Die aanstormende 180 zie je vaak niet als er een grote muur van een vrachtwagen naar links komt, remmen helpt dan ook niet. Iedereen moet zijn omgeving in de gaten houden maar de grootste verantwoordelijkheid ligt wel bij de hardrijder omdat hij/zij de gevaarlijke situatie is. Heb het al vaak genoeg net wel goed zien gaan en ook al een paar keer net niet......Als die middenbaanvakrijder van 120km/h naar 90 km/h remt is veiliger dan 120km/h voor een aanstormende 180 km/h te schieten. Dat is verstand en anticiperen. Als je veelvuldig in Duitsland rijdt, kan je op beide gevallen anticiperen. Zo niet, moet je dringend iets aan je verstand doen.
NL betekent Naar Links. Vaak wordt NL ten onrechte, met Niet Links(rijden) verward...we kunnen er echt niks aan doen hoor :-)Weet ge wat irritant is in duitsland: hollanders die links plakken tegen 150km/h met hun getunede 1.6. Ga naar rechts aub
Wat ik in de Greenline het meest zou missen is het panoramisch schuif/kanteldak. Ik snap echt niet dat ze die niet als optie kunnen aanbieden. In theorie kan je ook je dak open laten zagen en er 1 in laten zetten waarom dan niet gewoon de mogelijkheid om dat af fabriek te doen :S.
Nee, dan de Belg... die is overal irritant met zijnen wagen. Rijden steevast in de verkeerde baan, met welke snelheid dan ook...Weet ge wat irritant is in duitsland: hollanders die links plakken tegen 150km/h met hun getunede 1.6. Ga naar rechts aub
Onzin!Ik rij 80000km per jaar waarvan toch 50-60% in Duitsland. Een 2l biedt gewoon de ademruimte.
Dat klopt... het verbruik bij 180+ zal van de 1.6 hoger zijn, maar we praten over bijtelling. Dus TS hoeft zijn tankbeurten niet te betalen...Laten we heel eerlijk zijn maar een minder zware motor loopt over het algemeen veel hoger in de toeren op dat soort snelheden. Ik meen mij nog een Top Gear uitzending te herinneren waarbij ze een Toyota Prius vol lieten rijden en een BMW M3 die op zijn slofjes "rustig" kon volgen. Met dezelfde hoeveelheid brandstof in de tank haalde de prius mooi bakzijl bij afgelegde afstand t.o.v. de M5.
Nee, dan de Belg... die is overal irritant met zijnen wagen. Rijden steevast in de verkeerde baan, met welke snelheid dan ook...
Maar je hebt wel een punt, hoe meer Nederlanders op de Duitse wegen, hoe vaker ik moet remmen...
Onzin!
Zelfs met een 1.2 TDI kan je prima mee in Duitsland, met snelheden van 170-180 km/u zonder iemand in de weg te rijden...
Als je een 2.0 nodig hebt voor ademruimte, dan ga ik me zorgen maken over je rijstijl...
Als je zegt dat het wat relaxter rijdt qua geluid, dan wil ik dat wel geloven en de 2.0 is natuurlijk een leuker blok...
Met de 1.6 rij ik overigens zo veel mogelijk 130-140, verbruik ruim 1:18 en ik rij ca. 50.000 p/ jr... rij elk jaar naar Praag en steden als Berlijn en Dresden en daar heb je geen 2.0 voor nodig. En wil je die Duitse bakken bijhouden qua acceleratie, dan heb je minstens een 3.0 nodig...
Maar nogmaals, een 2.0 is een leuker blok dan een 1.6, zonder meer...