2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Dat zou ook een optie geweest zijn, maar ik hou het bij de keramische coating (was ook al duur genoeg :sneaky: ).

Overigens ben ik sinds de update (waarna nog drie kleinere updates volgden) van vandaag al mijn radiologo’s kwijt. zouden die vanzelf terugkomen?

Rallye

Forumguru
Gisteren deed ik de auto met Kessy op slot, terwijl de passagier er nog niet uit was (puber, don‘t ask). De auto ging op slot toen hij de deur half open had - de deur bleef net in het slot hangen en kon vervolgens enkel met de sleutel nog van slot. Sindsdien doet ook daarna zowel links als rechts het openen door je hand de handgreep te steken het niet meer. De achterklep kun je wel gewoon openen als de auto op slot zit en je hebt de sleutel op zak, maar de portieren niet. Op slot kan wel gewoon met de sensor. Ik heb beide sleutels geprobeerd, die allebei een nieuwe batterij hebben. Ik krijg geen foutmeldingen. Iemand een idee?

Antera

Donateur
Heb je hem 11 minuten op slot laten staan alvorens het nog eens te proberen. Meestal is dit een kessy storing die daarna zich reset mits de accu vol genoeg is. Andere even in je menu aan/uit zetten als je die optie hebt.

Anders word het fouten wissen en dan zal di het wel weer doen

Rallye

Forumguru
Bedankt! Ik hou het in de gaten.

Net 200km gereden. Probeer het morgen nog eens.

Edit: inderdaad, hij doet het weer (met beide sleutels zelfs).

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja dan heb ik jaren terug dus massel gehad
Stond me roomster van paar maanden oud voor bedrijf geparkeerd
En met naar huis gaan zat er een kras en scheur in de achterbumper !
Flink balend stap ik in de auto en zag ik papiertje onder de wisser !
Telefoonnummer van medewerker van bedrijf naast ons, was met achteruit rijden van hun bedrijfsbus tegen mijn RR geklapt.

Bij elkaar toen ruim 1000 eurie voor nieuwe bumper en spuiten in kleur
Netjes handje contantje na overhandigen nota van hun ontvangen....
Maw het kan gelukkig ook anders ....
Dus hoop dat er wat beelden boven water komen voor je Rallye, want anders schiet je er altijd bij in met dit soort ongein...

SteGo

Donateur
Pffff ... da's echt zuur. :confused:
Ben je allrisk verzekerd of moet je het zelf betalen?

Ondanks dat ik zelf in de schadebranche werkzaam ben is het ook voor mij soms moeilijk te bevatten hoe duur alles is tegenwoordig ...

Rallye

Forumguru
All risk (auto is nog jong), maar ik weet nog niet of ik dit zelf betaal of dat ik mijn no-claimbeschermer hiervoor aanspreek. Deze week maar eens over nadenken.

EdK

Forumguru
200 eurie materiaal ex btw !!??
Weet niet hoe handig je handen zijn ?
Maar kun je voor die 700 eurie niet zelf aan de slag ?
Of beun zoeken die het wil doen, ? eigen risico versus zijn bedrag !?

Rallye

Forumguru
Er komt geen beun aan mijn auto - en ik zelf met dit soort dingen al helemaal niet.

Deze week eens met de verzekering bellen.

ertromp

Forumguru
Ik vat het niet helemaal.
In dit topic:
Bericht in onderwerp 'nut van adaptive chassis control' https://www.skodaforum.nl/forum/i/nut-van-adaptive-chassis-control.51029/post-1087503
Geef je aan een rondje Nurburgring te rijden maar hier in het topic toch allerlei zaken rondom verzekering en herstel.
Als je op die Nurburgring aangereden wordt of zelf schade rijdt dan is het klip en klaar alle kosten voor jezelf. Groot risico daar zo'n ronde op de ring. Moet dan nu toch geen discussie zijn en de kosten pakken of zie ik dat verkeerd?

Bovenaan Onderaan