Porettuhcs
Senior Member
:crazy:Maar ja die regels zijn er natuurlijk alleen maar om het de bruger moeilijk te maken, ze dienen nergens voor...
Hoezo dat dan... ook niet met de verkeersveiligheid denk je?
:crazy:Maar ja die regels zijn er natuurlijk alleen maar om het de bruger moeilijk te maken, ze dienen nergens voor...
Kom ik met 77 kW over de Alpen of Pyreneeen met een 1500 kg caravan erachter?
en ik rijd ook maar met de 1.9 tdi 77kw uitvoering,natuurlijk dat beetje extra power na de tuning,speelt ook een rol.......:xyxthumbs:
Mij maakt het niet uit maar stel je voor.... je rijdt in Nederland of in Duitsland je wordt aan de kant gezet.. je wordt gewogen.... uitladen en proces-verbaal overschrijding gewicht van je sleurhut ... lekker begin van je vakantie...
Indien je een aanrijding krijgt waardoor je sleurhut totaalloss rijdt... stel je voor ze gaan de rest van je hut wegen... overgewicht... verzekeringsmaatschappij keert niet uit dag hut dag vakantie..... en oja... de schade aan misschien een tegenpartij moet ook betaald worden...
Mijn rijbewijs echter voldoet aan de combinatie zoals die op papier staat, dus bij een ongeval zal de verzekeraar uitkeren. Als dat niet zo zou zijn, zou iemand die door rood rijdt, te hard rijdt, spook rijdt, van links komt etc ook geen recht op vergoeding hebben, ook die overtreden de verkeersregels.
Ehm jah ik was ook sarcastisch :ahum:Hoezo dat dan... ook niet met de verkeersveiligheid denk je?
Ehm jah ik was ook sarcastisch :ahum:
Natuurlijk zijn die regels er voor de veiligheid. Vandaar dat het op zijn minst niet slim is om ze te manipuleren:smiley29:
Weegt ca 930 kilo leeg dus moet kunnen met 2 volwassenen, 1 kind geen zware dingen als een voortent maar alleen maar een luifel met 3 stokken.
Jouw MPI reed op gas, heb je weleens overgeschakeld naar benzine bij heftige hellingen :icon_smile_question
Klopt helemaal, het ledig gewicht van de caravan is 1100 kg, laadvermogen was 400 kg, dus samen 1500.
De Golf weegt 1365 kg. Ik heb het laadvermogen laten aanpassen naar 260 kg, dus totaal 1360,
Hierdoor mag ik met alleen B rijden.
Hou er wel rekening mee als je op deze manier controle krijgt je goed in de problemen kunt komen, je ben namelijk zonder geldig rijbewijs en verzekering op pad.
In nederland en belgië is de pakkans mischien klein, maar in frankrijk is die wel een stuk groter.