225/40R18 Zomersloffen

Noord26

Forumguru
Dus de SC2 is op geen enkel vlak te vergelijken met de SC5.. :) Misschien krijg ik een vreemde nasmaak als ik voor de SC5 zou kiezen..

@s-line: welke spanning houd je dan aan voor de SC5? Ik zeg niet dat de SC2 gecupt zijn, ik kon dat niet voelen vandaag tijdens het wisselen, maar ik vond ze meer geluid gaan maken naarmate ze ouder worden (slijtage gaan vertonen).

Sportmax RT komt overal goed uit de testen naar voren.

Hmm... Michelin PS3, Conti CS5 of Dunlop Sportmax RT? Denk dat je nooit een verkeerde keuze hiertussen kan maken?
 

s-line

Forumguru
Meestal 2.6 bar,maar ik ervaar ze als veel beter en stiller als de sc3 die had ik op mijn rs.
Ik heb geen moment spijt van de sc5 gekend.
Maar zou ook gerust de dunlop rt kopen nu ik de ervaring van mijn collega heb en ook zelf heb ervaren na een rit naar Inglostad.
 

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Iedere band maakt meer geluid naarmate er minder profiel overblijft (zolang je wel profiel hebt). Ik denk dat ik ook weet waarom: tijdens het rijden wordt er steeds wat lucht een beetje samengedrukt in het profiel onder de band. Naarmate je profiel slijt, blijft er minder luchtvolume in het profiel over, dus krijg je als het ware een grotere compressieverhouding voor de lucht in het profiel (tijdens het rollen), dus meer geluid. Ook het stiller zijn van ZOAB kun je deels op die manier verklaren: er zijn steeds holtes onder de band aanwezig, dus minder compressie van de lucht in het bandenprofiel, omdat de lucht deels weg kan in de ZOAB-holtes.
 

Noord26

Forumguru
Wellicht ben ik wat te huiverig tegenover Conti's als zomersloffen geworden, omdat ik nu alleen ervaring heb met de SC2 in deze maat. En om eerlijk te zeggen had ik al verwacht dan Michelin inmiddels wel met de Pilot Sport 4 op de proppen was gekomen. Ik heb namelijk begin dit jaar Pilot Road 4 onder de motorfiets laten leggen. Meestal loopt het aardig gelijk op met nieuwe sloffen bij Michelin bij de auto's en motoren. Ik ervaar die PR4 als speelse banden. Ze doen exact wat je wilt (waar je heen stuurt en uit wilt komen, ook tijdens corrigeren) en overtuigen in het nat, maar ze staan wat bekend om hun 'glibberigheid'. Ze zijn niet super strak, maar juist doordat ze wat zachter zijn op de wang kunnen velen dat ervaren als 'glibberig', wat meer bewegelijkheid in de band. Ik vind dat juist wel prettig. Je ervaart hierdoor ook goed wat het verschil in bandenspanning doet.
 

peterrapid

Forumguru
In ieder geval ik heb de Bridgestone potenza RE 001 en die zijn barslecht begrijp niet waarom Skoda of Dieteren zoiets doet als je een bom geld geeft voor een auto leg er op zijn minst dat toch wat goede banden op.
 

Noord26

Forumguru
@peterrapid: wat vind je er precies slecht aan? Bridgestone stond al niet op het lijstje als kandidaten overigens. Geen idee waarom; heb met Turanza's in het verleden erg goede ervaringen gehad in 185 breed onder een strak sturend Swiftje. Nu herinner ik mij ook waarom: geen gelijkmatige slijtage van binnen naar buiten.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hé laten we weer ON TOPIC gaan voor de mods weer berichten moeten verwijderen....
Ook voor hun is het weekend..........toch ??



Bericht ge edit ivm spelfout
 

Noord26

Forumguru
Kreeg daarin offertes van, voor een RT, GT en een TT uitvoering. Verschil is mij niet duidelijk..
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Ik zou voor Michelin PS3 gaan. Ik heb deze nu en ben er erg tevreden over. Onder de Superb stil, veel grip in goed en slecht weer.
 

Schippersss

Forumguru
Zou gewoon band nemen die je zelf goed en fijn lijkt. Altijd pagina's dik topics over banden, iedereen heeft toch zijn eigen voorkeur. Nu gaat iemand anders bepalen wat dus goed is voor jouw.
 

Noord26

Forumguru
Klopt, alleen hecht ik wel waarde aan de gebruikerservaringen van anderen. Elke fabrikant beweerd 'de beste' band te maken.

Plus deze maat is zeer gangbaar, ook op Skoda modellen. Dus toekomstige aspirant kopers kunnen er ook van profiteren als het centraal in 1 topic staat. De hoofdgedachte achter een forum toch?

Aan de andere kant kun je uit de premium merken nooit een verkeerde keuze maken.
 

Schippersss

Forumguru
Gooi alle à merk banden op een hoop en ze zijn allemaal goed. Tuurlijk de een slijt iets harden en de andere maakt iets meer lawaai maar het is allemaal minimaal.
 

Pendragon

Donateur
Ja, een premium merk kan een hele slechte band hebben. Ik kan erover meepraten: Bridgestone Potenza's (17") onder mijn O2, veel lawaai en de achterbanden hadden ontzettend veel last van cuppen. Na 20k!! kon ik die gewoon vervangen. Er zijn toen Continental SportContact 2 of 3 onder gekomen en dat was echt een wereld van verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Ik kan @Pendragon enkel gelijk geven. Enorm veel rolgeluiden en op nat wegdek moet je echt niet gek doen want grip is heel slecht met die potenza. Vroeger altijd Michelin of Pirelli gehad waar kwaliteit toch naar mijn aanvoelen veel hoger ligt en als je een kilometervreter bent als ik dan is Michelin de enige uitkomst.
 

Hetzer

Forumguru
Hoor hier in Nederland vaak wat negatieve ervaringen over Hankook, en dat terwijl dit een 100% dochter is van VAG.
Ook worden bij onze oosterburen de auto's, ook de passat etc op Hankook banden afgeleverd, mss toch te overwegen waard in sommige maten, wie zal het zeggen?
 
Bovenaan Onderaan