1.2 TSI tunen met powerbox

Zijn er mensen die hun 1.2 TSI motor hebben getuned met een powerbox? Oa. ventura tuning adverteert hiermee. Wat zijn jullie ervaringen?

Falcon

Donateur
Zolang JD nog niet 1.2TSI kan tunen, zou ik persoonlijk nog op geen enkele manier de 1.2TSI toe vertrouwen aan een andere tuner.

Ik heb eerder 100dkm een box van Ventura op een Avensis d4d gehad, nooit storing of problemen met de motor. Vorige week mijn 1.4 tsi opgehaald en meteen door gereden naar Assen, nu 160 pk en 240 nm. Ze weten daar waar ze mee bezig zijn, hebben veel ervaring en worden door dealers aanbevolen. Voor mij als leaserijder ideaal, bij een beurt gaat ie eruit, dus geen last van fabrieks updates of gezeur dat tuning uit te lezen is, en na de beurt er weer in.

Race Eend

Forumguru
Maar 160pk kan je vergeten... dat haal je met chiptuning amper met de 1.4 TSI 122pk.

Dat er winst te behalen is met een powerbox is natuurlijk mogelijk.

Ok thanks man. Overweeg het toch wel serieus (tis een lease) omdat het op en afhalen van de module redelijk eenvoudig lijkt.

jtacdame

Nieuw lid
Laat je nog even weten of je het gedaan hebt en wat je ervaringen zijn? Ik heb de Octavia 1.2 tsi ook besteld en zal hem rond half mei krijgen. Ik zat er ook aan te denken om het te gaan doen.. Ik ben dus erg benieuwd naar je ervaring

Tallguy

Forumguru
Beetje laat, maar alsnog topic verplaatst naar Tuners. Het gaat nl om het tunen van een 1.2blok.

Hetzer

Forumguru
Ventura in Assen, ze geven wel erg veel vermogenswinst op hun site en dat met een powerbox, ook staan er kleine fouten op hun site zoals de 1.9 SDI fabia met 50 KW, in werkelijkheid 47 KW, ook spellen ze bijvoorbeeld Oktavia in plaats van Octavia...

word ik altijd een beetje achterdochtig van..

• Leuk
Waarderingen: Arco
Ik ga geen reclame voor ze maken of hun box technisch verdedigen maar ik ben ooit bij ze terecht gekomen om dat zij één van weinigen zijn die een oplossing hebben voor de d4d motoren van Toyota. Ik heb toen navraag bij diverse dealers gedaan en deze verwezen mij toen door naar Ventura, box kon ook via dealer geleverd worden. Met de Toyota nooit problemen gehad. Toen de auto eruit ging heb ik de box via marktplaats direct door kunnen verkopen. Dat JD met chiptuning beter is neem ik onmiddelijk aan. Echter met een leasebak moet je iets hebben wat je bij onderhoud of eventuele problemen met de auto moet kunnen verwijderen, anders is het natuurlijk altijd de tuning die de problemen veroorzaakt. Het enige waar je garantie op krijgt is ABT maar of die al zover zijn weet ik niet en deze zijn ook nogal stevig aan de prijs. In Duitsland wordt er ook iets dergelijks aangeboden door www.dieseltuning.de.
Voorlopig bevalt mijn box goed en mocht ik er problemen mee ondervinden dan laat ik dat jullie weten.

Sand3r

Senior Member
@Michel

Zou je wat foto´s kunnen plaatsen van de montage?
Hoe/waar zit eea onder de motorkap? En hoe is het vast gezet?

deusjevo

Forumguru
Ben ook wel benieuwd.
Hoe lang duurt het om zo'n powerbox te verwijderen/monteren?
Laat het sporen na?
Eigenlijk zou ik hem alleen willen gebruiken als m'n caravan achter m'n evt. toekomstige Yeti 1.2 TSI zou hangen.

Hierbij overzichtje. Je hebt de box met 2 kabels, 1 gaat direct naar een punt en ander splitst zich in tween, totaal heb je er dan 3, hier zitten per kabel 2 stekkers aan, je haalt op 3 punten de bestaande stekker los plugt 1 stekker aan de box en de ander stekker gaat op de motor, werkje van nog geen 3 minuten. Box klem je tussen de 2 kunststofbakken, hoef je ook niks te plakken.
Foto-ZXM8X867.jpg

Zie ook:
http://www.venturatuning.nl/benzine-tuning/tsi.htm

Zwolly

Actief lid
volgens hen levert tuning het volgende op:
standaard 105 PK
standaard 174 NM

Getuned 132 PK
Getuned 204 NM

CdeLangh

Nieuw lid
Inmiddels bij Ventura Tuning langs geweest,

nieuwe specs:
132,5 PK en 215 NM

Auto trekt gewoon goed, en loopt echt lekker.

Enigste nadeel is dat de tuning eerst 1 - 2 minuten moet indexeren,
en dan pas werkt.
Dit schijnt nodig te zijn om eerst de software van de auto uit te lezen en dan de tuning toe te passen.
Handig bij een software update misschien?

Indien gewenst kan ik even foto's plaatsen.

Gr.

Bovenaan Onderaan