1.6 tdi weer zonder acc?

Klopt, die fout had ik eerst ook!
Is gecorrigeerd naar €700,-. Toen was mijn configuratie €0,39 /maand te duur geworden!
Heb ik DAB+ maar laten vervallen...

Maar,...

Eindelijk weer goed nieuws te melden!
Leasemaatschappij heeft bevestigd dat ze via Pon te horen hebben gekregen dat Acc (Aca) wel mogelijk is met de 1.6 tdi.

Mijn originele bestelling kan nu toch gewoon door.

(met dank aan Rogerqu!)

Laatst bewerkt:

Flem_nl

Forumguru
dit is eerder bij front assist. De ACC houd juist de afstand in de gaten en blijft gewoon werken. Ook na stilstand. Als je iets te langs stilstaat hoef je alleen je gas aan te tikken en hij pakt het weer op. Dit is mij door meerdere vertelt nogthans

Toch vreemd. Bij mij werkt t exact zoals @Chiel ook in zn post omschrijft. Zou ik moeten kijken of front assist uit te zetten is en water dan gebeurt...

Marcosikkens

Nieuw lid
Zijn er ook nog verschillen tussen acc op een handbak en op een dsg? Wat gebeurd er bijvoorbeeld wanneer je teveel snelheidverlies hebt zodat je terug moet schakelen? Geeft hij dan signaal?

Chiel

Actief lid
Heb vandaag voor het eerst in weken weer eens in een file gestaan :laugh:en heb daarbij zoals altijd gebruik gemaakt van adaptive cruise control (acc).

Heb een tijdje gereden met front assist ingeschakeld en een tijdje met front assist uitgeschakeld. In beide gevallen verschijnt ongeveer 3 seconden nadat de auto automatisch volledig tot stilstand is gekomen de melding "rempedaal indrukken". Wanneer ik deze melding negeer, dan schakelt acc uit en komt de auto weer in beweging. In mijn auto schakelt acc dus altijd uit wanneer de auto langer dan 3 seconden stil staat.

Zodra het verkeer weer in beweging komt en mijn Octavia rolt, dan activeer ik acc opnieuw en neemt het systeem het filerijden weer over.

Mijn conclusie: front assist heeft in mijn Octavia dus geen invloed op de werking van acc.

B.Stuurder

Forumguru
Heb vandaag voor het eerst in weken weer eens in een file gestaan :laugh:en heb daarbij zoals altijd gebruik gemaakt van adaptive cruise control (acc).

Heb een tijdje gereden met front assist ingeschakeld en een tijdje met front assist uitgeschakeld. In beide gevallen verschijnt ongeveer 3 seconden nadat de auto automatisch volledig tot stilstand is gekomen de melding "rempedaal indrukken". Wanneer ik deze melding negeer, dan schakelt acc uit en komt de auto weer in beweging. In mijn auto schakelt acc dus altijd uit wanneer de auto langer dan 3 seconden stil staat.

Zodra het verkeer weer in beweging komt en mijn Octavia rolt, dan activeer ik acc opnieuw en neemt het systeem het filerijden weer over.

Mijn conclusie: front assist heeft in mijn Octavia dus geen invloed op de werking van acc.

Ik heb inmiddels begrepen dat de acc wordt uitgeschakeld bij stilstand, om te voorkomen dat je schrikt als de auto ineens gaat rijden uit zichzelf wanneer het verkeer weer op gang komt. Het is dan even de handle naar je toe trekken en hij gaat weer vrolijk verder.....
Maar het intrappen van de rem voorkomt ook niet het uitschakelen van de ACC?

Dit is bij een Golf, maar dat is dezelfde acc. Op 2.07 komt het...

philippe bakker

Forumguru
ik heb dit ook net getest en ja das wel super. ik heb ook aan die handle getrokken waar resume opstaat bij stilstand maar bij mij was de ingestelde snelheid dan toch weg .... ?

B.Stuurder

Forumguru
Als je de adaptieve cruise Control bedoelt, daar heb je hardware voor nodig en die moet wel zijn geïnstalleerd. Naast een radar in de bumper heb je ook een aparte bedieningshandle nodig.
Dus ik weet bijna zeker dat dat niet kan

ertromp

Forumguru
Het gaat om de hendel met cirkel er om. Foto van mijn Leon echter hendel is exact gelijk aan een Skoda met ACC

hendel acc.jpg

Bovenaan Onderaan