1.2 TSI tunen met powerbox

Ron467

Actief lid
Sorry VEEJAY, maar vertel jij dat de regering even, dan kan ik ook wegenbelasting vrij rijden:baby012:

1.2 TSI is geen equivalent van de greenline.

Voor de rest heb je gelijk beetje zoeken in het wildgroei aan draadjes helpt de boel overzichtelijk te houden. :aangenaam:

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om hier te hebben over het tunen van de 1.2 TSI met de powerbox[/MODERATORBREAK]

Mimo

Nieuw lid
Zijn er mensen die hun 1.2 TSI motor hebben getuned met een powerbox? Oa. ventura tuning adverteert hiermee. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb ervaring met MA TuningBox, die verkopen vrij programmeerbare tuningboxen voor turbo-diesel en turbo-benine motoren. En je kan hem ook weer mee nemen naar een andere auto. Hun programmeren de box weer voor de volgende auto. Ik zou daar maar eens informatie gaan vragen.

Mimo

Nieuw lid
naar mijn mening hou je met een powerbox de computer voor de gek. de powerbox veranderd de waarde en geeft dit door aan de computer of er nou een chip inzit of niet, hij houdt de computer voor de gek. een powerbox kan nooit zo goed zijn als een echt gechipte auto.

wel ben ik van mening dat een goede powerbox niet slecht voor de motor hoeft te zijn.

maargoed dit is mijn mening en ik snap best dat jullie een powerbox monteren, zeker als de 1.2 nog niet te chippen is.

gr martijn
Geachte martijn, de 1.2 TSI is bij MA TuningBox gewoon te chippen met een vrij programmeerbare tuningbox.
Deze doen heel veel lease auto's.
Hoe hun de techniek hebben weet ik niet, maar zij brengen de originele software in een externe box, maar dan getuned.
Tuning file van het programma krijg je erbij.

Mimo

Nieuw lid
Die tunen hun ook. Met hun box. En trouwen de boxen van Ventura tuning komen uit Italië.
Van House-Tuning.De.
Zij doen er zwarte spul erover heen om de naam te bedekken. Groetjes.

Rosinfield

† In Memoriam
Een klein beetje out of the box denken, is in dit geval wenselijk; de ene box is de andere niet. Zo zijn ze er in de vorm van externe ecu's en simpele zgn power-boxen. Over het verschil tussen beide is het nodige te vinden, ook hier.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Het teruglezen van dit hele topic, is (in tal van opzichten) uiterst informatief wat deze materie betreft.
Mij lijkt het volgende adagium behartenswaardig: wanneer een bedrijf adverteert met de mededeling dat men elke auto kan tunen met een standaard programma (al dan niet extern), dan is behoedzaamheid geboden (understatement).

Mimo

Nieuw lid
Even voor de goede orde, altijd vriendelijk blijven, en het is geen standaard programma wat ik heb begrepen.
Het programma dat in de Skoda gaat kan niet in een andere Skoda. Dit zijn geen generale tuningboxen dat weet ik zeker.
Die je kan kopen met een 1-channel printplaat. Deze tuningboxen zijn beide uitgerust met een 3-channel printplaat uit gelegd. Deze tuningboxen zijn ook niet dicht gegoten met rubber zoals de meesten om juist de herkomst te verbergen en de naam te camoufleren met zwarte vloeistof zoals de meeste doen. Met mooie verhalen.
Ik ben er jaren geleden zelf ingeluist met zo een tuningbox. Nu heb ik deze het is een aanrader. 4-jaar volledige garantie zonder gezeur. Niet dicht gegoten met rubber. Opnieuw te programmeren naar een andere auto. TÜV bekabeling zoals die van DTE systems. ( kwaliteit ). Prijs voor mij gunstig. Voor dit product hoef ik niet behoedzaam te zijn. Ik heb hem al een jaar onder de motorkap zitten. Perfect.

Mimo

Nieuw lid
Ik heb geen zelf vermaning nodig. Ik weet hoe het werkt .
Er zijn maar een paar goede tuningboex. powerboxen enz.
Ook voor Soda TSI.:thumbsup:

Bovenaan Onderaan