14% greenline met 17 of 18" wielen -> 20% bijtelling?

Rallye

Forumguru
Zoals ik boven weergeef is dat voor de BPM geen probleem (die kijkt alleen naar motortuning in de eerste drie jaar). Als ik alleen de belastingregels bekijk zou er voor de loon- en inkomstenbelasting wel een probleem kunnen zijn: die regels gaan over precieze grammen uitstoot. Er lijkt echter wat ruimte te zitten in de toelatingsregels, zie mijn voorbeeld hiervoor over de BMW van Autovisie (gehomologeerd op lageweerstandsbanden, maar door BMW zonder problemen afgeleverd op gewone runflats). Op basis van die ruimte kan ik mij voorstellen dat winterbanden ook kunnen, in ieder geval doet niemand er moeilijk over. Waar die ruimte zit, weet ik echter niet. Iemand anders?

MennoW

Forumguru
Motor vermogen?
Hoe gaan ze dat testen dan? Tunen via OBD is voor een dealer al niet eens te zien.
Af fabriek opgave voor een 1.6 TDI is 105pk / 250 nm, werkelijk gemeten was 114 pk / 283 nm.

peterbaarlo

Senior Member
in de praktijk is dit natuurlijk bijna niet te controleren, ik zou me er niet te druk om maken.

ik heb al een set 18 inch originele themisto 18 inch 7,5J met michelin sport 225/40/18 banden klaarliggen voor op mijn nog te leveren o3 HB 14%.

zojuist bij superskoda de nieuw model logo centercaps besteld.

Falcon

Donateur
Jij laat bij aflevering 17inch LM met winterbanden onder plaatsen door de dealer Peter? Kan jij mij vertellen wat je hiervoor betaald (of zijn dit geen nieuwe velgen + banden)?)

Remakil

Forumguru
Doe ik ook, de orginele LM velgen laten voorzien van winterbanden bij aflevering. Kost me niets extra...

Dealer is niet zo'n zeveraar met centen. Afleveringskosten dekken alles, ook kentekenleges, afleverpakket, enz... Terwijl anderen alles doorberekenen...

peterbaarlo

Senior Member
Jij laat bij aflevering 17inch LM met winterbanden onder plaatsen door de dealer Peter? Kan jij mij vertellen wat je hiervoor betaald (of zijn dit geen nieuwe velgen + banden)?)

mijn auto wordt geleverd met 16 inch velgen. die gaan marktplaats op. heb zelf in duitsland via autobandenmarkt.nl (delti.com) een winterset 17 inch gekocht (940 euro all in) De dealer monteerd deze alleen onder de auto.

in het voorjaar komt er een 18 inch set themisto's onder die ik nog had liggen.

ik had bij de dealer wel de optie om de 16 inch velgen voor 100 euro extra te laten voorzien van winterbanden. dealer zou dan zomerbanden innemen en winterbanden er op leggen.

maarr ik wilde graag 17 inch winterset.

raymondv

Actief lid
Om even op het onderwerp terug te komen:

Waar kan ik iets vinden over winterbanden en de 14% bijtelling?
De dealer durft er in ieder geval geen uitspraak over te doen maar als ik een 14 % auto heb en er winterbanden onder zet zal dat de uitstoot ook beïnvloeden.

Als iemand een goede bron weet (liefst overheidsbron) dan hou ik me aanbevolen.

Falcon

Donateur
Ik zal je persoonlijk daar niet druk over maken. Zie ook het epistel in dit topic.

Ondertussen bij de dealer geweest en voor 17 inch velgen + banden betaal je 1300 euro op de greenline uitvoering.

Laatst bewerkt:

Rick

Senior Member
Zo die denkt even snel geld te verdienen. Upgrade op EBL van 17 naar 18": 190€. Waarom zou een upgrade van 16 naar 17 op de greenline dan 1300€ moeten kosten?

Noord26

Forumguru
In de laatste folder van de dealer stonden 18" Themisto's met Continental zomerbanden voor €1499,-. Als losse aankoop.

Ik ga daarom uit dat die dealer uit gaat van een losse aanschaf en geen upgrade!

Falcon

Donateur
Ik persoonlijk is het mij ook nog niet duidelijk, want het is niet zo dat ik dan de 16inch+banden ook krijg. Straks 2 weken verlof dan maar eens een goed gesprek hebben.

Bovenaan Onderaan