</font><blockquote><font class="small">Citaat: outlaw</font><hr />
Deze resonatntie zit inderdaad tussen 1700 en 2100 a 2200 rpm, dit komt inderdaad door het 2 massa vliegwiel, dit is een koppeling en vliegwiel in 1, deze gaat door het vaak te hoge koppel van de 1.9 tdi trillendoor een te lage centrifugaal kracht.
Ik heb zelf een BJB motor in een VW caddy 3 met ABT chip, en kwam op 150 pk en 405 Nm uit tijdens een rollenbank sessie, de koppeling is reeds vervangen, dit maakte niets uit.
Vaak heeft jullie diesel standaard ook veel meer(20 %) dan 105 pk en 250 NM
De reden van dit trillen is, dat het max koppel al rond de 1700 rpm vrijkomt, en hier kan deze constructie niet tegen, de oplossing is, om het max koppel pas bij 2200 rpm vrij te laten komen, dan is de trilling weg.
[/ QUOTE ]
Klinkt simpel, maar dat is het vast niet.