riskitalltowin
Actief lid
Maar kom, bijtelling? Wat kost dat netto per maand? Om eerlijk te zijn ik heb weinig idee van wat een firmawagen me maandelijks kost en ik betaal dan nog in 2 landen voordeel alle aard.
Kom kom, een 2l rijdt gemakkelijker. Ik heb ook een 1.5 en 1.6 gehad in vorige voertuigen, maar een 2.0 is gewoon op hogere snelheden sneller in hernemen. Het gaat niet over meekunnen, want dat kun je evengoed met een twingo 1.2tce maar over ademruimte. Heb voor kort nog 1 week moeten rijden met een Seat Ibiza FR 1.6tdi 105pk en ik vind het blok hol. Klinkt niet, heel weinig koppel onderin en moet je toch ideaal houden rond de 2400tr/min.
Verbruik interesseert me niet, dat betaalt de werkgever. Maar ik kan niet stellen dat mijn laatste "min 2l" zuinig was, de 1.5dci van Renault slurpte er gemakkelijke 6.7l/100km door. De Passat 2.0tdi deed het 5.75l en voor de 2l Octavia nog te weinig ervaring maar dat zal rond de 6l gaan hangen. De Ibiza haalde er ook vlot 5.8l door.
En je mag je terecht zorgen maken over mijn rijstijl, want ik ben belg
Het laatste over de anabolen.....
Ik ben het volledig met je ONeens behalve dat je tunen deftig moet doen
Ik zit met dezelfde overweging.... Wat te doen....
De greenline valt voor mij eigenlijk al af vanwege de optielijst.... dan hebben we de opties 1.6TDI DSG en 2.0TDI met 6-bak nog over. Ik overweeg echt het laatste. Ik rij voornamelijk in nederland en een KM of 40.000 per jaar. Een paar keer per jaar richting buitenland voor met name vakantie waarbij lange stukken worden gereden. Dat met 2 kids op de achterbank en uitgerust aan willen komen doet mij neigen naar het net even wat extra uitgeven aan comfort en rijgemak.
Met de 1.6TDI heb ik inmiddels een proefrit gemaakt. Met de 2 liter wil ik dat op kort termijn gaan doen.
tenzij je De Ring op gaat, maar dan heb je aan een 2.0 ook niet genoeg...
... dus als ie een keer loopt loopt ie ook goed en accelereert goed. ...