1.6 tdi weer zonder acc?

B.Stuurder

Forumguru
Dan moet je je werkgever eens vertellen dat hij naar de uitstoot moet kijken en niet naar het label. Dat deden ze vroeger bij ons ook, maar als de auto heel groot (lang) is, dan kun je de uitstoot hebben van een vrachtschip en nog label A. En zo ook de andere kant op, kleine auto weinig uitstoot, toch E label......
 

andrehj

Forumguru
Maar die baas wil natuurlijk wel graag in zijn E-klasse of 5-serie blijven rijden, en dat gaat met max D-label vast mooi lukken... :jaja:
 

Level42

Forumguru
Is toch raar dat je op de S3 wel ACC met een 1.6TDI kan bestellen (zoals ik heb) en op de O3 niet....
 

widojo

Actief lid
Is toch raar dat je op de S3 wel ACC met een 1.6TDI kan bestellen (zoals ik heb) en op de O3 niet....

Dat lijkt raar maar is een kwestie van marketing, kostenbesparing, gemak en noem nog maar wat redenen. Er wordt voor jou in NL bepaald wat wel en niet leverbaar is en dus niet wat de fabriek er wel of niet kan inschroeven.
Neem het stoffen ivory interieur, die kom je in de configurator ook niet meer tegen en dus moet je uitwijken naar leder/alcantara uitvoering. Kassa, kost je € 1.290 extra.
Nog zo 1. Volwaardig reserve wiel, verdwenen van de prijslijst.
Kijk voor de grap maar eens op de Duitse site wat je wel en niet als extra's los kunt bestellen.

Is eigenlijk hetzelfde als wat Albert Heijn doet, zij bepalen wat er in de schappen ligt, niet de fabrikant.
 

jongetje

Forumguru
Soms is het inderdaad om je extra opties aan te smeren. De ambition is namelijk niet met de 2.0dsg te krijgen en de style wel. Sterker nog, als je de 1.0tsi motor kiest dan kun je geen dynamic pakket kiezen.

Ik heb trouwens wel een volwaardig reserve wiel erbij genomen. Is even duur als de thuiskomer (snap niet wie die dan kiest).
 
Dan moet je je werkgever eens vertellen dat hij naar de uitstoot moet kijken en niet naar het label. Dat deden ze vroeger bij ons ook, maar als de auto heel groot (lang) is, dan kun je de uitstoot hebben van een vrachtschip en nog label A. En zo ook de andere kant op, kleine auto weinig uitstoot, toch E label......

Niet helemaal.
ZE hebben bij ons nog veel meer regels bedacht. Hij mag ook niet meer dan 120gr. CO2 uitstoten.
(en de baas heeft geen leasewagen, dus no problem...)

Maar door die stomme klasse regel valt de Ateca buiten mijn mogelijkheden...

Maar de Leon St is misschien nog wel interessant. Hoewel ik de ACC in een optie pakket zie zitten die je gewoon kan bestellen bij een 1.6tdi, heb ik toch mijn twijfels.
Als losse optie staat er namelijk wel weer vermeld dat het niet in combinatie met de 1.6tdi mag!

En de Octavia is ruimer. Ook niet onbelangrijk als je een Superb gewend bent.
 

Flem_nl

Forumguru
Helaas werkt het geweldig. Althans helaas voor jou in dit geval. In de file snelheid instellen en je kunt achterover zitten, de ACA met front assist zorgt voor de beweging wanneer mogelijk.
totdat je geheel stil komt te staan. dan gaat het systeem piepen dat je de rem moet intrappen en komt het te vervallen. Dan kan je het pas weer opnieuw activeren zodra je rond de 30 km/p rijdt. Dit is wel iets wat ik minder eraan vind. Bij bijv. Volvo kom je geheel stil te staan en hoef je enkel wt te doen als je wilt rijden, dan gaat het systeem gelijk verder!
 

B.Stuurder

Forumguru
totdat je geheel stil komt te staan. dan gaat het systeem piepen dat je de rem moet intrappen en komt het te vervallen. Dan kan je het pas weer opnieuw activeren zodra je rond de 30 km/p rijdt. Dit is wel iets wat ik minder eraan vind. Bij bijv. Volvo kom je geheel stil te staan en hoef je enkel wt te doen als je wilt rijden, dan gaat het systeem gelijk verder!


Misschien is dat met een aanpassing via VCDS op te lossen. @Antera ?
 

Antera

Donateur
totdat je geheel stil komt te staan. dan gaat het systeem piepen dat je de rem moet intrappen en komt het te vervallen. Dan kan je het pas weer opnieuw activeren zodra je rond de 30 km/p rijdt. Dit is wel iets wat ik minder eraan vind. Bij bijv. Volvo kom je geheel stil te staan en hoef je enkel wt te doen als je wilt rijden, dan gaat het systeem gelijk verder!

dit is eerder bij front assist. De ACC houd juist de afstand in de gaten en blijft gewoon werken. Ook na stilstand. Als je iets te langs stilstaat hoef je alleen je gas aan te tikken en hij pakt het weer op. Dit is mij door meerdere vertelt nogthans
 

Chiel

Actief lid
Na drie seconden stilstand schakelt adaptive cruise control zichzelf inderdaad uit na een piep in mijn Octavia. Ik ben de piep bijna altijd voor door zelf de rem in te trappen. Zodra de auto rolt, zet ik acc weer aan naar de laatst ingestelde snelheid door de hendel 1x naar me toe te trekken. Het systeem is dan direct weer actief. In combinatie met dsg rijdt dat prima tijdens files.

De laagst mogelijke snelheid die je kunt instellen is 30 km/uur. Activeren is al mogelijk wanneer de auto net rolt. Zo werkt het bij mijn Octavia.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb proefgereden in een O3 RS benzine en daar werkte het wel, tot stilstand en daarna weer rijden zonder iets te doen. Of ik moet nooit helemaal stil gestaan hebben, daar heb ik niet op gelet. Vandaar dat ik dacht dat het misschien in de software zit.
 

Rogerqu

Nieuw lid
Dag allen,

Mijn eerste post op dit forum. Net afgelopen dinsdag via dealer en leasemaatschappij order laten doorvoeren:

Skoda Octavia 1.6 TDI Style Business DSG, levertijd vooralsnog week 48 (wacht nog op bericht hierover van dealer).
Zwart metallic
Plus pakket Style Business met ivory leer/alcantara interieur (en een zoontje van 3,5, wordt leuk :-) )
Verwarmbare voorruit
Panoramadak
Bagagepakket
Burlwood sierlijsten
Drive Setup
Lane assist
EN
Adaptive Cruise Assistant met front assist!!

Maar dat heeft wat voeten in de aarde gehad. Ik had ook eerst op basis van de prijslijst juni samengesteld, wilde rond 20 juli bestellen en kreeg toen van leasemaatschappij te horen dat ACA niet leverbaar was, @#*&#()&#$E!
Navraag gedaan bij mijn dealer in Sittard die eerst meldde dat het inderdaad niet meer kon. Met tegenzin order aangepast naar samenstelling zonder ACA en weer doorgezet.

Wat schetst mijn verbazing toen afgelopen maandag de medewerker van de dealer (mag ik de naam noemen?) me weer belde. Het zat hem zelf niet lekker dat de optie ineens weer verdwenen was op de prijslijst. Hij is vervolgens navraag gaan doen bij Skoda Nederland en was bij de product specialist uitgekomen. En die wist na wat uitzoekwerk te melden dat de ACA WEL leverbaar is op de 1.6 TDI! Hij heeft het vervolgens meteen weer laten aan passen in de order van de leasemaatschappij en nu verwacht ik de DSG+Lane+ACC, can't wait!

Voor iedereen die hier dus tegenaan loopt: even aanhouden en de dealer vragen om dit na te vragen bij Skoda Nederland! Hopelijk passen ze dan ook snel hun prijslijst weer aan...
 

Rogerqu

Nieuw lid
Ik hoop het wel. Maar ik geloof het allemaal pas echt als ie met alle opties (inc. ACA) bij mij voor de deur staat. De importeur en de leasemaatschappij mogen onderling de prijs uitvechten :D.

Overigens was mijn allereerste besteldatum ca. 1,5 week geleden. Maar door dat gedoe met wel/niet/wel ACA is mijn order daarna 2x aangepast. Mogelijk stond ik intussen wel al in de rij voor het dak sinds de eerste order.
 
Gloeiende!

Ik ben juist akkoord gegaan met auto zonder die optie! Morgen zal ik direct weer gaan bellen.
Ik ben echter met vakantie in Tsjechië, dat maakt het gek genoeg niet makkelijker.

Aan de schermprint van de opties te zien bestel jij ook bij Leaseplan, of heb ik dat mis?

Heb je in dat geval misschien meer info voor mij via, persoonlijk bericht...
Ordernummer of naam van contact persoon bij LP?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan