dj.verhulst
Forumguru
na 5 jaar trouwe dienst van m'n 1.2 TSI COmbi 2013 wil ik een nieuwere Octavia III ,, een IV is me te duur en om een 1,5 a 2 jaar te gaan wachten eer er voldoende aanbod is ook niet wat.
wil een Octavia III Combi . in een luxe uitvoering maar dub tussen een 1.0 en een 1.5
de 1.2 die ik nu heb ben ik best tevreden over, maar zou wel wat meer puf willen een pk of 20 a 30 meer.
zodat inhalen vlotter gaat , en op de Duitse snelweg ie makkelijk een 160 a 170 kan rijden.
voor gewoon naar mijn werk en de routine ritten is de 1.2 prima, en dan zou qua specs een 1.0 voldoen, voordeel er zijn er echt veel van , en een stukje goedkoper dan de 1.5 en een tarief goedkoper dan de 1.5 , maar een 1.0 in zo'n grote auto ???
nieuw koop ik niet meer, ik koop ze met de kop er net af max 2 jaar oud . en weet nu de Octavia IV in de showroom komt te staan als ik op pad ga voor een III dit een positief effect heeft op de prijs. want als je demo's en nieuw heb staan voor een 30 K , moet je daar toch wel een 4 a 5 K af doen anders raak je ze niet kwijt , mijn 2013 zakt ook natuurlijk maar in € word het verschil kleiner.
nou heb ik wat vragen die 1.0 heeft die een turbo gat ? en wat verbruikt ie in de dagelijkse praktijk met gewoon rijden over 80/100 en snelwegen ? ik haal met de 1.2 over de afgelopen 62k km 1 op 19,19 en dan tank ik euro 98 omdat ie dan krachtiger aanvoelt, en mooier loopt en zuiniger,, en ik woon in de buurt van de grens dus tank ik € 0,30 L goedkoper dan kan het nog wel een keer
mijn voorkeur gaat voor een handbak, die DSG werken best leuk maar maken de auto zwaarder, duurder,
wat doet die 1.5 ,, en wanneer gaat die ACT inschakelen ? welke temperatuur, en bij welke belasting en onder welke omstandigheid ?
heb het idee dat de 1.5 als ie door warm is op de snelweg niks hoeft toe te geven aan de 1.0 maar het traject er voor wel meer verbruikt dan de 1.0 en in de stad .
wil eerst wat antwoorden voor ik ga proefrijden
wil een Octavia III Combi . in een luxe uitvoering maar dub tussen een 1.0 en een 1.5
de 1.2 die ik nu heb ben ik best tevreden over, maar zou wel wat meer puf willen een pk of 20 a 30 meer.
zodat inhalen vlotter gaat , en op de Duitse snelweg ie makkelijk een 160 a 170 kan rijden.
voor gewoon naar mijn werk en de routine ritten is de 1.2 prima, en dan zou qua specs een 1.0 voldoen, voordeel er zijn er echt veel van , en een stukje goedkoper dan de 1.5 en een tarief goedkoper dan de 1.5 , maar een 1.0 in zo'n grote auto ???
nieuw koop ik niet meer, ik koop ze met de kop er net af max 2 jaar oud . en weet nu de Octavia IV in de showroom komt te staan als ik op pad ga voor een III dit een positief effect heeft op de prijs. want als je demo's en nieuw heb staan voor een 30 K , moet je daar toch wel een 4 a 5 K af doen anders raak je ze niet kwijt , mijn 2013 zakt ook natuurlijk maar in € word het verschil kleiner.
nou heb ik wat vragen die 1.0 heeft die een turbo gat ? en wat verbruikt ie in de dagelijkse praktijk met gewoon rijden over 80/100 en snelwegen ? ik haal met de 1.2 over de afgelopen 62k km 1 op 19,19 en dan tank ik euro 98 omdat ie dan krachtiger aanvoelt, en mooier loopt en zuiniger,, en ik woon in de buurt van de grens dus tank ik € 0,30 L goedkoper dan kan het nog wel een keer
mijn voorkeur gaat voor een handbak, die DSG werken best leuk maar maken de auto zwaarder, duurder,
wat doet die 1.5 ,, en wanneer gaat die ACT inschakelen ? welke temperatuur, en bij welke belasting en onder welke omstandigheid ?
heb het idee dat de 1.5 als ie door warm is op de snelweg niks hoeft toe te geven aan de 1.0 maar het traject er voor wel meer verbruikt dan de 1.0 en in de stad .
wil eerst wat antwoorden voor ik ga proefrijden