1.6CR TDI voor S2 in aantocht?

Darkside

Forumguru
Net even op directlease gekeken. 'gelukkig' is hij te duur voor mij. Moet mijn O2 namelijk nog ontvangen. Zou zuur zijn als ik voor een paar tientjes meer een S2 had kunnen rijden.

Bakkertje

Forumguru
Net nog even naar de specificaties gekeken en de 1.6 CR zou icm de S2 een geremde aanhanger mogen trekken van 1500 kg.. Toch best een boel voor zo'n 1.6 lijkt mij..

hemi24

Forumguru
En geloof me: die aanhanger trekt 'ie minstens zo goed als de 1.9..!

Beetje een rare motor die 1.6TDI : met losse auto en vanuit stilstand weet 'ie me nog altijd niet te overtuigen, maar voor een aanhanger is 'ie heerlijk in z'n sas ;)

hemi24

Forumguru
En nog beter: koop je de 4x4 versie van de O2 1.6CR TDI, mag je zelfs 1.600kg sleuren..!

Maar voor de 1.400kg van de standaard O2 zijn er caravans genoeg te vinden.
Voor de Tempo 100 keuring mag het gewicht van de sleurhut toch niet hoger zijn dan het rijklaar gewicht van de auto (=1380kg)

Wasmachineman

Forumguru
Maar die O2 4x4 is geen GL toch?! Anders krijg ik al weer een collega die hem gelijk besteld al nieuwe leasewagen. Hij zit nu in een Mondeo en wil iets met 20% bijtelling maar wil zijn caravan niet weg doen. Dus nu zou de nieuwe S2 GL wel erg goed zijn voor hem. Zijn caravan is 1400 kg rijklaar, dus geladen en al met aardappelen etc...

Roel

Lid
Net nog even naar de specificaties gekeken en de 1.6 CR zou icm de S2 een geremde aanhanger mogen trekken van 1500 kg.. Toch best een boel voor zo'n 1.6 lijkt mij..

Koppel maakt natuurlijk een hoop goed.
Dat merk ik ook bij mijn 1.8 TSI: weinig problemen bergop.

Bovenaan Onderaan