ik vind het eigenlijk wel beter. Al die verschillende apps slaat nergens op. Liever 1 goeie app... En dan maar meteen hopen dat de ervaringen van de huidige ŠkodaConnect ook verbeteren.

P.s. de pagina van de nieuwe app lijkt al live... Ik zie alleen totaal geen verschil. Maar goed:
MyŠKODA App (skoda-auto.com)

P.s. 2: voor Android lijkt ie al live. Hier de nieuwe naam en het nieuwe logo:
MyŠKODA - Apps op Google Play

AvB

Senior Member
Klopt, hij lijkt inderdaad al live.
Alleen... als ik 'm wil installeren, zegt ie dat ie al GEINSTALLEERD is, maar ik zie toch nog steeds het oude logo!
Ik denk dat ik toch nog maar een paar dagen afwacht of er van ŠkodaConnect een "spontane" update komt...
Bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan