Ja klopt
@eltjo2 zo'n 12.000 km per jaar deed de vorige eigenaar, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe die kilometers gemaakt zijn, deze kunnen allemaal uit korte winkelbezoekjes hebben bestaan, maar ook uit langere weekendritten, zo ken ik ook mensen die par time werken en 2 keer per week 50 km heen en terug voor hun werk doen en de overige dagen van thuis uit werken, dan zet je niet veel km's op zo'n Diesel maar doe je er wel de juiste kilometers mee.
Ik denk dat we ook daar vergelijkbaar rijden, momenteel werkt mijn vrouw 3 weekdagen op 9 km afstand enkelz reis, één dag werkt ze in het weekend, zij heeft dus drie keer per week de auto mee 9 km heen en 9 terug, dat zijn slechte kilometers, in het weekend breng ik haar dan meestal naar haar werk, dat is dus 18 km, start stop staat bij mij altijd uit, 18 km is ook niet ideaal maar het kan wel. Om de twee weken knal ik dan vervolgens naar Antwerpen, en dan doet de auto 60 km heen en 60 km terug, en dat doet hem merkbaar goed, het lijkt wel of de auto de dagen erna vlotter is, wat losser en soepeler rijd. Mijn ervaring is ook dat de Superb fijn rijd in het stad/dorp, maar pas op de autosnelweg zijn ware klasse toont, stabiel, rustig, zoekt niet, stuur is kalm, en de motor word stiller, 1900 toeren in 6de aan 120, perfect gewoon.
Chiptunen heb ik overwogen, je bent vast op de hoogte van die externe ECU van
@Ericw die ik gekocht had? Maar deze paste niet, in mijn Superb zat blijkbaar een ouder type 1.6tdi in dan die van Eric, konden we beide onmogelijk weten dusja, pech gehad. Daarna overwogen om hem dan maar bij DVX te laten doen, en die mannen weten 100% wat ze doen, maar wat ik ook weet van chiptunen is dat alles wat meer belast word, je neemt wat tolerantie weg en met mijn gebruik, dat ik dus al beschreven heb hierboven, ben ik bang dat ik (nog?) sneller wat stuk ga rijden, ik wil het wel doen maar ben er ergens wat angstvallig voor. Er rijden hier zovelen succesvol mer Chiptuning rond maar ik kijk dan puur naar mijn eigen gebruik. Maar bij jouw Sup gaat het dan ook weer goed zo te zien..