1.6 Tdi motorlawaai goed te horen binnenin de auto

Ik heb een 16 TDI 110 pk edition uitvoering, zeer comfortabel , een mooie brom, zeer stil, en 18 inch, verlagen doe ik niet , nu super. Mis wel de 6e versnelling omdat je dan minder toeren maakt bij + 135 km. Overtreft zeker de 20 TDI altea, die iets sneller aan het gas hing

Degids

Lid
Okay, wonderlijk. Ik had niet verwacht dat men weer terug zou gaan van 6 versnellingen naar 5. Ik heb een DSG-7 besteld, 1.4 TSI. Maar dat is sowieso totaal anders dan diesel uiteraard.

JXX

Senior Member
Begin dit jaar ben ik gaan zien voor een nieuwe auto, Bora (SDI) was toen 15 jaar.
Ik heb getwijfeld tussen benzine of diesel.
Een voorwaarde was wel 6 versnellingen, vermits ik regelmatig autostrade doe. (kids Leuven)
Bij de Bora wilde ik steeds naar zesde gaan, ook al had ik maar 5 versnellingen.:arghh:
Tevens vind ik een diesel 5 versnelling niet fijn rijden op de gewone wegen in België waar men in principe maar 70 mag rijden, twijfelen tussen 4de of 5de versnelling. (opgelet, was wel een caddy diesel van op mijn werk)
Vermits er toen al sprake was om de prijzen van benzine en diesel gelijk te schakelen in België en vanwege het feit dat een diesel met 6 versnellingen ongeveer 3000 euro duurder was dan mijn benzine (+ meer BIV en wegentaks), de keuze gemaakt voor benzine.
Tot op heden nog geen spijt, benzine is zo stil !

AndreM

Forumguru
Ik hou van de 1.4 TSI ... zo stil en zonder trillingen

Ik weet niet, gisteren een dag in een O3 1.4 TSI van de delaer gereden (de mijne kreeg wintersloffen en een 60K beurt).
Wat rijdt die auto onrustig en het motorlawaai is duidelijker hoorbaar als mijn diesel!
Nee, de tijd dat een diesel kabaal maakte is toch echt voorbij! :jaja:

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Wacht maar af als bij de volgende beurt de antisjoemeldieselmotorsoftwareupdate is geïnstalleerd.

Sorry maar mijn motor heeft geen andere software nodig, deze 14% 1.6 diesel 110pk 6 versnellingen valt buiten het rijtje.

Maar mocht het toch zo zijn!
Ik wist niet dat je dan gratis een RS geluid erbij krijgt na een update? :maakmegek:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan