Škoda Wintercheckdag

nemo

Senior Member
Ik kreeg nieuwe ruitensproeiervloeistof, en hoefde niets af te rekenen! :cheer:
Ennnnn ik kreeg een super leuk koffiekopje "simply clever"!

nemo

Senior Member
Stel he, dat als ik nou nog ff langs de dealer in z'meer zou rijden, zou ik dan nog een kopje kunnen regelen :D
Misschien kunnen ze ook nog ff mn koppakking gratis fixen :D

Fabia

† In Memoriam
Denk dat je ze dan wel heeeeeeel lief moet aan kijken:baby012: Maar misschien kan ik voglende week nog eentje los praten bij Vepreda.

EdK

Forumguru
Stel he, dat als ik nou nog ff langs de dealer in z'meer zou rijden, zou ik dan nog een kopje kunnen regelen :D
Misschien kunnen ze ook nog ff mn koppakking gratis fixen :D

Zou maar met de fiets gaan als ik jou was met een kappotte koppakking !
En een flinke olieplas of gelukkig alleen maar zwetende koppakking ?

Fabia

† In Memoriam
Olie in de koelvloeistof! De koelvloeistof zag er donker uit, was goed te zien dat er olie in zat.

Ronnie

Forumguru
Denken jullie dat ik er nog mee kan rijden?
Tuurlijk kun je er nog mee rijden!! Zolang je niet teveel koelwater verliest (door de cylinder(s) ), het ligt eraan waar de pakking lekt, dit kan zijn bij een olie/water kanaal, of water/ cylinder (uitlaat blijft witte rook blazen), of olie/cylinder(uitlaat blaast blauwe rook, en stinkt naar verbrande olie).
Niet doortrekken in de toeren, niet volgas rijden, dan kan het nog een hele tijd goedgaan!
Naarmate de koelwatertemperatuur stijgt, loop de druk in het koelsysteem op en zal er meer water "verdwijnen" door de onstane lekkage plek(zie boven).
Groeten, Ronnie.

nemo

Senior Member
Tuurlijk kun je er nog mee rijden!! Zolang je niet teveel koelwater verliest (door de cylinder(s) ), het ligt eraan waar de pakking lekt, dit kan zijn bij een olie/water kanaal, of water/ cylinder (uitlaat blijft witte rook blazen), of olie/cylinder(uitlaat blaast blauwe rook, en stinkt naar verbrande olie).
Niet doortrekken in de toeren, niet volgas rijden, dan kan het nog een hele tijd goedgaan!
Naarmate de koelwatertemperatuur stijgt, loop de druk in het koelsysteem op en zal er meer water "verdwijnen" door de onstane lekkage plek(zie boven).
Groeten, Ronnie.

Dankje :grin: want ik moet vanavond nog naar een verjaardag.. en het zou best ver zijn op de fiets :icon_smile_dead:

Ik heb nog ff olie gepeild en dat was in orde. Ik had ook echt niks gemerkt dat de pakking lek was. Dus dan doe ik het ff rustig aan en laat ik het over een paar weken repareren.

tlpeter

Actief lid
Toch zou ik daar mee uitkijken
Doordat de koppakking lekt kan de kop krom trekken
Deze zal dan gevlakt moeten worden wat extra kosten mee brengt

Ronnie

Forumguru
Toch zou ik daar mee uitkijken
Doordat de koppakking lekt kan de kop krom trekken
Deze zal dan gevlakt moeten worden wat extra kosten mee brengt
Zolang de cylinderkopbouten niet losgedraaid en/of geknapt zijn zal de kop ook niet noemenswaardig kunnen kromtrekken. Dit komt voor als de motor extreem heet is geweest (zonder koelwater rijden bijvoorbeeld) .
Ik heb al een 15 KM gereden met een politie mondeo zonder koeler/koelwater, dit was na een schade reparatie en men was vergeten dat er nog geen koeler inzat......
Echter was de motor wel zo heet dat hij meer op een carrillion leek dan een Fordmotor. Toch was er achteraf geen schade aan de motor, na afkoeling koeler erin, koelwater erop, starten, en hij liep weer perfect!
Zelfs de temperatuursensor werkte nog!

Bothje

Heel gewoon lid

Bijlagen

• IMG_7875.jpg
    IMG_7875.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG_7879.jpg
    IMG_7879.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 27

nemo

Senior Member
Ja de winterse verrassing was handig. Ik neem aan dat de zuignappen aan de binnenkant van de ruit moeten en dat ze tussen de deuren doormoeten?

Fabia

† In Memoriam
Ik heb 'm nog niet open gemaakt. Ga dat morgen doen. Ze hadden een leuk standje gemaakt bij Vepreda met soep en roggebrood met spek. Erg leuk gedaan, ik vind het een fijne dealer. Misschien koop ik daar wel in de toekomst. Ik kom daar onderhand vaker dan bij mijn eigen dealer.

Bothje

Heel gewoon lid
Ik neem aan dat de zuignappen aan de binnenkant van de ruit moeten en dat ze tussen de deuren doormoeten?

Precies zo, ja. Maar pas op, het scheurt snel af bij het weer lostrekken :722:

Ze hadden een leuk standje gemaakt bij Vepreda met soep en roggebrood met spek. Erg leuk gedaan, ik vind het een fijne dealer.

Had het pakketje samen met Hans Evers open gemaakt, was de eerste die hij zag.
Ja, de soep etc. was de echte winterse verrassing. Hebben jullie daar en van het standje foto's van gemaakt?
En de give-away's voor volgende week waren daar ook al......:473:

Fabia

† In Memoriam
Ik heb Hans wel gesproken over volgende week maar verder niet gehad over de goodies. Dat zien we zaterdag wel.

Bovenaan Onderaan