1.2 TSI tunen met powerbox

Is het niet zo dat de tsi 110pk bij 120 kn/h minder toeren maakt dan de tsi 90 pk? En daardoor een lager verbruik scoort?

Ja, daar zit waarschijnlijk mijn denkfout..! Qua verbruik is er dus, op de snelweg, geen winst te pakken met die update. Maar misschien nog wel voor het wat vlotter inhalen bij 100/120 km/h?

Spierings

Forumguru
Ja, daar zit waarschijnlijk mijn denkfout..! Qua verbruik is er dus, op de snelweg, geen winst te pakken met die update. Maar misschien nog wel voor het wat vlotter inhalen bij 100/120 km/h?
Bij 100km uur zit je nog redelijk laag in toeren en is het verschil minimaal, dus zal hij maar minimaal vlotter zijn.

Ik denk zelf dat er misschien een fractie winst zal zijn tussen 3500 en 4000 toeren aangezien dat bij de 90 pk het koppel daar weg zakt en de 110 pk zijn power nog even vast houd en het op dat toerental dus makkelijker trekt..

Maar dan rij je zoizo al 140+

Rosinfield

† In Memoriam
Zonde van het geld dus. Of je doet het goed of niet. Bij tuning zul je zeker veel vlotter kunnen inhalen. Voor het verbruik alleen is het het niet waard

Dank voor ieders reactie! En zeker ook voor deze laatste van Peter (;))want ik had al een beetje een streep gezet door die fabrieksupdate.

Daarom heb ik ook nog eens naar die laatste vermogensgrafiek gekeken en daar zag ik dat die fabrieksupdate, van 66 KW naar 81 KW, toch wat extra vermogen gaf (zo'n 5 kw) bij 3000 toeren.

En misschien is dat net voldoende voor wat extra versnelling :pieker:..

Spierings

Forumguru
Vandaag is mijn 86 pk tsi gchipt bij VAG techniek, en kan zeggen dat het een hele verbetering is. :yeehaa:

Pakt veel vlotter op en gaat gewoon hard door waar de motor eerst buiten adem was...een aanrader dus :D

Helaas geen uitdraai omdat het toch de standaard tuning is geworden.. Dit was door de korting een stuk interessanter en volgens VAG techniek was er met maatwerk weinig extra te behalen met de eisen die ik eraan had..

Volgende week weer terug alleen dan om de dsg software van mijn vaders touran te laten veranderen.

Spierings

Forumguru
20% korting, geldig deze maand op standaard chip tuning maar ook de dsg aanpassing.

Kosten voor de 1.2 tsi
Normaal €525, nu voor €420...

Dsg basis aanpassing
Normaal €350, nu voor €280

Bovenaan Onderaan