Škoda dealer Holsch te Lelystad

Captain Hook

Forumguru
Eind goed, al goed zullen we dan maar zeggen.
Hedenochtend bij Holsch langs geweest en idd, de bumperbeschermstrip was binnengekomen.

Even naar buiten gelopen en gepast op de auto. Bleek in orde te zijn.
37 Euro afgerekend en thuis de strip gemonteerd.

Is wel even een precisiewerkje, want het moet per slot van rekening wel keurig recht zitten. Maar er zit een boekje bij in tig talen en dat spreekt eigenlijk voor zich. No problemo.

Dus wederom een plusje voor Holsch (na aandringen van Skoda Nederland). :aangenaam:

henm

Lid
Dus wederom een plusje voor Holsch (na aandringen van Skoda Nederland). :aangenaam:

sjonge captain hook.. wat heb jij een pech met die dealers... eerst de VW in Almere, nu weer Skoda in Almere en Lelystad... hoe komt dat nou toch...?
En waarom na aandringen van Skoda Nederland een plusje voor Holsch?

Captain Hook

Forumguru
Trouwens niet alleen in Almere of Lelystad hoor. Maar iedere auto-dealer (van de merken waarmee ik te maken heb gehad) heeft me wel eens geprobeerd een kunstje te flikken. Helaas voor hun, had ik het (bijna) altijd door.

Geen idee waarom ik altijd pech heb.
Misschien omdat ik niet de 'gemiddelde', voor marketing blabla gevoelige klant ben?
Omdat ik zelf een oog voor detail heb?
Omdat ik zorgvuldig omspring met m'n eigen (en andermans) zuur verdiende centjes?

Zeg 't maar... :ahum:

En ja, Holsch, ze blijven op zich vriendelijk (ik trouwens ook, je zal mij niet gauw een onvertogen woord horen roepen). En na enig aandringen werd er wel meegedacht. Bovendien, de jonge enthousiaste monteur vind ik nog steeds een toppertje!:super:

dsteensma

Nieuw lid
Ik heb op 23-10-'10 bij Holsch in Lelystad een Skoda Fabia Combi Greenline besteld. Ik ben -twee weken voordat ik de aankoop had gedaan- tijdens het oriënteren naar mijn eerste auto zeer vriendelijk en goed geholpen door zowel de medewerkers daar als meneer van Schaik zelf! Nu is het nog wachten op de afleverdatum (waarschijnlijk ergens in februari 2011) en of alles dan in orde is, maar daar ga ik eigenlijk wel van uit!

Zeer goede service tot nu toe bij Holsch, kan niets anders zeggen!:)

namleop

Actief lid
Helemaal mee eens, zelfde ervaring. Hoewel ik mijn auto hier uiteindelijk niet heb besteld ben ik erg tevreden over deze dealer.

Wesley

Banned
Ook ik heb goed ervaringen, heb lekker kunnen onderhandelen over de inruil van mijn huidige auto. Ik ben bij vele bedrijven langs geweest, waaronder ook de Seat dealer, ik wilde eerst een Ibiza St. Opweg om deze te bestellen toch even lamgs de skoda gereden hier in Lelystad. Doordat ik nog behoorlijk jong ben (22) nemen de verkopers mij niet serieus als ik een nieuwe auto wil kopen, dat was bij Lelystad totaal niet het geval en heb ik dan ook een octavia combi dsg elegance besteld met een paar nuttige opties.

Vol lof over Lelystad!

Captain Hook

Forumguru
Ok, daar komt 'ie dan, een recente ervaring met mijn Skoda dealer.

Maand geleden voor de 1ste onderhoudsbeurt geweest.
Toen had ik gevraagd of ze de volgende zaken wilden nakijken:
1. stuurbekrachtiging een tikkie minder zetten (staat in de handleiding dat de Skoda dealer dit voor je kan doen).
2. stuur trilt vanaf 90km/h.

Men heeft toen de onderhoudsbeurt uitgevoerd. Voorwielen gebalanceerd en GEPROBEERD de stuurbekrachtigingskarakteristiek aan te passen.
Dat resulteerde in een helemaal niet meer werkende stuurbekrachtiging. Ik kwam 's-ochtends om 08:00h en pas tegen twaalven (!) hadden ze m'n auto weer aan de praat.
sad.gif

En passant werd er ook nog een motormanagement ECU update doorgevoerd (duurde ca. 15 minuten). Nieuwste versie van de motor software, rechtstreeks via een verbinding met Duitsland.

