Toevallig deze week kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van Skoda verdeler Van den Udenhout in Veldhoven. Hij bood aan een set nieuwe lederen hoezen van Skoda Octavia Combi uit 2018 voor 125 euro.
Dat vond ik de moeite waar: meteen contact opgenomen, in de auto gestapt en 200 km, 2uur later was ik daar om de set op te halen.
Het verhaal erachter was heel interessant:
- In 2018 kocht iemand een Octavia met lederen bekleding maar wou echt een bruin interieur
- Er werd toen overeengekomen dat de auto na aflevering door Alba via Pon zou herbekleed worden
- Van de Udenhout heeft aan Alba gevraagd om de originele set terug te krijgen om deze later eventueel op een van hun occasions te monteren. Omdat men normaal de originele bekleding eraf snijdt om tijd te winnen vroeg Alba wel 125 euro om de set in goede staat te demonteren
- De voorbije jaar heeft men de set proberen te verkopen zonder succes omdat klanten vroegen om de set te monteren in hun auto, wat minstens 500 euro extra zou kosten omwille van de manuren
- Uiteindelijk anno 2021 stond deze set terug te koop voor 125: gewoon om uit hun kosten te raken
En daar stond ik dus
met een gloednieuwe set leder...
Gisteren 7 uur nodig gehad in totaal:
- Alle stoelen uitbouwen uit de auto, stoelen demonteren en oude lederen bekleding volledig eraf halen.
Was zeer veel werk omdat alles vast hangt binnenin met knijp-ringen, veel geduld dus..
- Daarna de nieuwe bekleding erop en alles terug hangen met knijp-ringen, dat ging wat vlotter dankzij de juiste soort tang en ringen (ik heb via Bol zo'n tang gekocht met 400 ringen voor 16 euro)
- Alles terug gemonteerd en wat schoongemaakt
Ik ben een tevreden man! Auto ziet er nu buiten als binnen uit als net uit de fabriek gekomen!!
Ruikt als nieuw, ziet eruit als nieuwe en voelt als nieuw.