1.9TDI met DSG of 2.0TDI zonder DSG

Ik rij een 1.9 TDI met DSG en heb ook proef gereden met een 2 liter. De 2 liter is een monster.... Maarrrr de 1.9 TDI in S stand is ook al een echte GTI killer hoor. Geen zorgen. Vermogen genoeg. En die DSG S stand (en ook D) is niet bij te houden met roeren in een handbak.
winkie.gif
Vermogen van de 2 ligter is fenominaal. Geen discussie. Maar je komt met de 1.9 een heel eind (Ik rij zelf veel in Duitsland en ook daar is het ruim voldoende op de 190 km pu jongens lachend bij te houden (dankzij de DSG een ontspannen actie ook nog)

Moeilijke keuze, maar ik ben zelf voor de DSG (ook vanwege de files) gegaan en heb er geen minuut spijt van.

Als je de 2 liter met DSG kan/mag nemen, dan is het natuurlijk helemaal duidelijk. Helaas paste de 2 liter DSG niet in mijn lease budget. Maar ik ben nogmaals heel tevreden met de prestaties van de 1.9.

Greggy

Actief lid
'Maarrrr de 1.9 TDI in S stand is ook al een echte GTI killer hoor.'

@APPELFLAP: Sorry hoor maar moet het toch kwijt... Ik ken zelf geen GTI's die in >12 seconden naar de 100 gaan...
smile.gif

@fox_nl: ben benieuwd naar jou multimedia-syst (2din raamwek al bijbesteld?).

een GTI zit onder de 7 seconden aan de 100.

BTW een 1.9 is gewoonweg een schotelvod, hoe je het een GTI durft noemen...

Alles wat boven de 10 seconden zit van 0-100 zijn schotelvodden.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Ik geloof best dat DSG lekker rijdt maar meer pk krijg je er echt niet door hoor.

[/ QUOTE ]

Om snel op te trekken heb je meer aan koppel dan aan vermogen.

Dutch4x4

Senior Member
Nee, dan heb je meer aan kortere bakverhoudingen. En die heeft de DSG ten opzichte van de handbak. Et voilà het vertekende beeld van een semi-automaat die flink sneller is dan de handgeschakelde versie.

hahahaha, het was bij wijze van spreken. Overigens ene moderne GTI zoals de nieuwe Golf is niet bij te houden, maar die oude GTI's zijn geen probleem.

Overigens om snel met een GTI aan de 100 te komen moet je ook kunnen rijden en niet alleen een GTI hebben. hahahaha

Relax jongens.. en volg de skoda rijder

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Om snel op te trekken heb je meer aan koppel dan aan vermogen.

[/ QUOTE ]

Een tractor heeft veeeeel meer koppel dan mijn gebakje maar ik durf het sprintje aan bij het stoplicht!
grin.gif

Verder sluit ik me aan bij Dutch4x4.

Greggy

Actief lid
Hoe snel de DSG (12,3s) ook mag zijn; hij is enkele tienden van een seconde langzamer t.o.v. de 1.9 (5-)handbak (11,9s).
In 12 seconden naar 100 is zeker niet overdreven snel en een Golf I GTI doet de 100 in 9,2 seconden.
Ik ben dol op de auto maar blijf wel reëel...
24.gif

De DSG zal iets trager zijn omdat hij een stukje zwaarder is. Dacht dat het toch flink wat kg extra is. Dat "weegt" zwaar mee in de sprint
wink.gif
...

ps. dat de kracht van de 2.0 fenominaal is... Als je hem een jaar hebt dan gaat die overtreffende trap er een beetje vanaf en vind je het gewoon normaal. Dus is allemaal erg relatief. Maar wel lekker
smile.gif
.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

ps. dat de kracht van de 2.0 fenominaal is... Als je hem een jaar hebt dan gaat die overtreffende trap er een beetje vanaf en vind je het gewoon normaal. Dus is allemaal erg relatief. Maar wel lekker
smile.gif
.

[/ QUOTE ]

jup, als je nu de 170 pk versie zou hebben (laat zeggen 2 dagen) en je rijdt dan mee in een m van bmw of een AMG van mercedes, dan ga je die achteraf toch traag vinden
laugh.gif
.

VEEJAY

Forumguru
Interessant 0-100 filmpje van een 1.9tdi

[video=youtube;bytxOGbgREU]http://www.youtube.com/watch?v=bytxOGbgREU"]http://www.youtube.com/watch?v=bytxOGbgREU[/video]

Interessant 0-100 filmpje van een 2.0 tdi

[video=youtube;XJV6dbhBz3c]http://www.youtube.com/watch?v=XJV6dbhBz3c"]http://www.youtube.com/watch?v=XJV6dbhBz3c[/video]

DJB

Nieuw lid
Heb pas mijn 2.0 TDI met DSG moeten inleveren omdat ik bij een nieuwe werkgever ben gaan werken maar ik moet zeggen dat dit toch wel de meest ideale combinatie was. Als je veel in de spits staat is het lekkerder om met een DSG te rijden dan met meer motorvermogen. In het dagelijks verkeer merk je overigens niet echt veel van het mindere vermogen van een 1.9. Succes overigs met je keuze.

Bovenaan Onderaan