Vervolgens afgesproken dat ik een week later kon terugkomen om alsnog de mate van stuurbekrachtiging te laten aanpassen (in de tussentijd zou men dit uitzoeken).
Kom ik een week later; we hebben geen tijd, moeilijk, moeilijk. Vervolgens de afspraak voor vorige week vrijdag kunnen maken.

In de tussentijd had ik gemerkt dat het trillen wel beduidend minder was geworden, maar dat bij lange, flauwe bochten op de snelweg er een miniem 'gewiebel' in het stuur zit.
EN dat er geen olietemperatuurweergave meer is op de Maxidot. (blijkbaar heeft dat iets te maken met de ECU s/w update?)

Afgelopen vrijdag.
Meld me weer om 08:00h. Monteur wil samen met me proefrijden ivm het nog steeds aanwezige trillen/wiebelen van het stuur bij flauwe bochten. Hij merkt meteen op dat mijn banden al aan het cuppen zijn
ohmy.gif
Lekker dan, net nieuwe auto, met volledig profiel op de banden en nu al aan het cuppen, goeie kwaliteit jongens!
Uitvoerig het bandenverhaal besproken (want volgens hun had het helemaal niks te maken met eventuele onbalans v.d. achterwielen, die zijn namelijk NIET opnieuw gebalanceerd). Ik had gewoon moeten vragen bij aflevering v.d. auto om Michelins, want die hadden volgens hun dat probleem niet.
Ja, doei, hoe moet ik nu weten dat de standaard Bridgestone die onder de Roomster zitten niet zouden deugen? Ik mag er toch vanuit gaan dat een auto met het juiste schoeisel wordt afgeleverd en dat er geen fundamentele problemen optreden met de rijeigenschappen van een fabrieksnieuwe auto. Ik had vantevoren zelfs nog nagevraagd of Pon bij deze auto de fabrieksbanden wisselde (soms gooien ze er Conti's onder), nee dat was niet het geval.

Afijn, auto naar binnen, aan de diagnose computer. Om een lang verhaal kort te maken, ze durfden het niet aan om de stuurbekrachtigingswaarde aan te passen. Toen ging men telefonisch overleggen met Pon en werd er ijskoud beweerd dat het helemaal niet kon bij deze auto. Ik vermelde dat het zelfs in de gebruiksaanwijzing stond en dat werd eerst zelfs ontkend. Toen ik het kon aanwijzen in het boekje was het antwoord slechts "ja, dan weet ik het ook niet"

Hetzelfde euvel met de olietemperatuurweergave die ontbrak. Na overleg met Pon werd er gewoon beweerd dat het niks te maken zou hebben met de eerder uitgevoerde ECU s/w update en dat het er gewoon niet inzit bij deze auto. En toen ik zei dat ik het voorheen wel had werd er gezegd "ja, dat zegt u."
spam.gif

Tegen tienen (ze waren toen al 2 uur bezig) werd het eigenlijk afgebroken en hebben we ff zitten praten hoe nu verder.
Met gaf het volgende advies:

-Moest terug naar de oorspronkelijke garage waar de auto gekocht is (die waar ik al eerder slechte serviceervaringen mee had ivm de beschadigingen tijdens de aflevering en de onjuiste facturatie)
sad.gif

-Moest contact opnemen met Pon en het bandenverhaal aankaarten, het maxidot verhaal aankaarten, het stuurbekrachtingsverhaal aankaarten.

WTF; waarom ga je eigenlijk nog naar de merkdealer? Ik vraag me echt af of de VAG organisatie wel aan de juiste kennisverspreiding binnen de hele keten doet? Dit kun je toch geen deskundigheid noemen?
Wanneer is de autobranche nou eens het stadium van beun-de-haas ontgroeid?

Ben ik nou een zeurpiet?
wub2.gif

ps: overigens is alle conversatie met deze garage in prima sfeer verlopen. Ze hebben alleen effectief NIKS kunnen doen. En ik (= de klant die wel tig duizend euro voor een auto heeft betaald) ben de dupe.

Captain Hook

Forumguru
Blijkbaar leest de dealer mee op het forum. Prima zaak zou ik zo zeggen, leer van de ervaringen en lees hoe de consument (= klant die voor veel geld een auto koopt) de dienstverlening ervaart.

Voor mij persoonlijk is de auto een belangrijk dagelijks te gebruiken vervoermiddel. Waar ik (in mijn ogen ) heel veel geld voor betaald heb, die ik zelf verdiend heb en die ik doelbewust aan een Skoda uitgegeven heb.

