Superbst
Senior Member
Mja, de enigen die het hier hebben over 105pk zijn net diegenen die geen Superb hebben?De mensen die hier aangeven wel 200 te rijden met hun 1.6 diesel, hoeveel PK hebben die? Als deze diesels 120 PK hebben en van de TS maar 105, dan maakt dat nogal verschil, met name op hogere snelheden.
We zitten hier in het "Superb III"-subforum, dus ik ga er van uit dat zowel de TS als de andere Superb-rijders dus wel degelijk met de 3de generatie 120pk versie rijden?
True, maar topsnelheid is dan ook een vrij nutteloze parameter.Tja, hoe vaak komen de meesten boven de 160 km/h..?
A37 's ochtends vroeg of later op de avond misschien, verder vindt ik het behoorlijk riskant, aangezien mijn rijbewijs mij aardig lief is...
Bij de oosterburen is op de meeste trajecten de snelheid er doorgaans ook wel behoorlijk uit!
Acceleratievermogen en hernemingen zijn veel belangrijker, zowel voor de "fun" als voor je eigen veiligheid. En de 1.6 is daarin natuurlijk geen sterkhouder, dat weten we ondertussen hoop ik toch wel allemaal?
Kan ik me inderdaad iets bij voorstellen...hebben hier een een 120pk S3 handbak. Op autostrade eens je in 6 rijdt is het een verdomd tamme wagen. Wil je even versnellen ben je al verplicht om terug te schakelen naar zijn 4. Een 120pk rijdt veel beter met een dsg, dan heb je geen last van het moeten schakelen voor de versnelling erin te krijgen. Maar voor de rest, zeer prettige cruiser. Op het gemak, gezapig rond tuffen.
Met de vRS stage 1 is dit een volledig ander verhaal
Met de DSG7 valt het al bij al nog wel mee: net omdat je niets moet doen en hij "vanzelf" indien nodig terugschakelt naar 5de of zelfs lager. Om zo toch maar aan die toeren te komen om een iet of wat acceptabele acceleratie uit dat mini-/eco-blokje te persen