1.2 TSI tunen met powerbox

Kan iemand hier iets over zeggen? Ik overweeg dit!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK Resultaat
De nieuwste Skoda Fabia heeft ook de nieuwste tsi motor van de Volkswagen groep mee gekregen.Deze nieuwe 1.2 TSi motor met 90 PK loopt al weer veel soepeler dan de vorige 1.2 TSi motor, de techniek heeft niet stil gestaan. Tevens is het brandstofverbruik aanzienlijk gedaalt wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is. De 90 PK is echter niets te veel vooral op de snelweg of bij inhalen heeft u weinig over, vandaar dat wij Ventura chiptuning Skoda fabia 1.2 TSi 90 PK hebben ontwikkeld, een krachtkuurtje om uw motor 115 PK te geven, echt een enorm verschil.

Ventura Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK in combinatie met Lease auto
Vele Skoda leaserijders hadden graag de 1.2 TSi met 110 PK gewilt maar die koste € 1100,- meer. Vandaar dat de Ventura chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 Pk zo interessant is, voor maar € 425,- krijgt uw motor 115 PK en spaart u toch een hoop geld uit. Als u onze geavanceerde externe ecu even verwijderd voor dat u naar uw garage gaat dan heeft u dealer geen reden om uw garantie te beperken, wel zo,n prettig idee.

Montage Ventura Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK
De montage van onze chiptuning Skoda fabia 1.2 TSi 90 PK is echt heel eenvoudig. Wij hebben de kabelboom precies op maat gemaakt en met een beschermende coating van teflon voorzien voor de beste beeschermng tegen hitte. Daarnaast is onze kabelboom voorzien van de originele stekkers van Skoda zodat onze kabelboom simpel snel en veilig is te monteren.De montage tijd bedraagt Maximaal 3 minuten.

Chiptuning Skoda Fabia 1.2 TSi 90 PK en Fabrieksgarantie
Officieel geeft de Skoda importeur geen toestemming om uw Fabia te laten tunen, maar laten we eerlijk zijn de 90 PK versie van de nieuwe 1.2 TSi is een geknepen motor, dus eigenlijk geef je de motor maar 5 PK meer dan de 110 PK versie en dat kan deze motor gemakkelijk aan. Wel adviseren wij altijd om de externe ecu even uit uw Fabia te halen voordat u naar uw dealer gaat. Zo merkt niemand dat u gebruik maakt van chiptuning Skoda Fabaia 1.2 TSi 90 pk en kunt u zelf toch dagelijks genieten zonder dat u uw Fabrieksgarantie in gevaar brengt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of zijn er betere alternatieven?

Rosinfield

† In Memoriam
Zie mijn antwoord elders. Geen goed idee. Je kunt hier genoeg over vinden binnen het forum. De ene box is de andere niet. En ik zou ook altijd de voorkeur geven aan OBD tuning tov een box. De box van JD die ik in mijn vorige auto had, was puur omdat OBD bij die motor niet lukte. En op zich voldeed hij prima. Dat was ook eigenlijk een externe ecu en geen universele powerbox

Iemand ervaring met een fabrieksupdate bij VAG?
fabia 1.2 tsi (2015) 140 nm, 90 pk > 175 nm, 110 pk voor 150 euro.

CDK

Forumguru
@ruud5, die fabrieks upgrade (want update kan je dat eigenlijk niet noemen) is beter als de Ventura shit, alleen het blijft een basis programma en niet een geoptimaliseerd maat programma. Je zal het verschil wel goed merken hoor, dus prijs kwaliteit is wel in orde :jaja: en bij VAG Techniek ben je aan een juist adres voor zulke dingen.

Ridley

Forumguru
Heb in mijn F2 enkele jaartjes met een powerbox rondgereden naar volle tevredenheid. Was van CTH tuning, had ik overgenomen van mede forumlid en nu heeft een ander forumlid de box naar volle tevredenheid.

Overigens ga ik nu zelf wel voor obd van tvs binnenkort.

Joske

Forumguru
fabrieksupdate bij VAG?
het is standaardsoftware inladen, dus eigenlijk is het ook een vorm van chiptuning, maar dan in minder drastische mate. Voor dat bedrag zou ik absoluut niet twijfelen om het te laten doen. Wil je toch nog net iets meer, kan er ook op een veilige manier meer uit de motor gehaald worden. Ask @Corné de Kluijver maar, weet ie alles van ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou hoe dan ook je dealer inlichten, tenminste wanneer je daar een goede relatie mee onderhoudt. Heb dat ook altijd gedaan met de tuning van motor en dsg. Geen problemen gehad binnen garantie periode, maar weet zeker dat ze er alles aan hadden gedaan eea netjes te regelen wanneer dat wel het geval was geweest. Dealer heeft nl geen enkel belang bij verliezen van goede klanten

Spierings

Forumguru
Wou eerst ook een fabrieks update maar besloten toch voor een chip op máat van VAG techniek te gaan...

Bij zo'n update is de winst bij laag toerental beperkt en vermogen komt er vanaf 3500 toeren bij waar een terug getunde motor een wat platte curve heeft. In mijn geval 86 VS 105pk

Zet de vermogens grafieken van de 90 en 110 pk maar eens naast elkaar om te vergelijken.

Bij tuning zit er wel een groot verschil laag in toeren (met name koppel) en vermogenswinst over de hele lijn en veel verschil hoog in toeren...

Binnenkort na het vervangen van de ketting een afspraak maken...

Joske

Forumguru
Waar vind ik overigens die vermogensgrafieken?
1482975_687581481328954_4139354283653523489_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan