Stel he, dat als ik nou nog ff langs de dealer in z'meer zou rijden, zou ik dan nog een kopje kunnen regelen
Misschien kunnen ze ook nog ff mn koppakking gratis fixen
Tuurlijk kun je er nog mee rijden!! Zolang je niet teveel koelwater verliest (door de cylinder(s) ), het ligt eraan waar de pakking lekt, dit kan zijn bij een olie/water kanaal, of water/ cylinder (uitlaat blijft witte rook blazen), of olie/cylinder(uitlaat blaast blauwe rook, en stinkt naar verbrande olie).Denken jullie dat ik er nog mee kan rijden?
Tuurlijk kun je er nog mee rijden!! Zolang je niet teveel koelwater verliest (door de cylinder(s) ), het ligt eraan waar de pakking lekt, dit kan zijn bij een olie/water kanaal, of water/ cylinder (uitlaat blijft witte rook blazen), of olie/cylinder(uitlaat blaast blauwe rook, en stinkt naar verbrande olie).
Niet doortrekken in de toeren, niet volgas rijden, dan kan het nog een hele tijd goedgaan!
Naarmate de koelwatertemperatuur stijgt, loop de druk in het koelsysteem op en zal er meer water "verdwijnen" door de onstane lekkage plek(zie boven).
Groeten, Ronnie.
Zolang de cylinderkopbouten niet losgedraaid en/of geknapt zijn zal de kop ook niet noemenswaardig kunnen kromtrekken. Dit komt voor als de motor extreem heet is geweest (zonder koelwater rijden bijvoorbeeld) .Toch zou ik daar mee uitkijken
Doordat de koppakking lekt kan de kop krom trekken
Deze zal dan gevlakt moeten worden wat extra kosten mee brengt
zo voor het even was het gezellig @Vepreda, tot de volgende keer maar weer Fabia & Nemo!
Nou dat was idd echt een feest.
Sorry, ik vond het gezellig!
En, hoe was de winterse verrassing?Leuk om je eindelijk eens geproken te hebben.
Ik neem aan dat de zuignappen aan de binnenkant van de ruit moeten en dat ze tussen de deuren doormoeten?
Ze hadden een leuk standje gemaakt bij Vepreda met soep en roggebrood met spek. Erg leuk gedaan, ik vind het een fijne dealer.
je hebt toch niet al stiekem gekeken, ik had ze namelijk al veilig laten opbergen in het kantoor van HansEn de give-away's voor volgende week waren daar ook al......:473:
je hebt toch niet al stiekem gekeken
ik had ze namelijk al veilig laten opbergen in het kantoor van Hans