1.6 TDI ervaring

hemi24

Forumguru
Heb de afgelopen anderhalf jaar 100k km in eeen Golf 7 Variant (Highline) gereden, en het blok deed mij qua geluid altijd een beetje aan de 5-cilinder TDI uit een T4 denken...
Verder eigenlijk een prima auto, heb hem gister ingeleverd en heb nu een Mazda 6 met 6-bak.
Probleem dat ik met de 6-bakken heb is dat ik altijd minstens één versnelling wil overslaan (van 4 door naar 6 of van 3 door naar 5).
6 versnellingen handgeschakeld is domweg teveel, tenzij je de hele tijd met een sleurhut wilt gaan rijden...

Skoda-MAN

Forumguru
Probleem dat ik met de 6-bakken heb is dat ik altijd minstens één versnelling wil overslaan (van 4 door naar 6 of van 3 door naar 5).
6 versnellingen handgeschakeld is domweg teveel, tenzij je de hele tijd met een sleurhut wilt gaan rijden...
Dat kan toch ook makkelijk, ik ga ook vaak van 2 naar 4 en dan naar 6. Mijn schakelindicator geeft dat ook vrijwel altijd aan als ik wat meer toeren maak tijdens acceleratie.

ElScorpione

Forumguru
Ik rijd een O3 met 1.6 TDI met 5-bak. Het is dan ook geen greenline. De motor vind ik niet rauw. Integendeel. De 1.6 in mijn O2 was veel rauwer. En de O3 is veel stiller dan de O2. Die laatste was wel een greenline. Toch wat minder isolatiemateriaal misschien.

s_janssen

Actief lid
Ik heb net de Superb opgehaald, en jullie hebben helemaal gelijk. Wat een weldadige stilte in de Superb. Ongelofelijk dat dezelfde motoren zo verschillend kunnen zijn. Demping is everything...

BWK

Lid
vrijdag Superb opgehaald 1.6 TDI en VW Jetta 1.6 TDI ingeleverd. Superb wel veel stiller inderdaad. Maar vond Jetta al stil. Maar ik ga even een topic starten denk ik want had de volgende dag al verbrande lucht (rubber/plastic) na korte rit. Op Fabia forum staat hierover een topic en is van 2008 over regeneratie van het roetfilter?!?!
Een collega had het ook met zelfde Superb binnen 1 week. Ik dus na 1 dag!
uit de ventilatie binnen en achter de auto rook je het. :bloos:
Anybody else ?

Bovenaan Onderaan