Om terug te komen op garage Holsch in Lelystad. Vanochtend een discussie gehad over de commentaren die ik eerder alhier plaatste. Daarbij aangegeven dat de heren in Lelystad mij altijd zo goed mogelijk en vriendelijk helpen, maar dat er dan ondanks dat wel zaken moeizaam gaan c.q. niet goed gaan. En dat verwijt ik op zich Skoda Holsch niet, maar wel de organisatie als Pon met z'n dealers als geheel. Door (blijkbaar?) de consument nog steeds niet als een volwaardige klant te zien.

De ervaring vanochtend (de verrassend Skoda zomercheck) was zondermeer goed te noemen. Vorige week telefonisch een afspraak gemaakt en gelijk aangegeven dat ik ook de achterwielen gebalanceerd wilde hebben.
Melde me vanochtend even na achten en men begon al vrij snel aan mijn auto. Alle puntjes v.d. zomercheck doorgelopen en afgevinkt. Auto op de brug, achterwielen gedemonteerd en opnieuw gebalanceerd. Dit was toch wel nodig. Diverse gewichtjes van 10 en 20g waren nodig om de balans te herstellen.

Nu even afwachten hoe zich dit vertaalt in een rustiger weggedrag.

Ik had zelf aangegeven te willen betalen voor het balanceren, maar daar wilde men niks van weten. "dat was garantieservice" werd er gezegd.
Nog even (op prima wijze) nagepraat en vervolgens weer vertrokken zonder dat ik een rekening kreeg. Wel een keurig controle formuliertje van de zomercheck.
Al met al, wederom een goede ervaring met deze garage.

Miez1

Forumguru
@Captain Hook,

Ik heb hier vooralsnog prima ervaringen en toevallig afgelopen week met de verkoper alhier over het forum gesproken. Ze lezen mee en zo hoort het ook, hieruit kun je belangrijke en pure informatie halen. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik bij nog geen enkele dealer (van welk merk ook) een zo pro-actieve verkoper heb meegemaakt. Hij denkt in oplossingen en out of the box. Ik ben blij dat ze jouw vertrouwen toch enigszins hebben hersteld.

Grtz.

Miez

Captain Hook

Forumguru
Vanochtend langs geweest bij Holsch in Lelystad voor een reguliere 30kkm beurt.
Is keurig uitgevoerd, volgens het afgesproken tarief.

Ook een langer slepend probleem (ontbrekende olietemperatuurweergave in Maxidot) is nu eindelijk opgelost (tot ieders verbazing).

Nogmaals bij de garage uitgelegd, dat de kritiek bedoeld is om er beter van te worden, voor zowel de klant als de garage. En volgens mij is die boodschap in goede orde ontvangen. Kan niet anders zeggen, prima service. :super:

EvilKnievel

Actief lid
Ik kom sinds 2008 naar volle tevredenheid bij Holsch voor onderhoud aan mijn O2. Nog nooit een probleem gehad en ze zijn er altijd vriendelijk. Mijn huidige auto komt bij een door de leasemaatschappij uitgekozen dealer vandaan, maar de volgende hoop ik in lelystad op te halen :)

DJSmiley

Actief lid
Afgelopen week ook mijn O2 bij Holsch gedropt. En de gemiddelde ervaring die hier staat (positief) is ook mijn ervaring. Mede door de goede berichten hier (en elders) over deze dealer, heb ik gekozen voor Lelystad. Amersfoort is vanaf mijn huis ongeveer net zo ver, maar de betere berichten op het internet besloten mij toch voor Lelystad te gaan.

Toen ik mijn O2 in April kocht was ie altijd al dealer onderhouden. En met een komende APK op komst en een beurt die ie nodig had vond ik het dus tijd om dat hele ding eens aan een grondig onderzoek te onderwerpen. Hele handel dus in 1x laten doen. Tevens hun even de historie laten doorlezen (ding had 2 onderhoudsboekjes.....) en hun expertise eroverheen laten gaan. Grote beurt (VOI) had ik al verwacht, en dat was dus ook hun advies. Verder kwamen er remblokken/remschijven bij. Het zal ongetwijfeld, dus op hun advies dat ook meteen laten verhelpen.

Nu kunnen we weer vrolijk doorrijden. Tussentijds een paar keer netjes gebeld, duidelijke uitleg wat hun conclusie was en hun advies in aantal punten. Bij het ophalen ook rustig een compleet nette uitleg gekregen over de faktuur. (en niet aftikken en wegwezen), er werd rustig de tijd genomen om even alle faktuurregeltjes door te lopen.

Afspraak was gemaakt op korte termijn, en dezelfde dag was mn autotje klaar. Alleen ophalen moest ik even wat schuiven, tot 1800 open.. alleen had niemand (zowel Holsch als ik) eraan gedacht dat veel bedrijven (incl hun dus) eerder sloten op 5 dec. Na mn werk om 1700 dus auto omwisselen werd lastig, dus wat eerder van de zaak vertrokken.

Als tijdelijke auto een Fabia meegekregen. Ondanks dat t toch een heel ander karretje is dan een O2 viel dat ding me 100% mee kwa ruimte. Kofferbak is totaal niet vergelijkbaar natuurlijk, maar de zitplaatsen (en de hele auto) waren een stuk beter dan wat ik verwacht had..

Miez1

Forumguru
Ik kreeg met kerst een leuke kerstkaart van het team van Holsch met daarop een foto van mijn auto. Dat vind ik heel leuk gedaan !

Ik ben super tevreden over deze garage !

Wijnand850

Forumguru
Sinds een paar dagen brandde het bandenspanningslampje van mijn O2 en ik kreeg het met geen mogelijkheid meer uit. Omdat ik geen tijd had om naar mijn "eigen" dealer in Apeldoorn te gaan, en ik dat lampje toch wel ontzettend irritant vond heb ik besloten om langs Holsch te gaan (ik werk in Lelystad). Keurige ontvangst, de auto kon ondanks dat ik geen afspraak had gemaakt, direct aan de testkast, de storing is gereset en het lampje was weer uit. Kosten: niets, prettig weekend meneer!:shocked:

Ze bestaan nog: Bedrijven die je van je probleem afhelpen zonder afspraak en zonder dat je er klant bent. En dan ook nog niets in rekening brengen. Holsch: bedankt! :xyxthumbs:

ColinC

Lid
Vandaag voor eerste onderhoudsbeurt gegaan naar Holsch sinds ik mijn Fabia heb.
Ondanks er 25.000 KM geleden nog een grote beurt was uitgevoerd (met distri riem en al) werd me nu weer een grote beurt van 235 euro geadviseerd.
Hun weten het beter dan mij dus oke vooruit..

Uiteindelijk bleken er nog wat problemen te zijn wat er bij zou komen.. Omdat ik al aardig aan het maximale budget zat (door o.a. remvloeistof en interieur filter)
Kon ik niet alles laten doen.

Na een tijd gewacht te hebben (ik moet wel zeggen, je gaat je daar op den duur stierlijk vervelen) was hij eindelijk klaar.
Hij kon er weer tegen aan, eind goed al goed.

Echter... ik heb een dashcam in de auto hangen en die heb ik per ongeluk aan laten staan (dus filmt ook door) en daar blijkt dus dat de monteur tijdens een proefrit naar een andere garage is gereden (Renault/Fiat dealer om de hoek) Waar ie een paar minuten is. Waarom?

En ook zie ik aan het eind dat ie Techno olie bij vult.
Blijkt ook nog eens 10 w 40 te zijn terwijl er 5w30 in zat.
Techno olie kost geen drol, maar ze vermelden wel op de factuur: Shell Helix Plus 10w40.

Beetje opmerkelijk dus.

ertromp

Forumguru
Echter... ik heb een dashcam in de auto hangen en die heb ik per ongeluk aan laten staan (dus filmt ook door) en daar blijkt dus dat de monteur tijdens een proefrit naar een andere garage is gereden (Renault/Fiat dealer om de hoek) Waar ie een paar minuten is. Waarom?

En ook zie ik aan het eind dat ie Techno olie bij vult.
Blijkt ook nog eens 10 w 40 te zijn terwijl er 5w30 in zat.
Techno olie kost geen drol, maar ze vermelden wel op de factuur: Shell Helix Plus 10w40.

Beetje opmerkelijk dus.

Heb je de garage ermee geconfronteerd en wat was de reactie?

ColinC

Lid
Nee ik zag het net pas. :cry:
Net als dat er ongevraagd ruitensproeiervloeistof wordt bijgevuld.

Vragen ze ook nog 4,83 per liter voor. (Nu scheelt het dat er bij mij de helft in zit) maar toch.
Maar dat zijn maar kleine dingen waar ik me niet druk om maak. :tongue:

Captain Hook

Forumguru
...
Echter... ik heb een dashcam in de auto hangen en die heb ik per ongeluk aan laten staan (dus filmt ook door)

...
Beetje opmerkelijk dus.
Dat kun je wel stellen ja! :shutup:

Ik ben heel benieuwd wat de reactie van de Skoda garage hierop zal zijn...
'Kleine dingen'? Wat jij kleine dingen vindt, zijn imho gewoon elementaire vertrouwenskwesties. Kortom, men doet andere dingen c.q. vult andere vloeistoffen bij dan die in rekening gebracht worden!

Bovenaan Onderaan